آخرین اخبار از تمدید زمان سفارش کتاب‌های درسی

رده: خبر
زمان:

آخرین اخبار از تمدید زمان سفارش کتاب‌های درسی

مهلت ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان میان پایه، تمدید شد. دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کتاب درسی 1401 - 1400، جهت ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. همان‌طور که می‌دانید مهلت ثبت نام کتب درسی از 22 فروردین تا 22 خرداد ماه بود. با این حال عده‌ای به دلایل مختلف، نتوانستند برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. به همین دلیل دولت برای این گروه از دانش‌آموزان، مهلت ثبت نام کتب درسی را به مدت 5 روز تمدید کرده است. جاماندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی ثبت نام کتاب درسی، جهت ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. برای اطلاع از تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی و سایت ثبت‌نام کتاب درسی 1401 - 1400 با ما همراه باشید.

زمان تمدید مهلت ثبت‌نام کتاب درسی 1401 - 1400

حسن ملکی با اشاره به آمار 11 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز میان پایه، گفت: تا امروز 8 میلیون و یکصد هزار دانش‌آموز برای دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند. طبق این آمار متأسفانه بیش از 3میلیون و 400 هزار نفر از محصلین مذکور، همچنان برای ثبت نام کتب درسی اقدام نکرده‌اند. محمد علوی تبار، معاون توسعه‌ی منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش، در خصوص تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی گفت: با درخواست مدارس، مناطق و مدیرکل آموزش و پرورش بعضی استان‌ها، سامانه‌ی ثبت نام کتاب درسی از تاریخ 1 تیر ماه لغایت 5 تیر 1400، به مدت 5 روز، برای دانش‌آموزان میان پایه‌ی دوره‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، دوره‌ی اول متوسطه (هفتم و هشتم) و دوره‌ی دوم متوسطه (یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل از ثبت نام کتاب درسی جامانده‌اند؛ فعال خواهد شد. وی ادامه داد: خانواده‌ها و مدارس باید در زمان تعیین شده، جهت ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام کنند. در این راستا مدارس موظف به بررسی، اطلاع رسانی و پیگیری سفارش دانش‌آموزان هستتد. علوی تبار برای سایر پایه‌ها اظهار داشت: دانش‌آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم، بافاصله پس از پایان مهلت تمدید ثبت نام کتاب درسی، می‌توانند از 6 تیر 1400، بعد از ثبت نام در مدرسه، برای ثبت سفارش بسته‌ی آموزشی خود به سایت ثبت نام کتاب درسی 1401 - 1400 مراجعه کنند.

روش‌های ثبت‌نام کتاب درسی

روش‌های ثبت‌نام کتاب درسی

وزارت آموزش و پرورش کشور، با هدف تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی، همچنین نظارت نظام‌مند بر روند توزیع، شرایط را برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سال جدید به صورت الکترونیکی، در تمامی دوره‌های تحصیلی، اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، فراهم کرده است. فرآیند ثبت نام کتاب درسی به دو روش فردی و گروهی در سامانه‌ی ثبت‌نام کتاب درسی انجام می‌گیرد. روش فردی: والدین می‌توانند به سایت ثبت‌نام کتاب درسی 1401 - 1400 مراجعه کنند. سپس با انتخاب منوی سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و بعد از پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی، بسته‌ی آموزشی مورد نظرشان را سفارش دهند. روش گروهی: مدیران مدارس می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی سناد، منوی سفارش گروهی کتاب‌های درسی، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی گروهی از دانش‌آموزان اقدام کنند. دانش آموزانی که به هر دلیلی (تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود) خواستار ویرایش سفارش خود بودند، می‌توانند بعد از ثبت‌نام در مدرسه ی محل تحصیل، از 12 تیر لغایت 31 شهریور 1400، اقدام به ویرایش و اصلاح سفارش خود نمایند.

زمان توزیع کتب درسی

حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: توزیع کتاب‌های درسی از منطقه به مدارس، از 30 مرداد 1400 شروع می‌شود. مدارس نیز از 10 شهریور 1400 کتب را بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنند. این روند تا اول مهر ادامه خواهد داشت.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله خواندید، سایت ثبت نام کتاب درسی 1401 - 1400 به مدت 5 روز برای دانش‌آموزان جامانده فعال است. همچنین از آن جا که کاغذ مورد چاپ کتاب‌های درسی، با ارز دولتی 4200 تومانی تأمین شده، بنابراین میانگین افزایش قیمت کتب درسی در دوره‌ی ابتدایی و پایه‌های اول و دوم متوسطه، حدود 25% و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش 28% است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: