آخرین اخبار از کنکور 1400

رده: خبر
زمان:

با توجه به شیوع بیش از حد کرونا و افزایش آمار مرگ و میر در کشور، زمان برگزاری آزمون‌های نهم، دوازدهم، کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و وزارت بهداشت به حواشی داغ اخبار این روزها تبدیل شده‌اند. این که آیا ستاد ملی مبارزه با کرونا در این وضعیت اجازه‌ی برگزاری امتحانات را می‌دهد یا خیر؟ آیا همانند سال گذشته تاریخ برگزاری آزمون‌ها به تعویق خواهد افتاد؟ عمل‌کرد کمیته‌ی کارشناسی ستاد کرونا برای برگزاری این آزمون‌ها به چه صورت خواهد بود؟ و ... همگی سؤالاتی هستند که ذهن مردم را به خود مشغول کرده است. در این بین علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا از تغییر نکردن زمان برگزاری کنکور سراسری 1400 و دیگر آزمون‌ها خبر داده است. حال با این وضعیت کنکور کارشناسی ارشد 1400، کارشناسی، آزمون‌های دوازدهم چگونه برگزار می‌شوند؟ ما در این مقاله تمامی جزئیات و اخبار مرتبط با کنکور سراسری 1400 و کارشناسی ارشد را تا به امروز به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم. با ما همراه باشید تا از جزئیات این خبر مهم مطلع شوید.

زمان برگزاری آزمون‌ها تغییر نخواهد کرد

زمان برگزاری آزمون‌ها تغییر نخواهد کرد

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره‌ی کنکور سراسری 1400 و سایر آزمون‌ها گفت: «در جلسات کارشناسی تصمیم بر آن شد که هیچ آزمونی در خرداد برگزار نشود. البته این موضوع باید در جلسه‌ی شنبه ستاد کرونا به تصویب برسد.» رئیسی با اشاره به موفق بودن در زمینه‌ی برگزاری کنکور سال گذشته گفت: «در سال گذشته تمامی پروتکل‌ها با دقت بالا رعایت شدند. حتی قبل از آزمون وضعیت تمامی شرکت‌کنندگان را از بانک اطلاعاتی بررسی و افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده بود را از سایرین جدا کردیم. شرایط را به گونه‌ای فراهم کردیم تا کسانی که در بیمارستان بستری بودند نیز بتوانند در همان مکان آزمون دهند. با این که تعداد آمار مبتلایان به کرونا در سال گذشته بسیار کمتر از امسال بود، اما تصمیم داریم زمان آزمون‌ها را تغییر ندهیم. در عوض با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آزمون‌ها را برگزار خواهیم کرد. همچنین از طریق سایت وزارت بهداشت تمامی شرکت‌کنندگان چک خواهند شد تا تعداد افراد کرونا مثبت مشخص شود. سپس مکانی جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.» علیرضا رئیسی افزود: «تمامی آزمایشگاه‌های کشور به سامانه‌ی وزارت بهداشت متصل‌اند. به همین دلیل ما می‌توانیم از این طریق کسانی را که 14 روز از مثبت شدن تست آن‌ها گذشته نیز شناسایی کنیم. اما تصمیم‌گیری در این زمینه در جلسه‌ی شنبه ستاد گرفته می‌شود.»

تکلیف شرکت‌کنندگان بستری در بخش «آی سی یو» چیست؟

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در رابطه با افراد بستری در بخش «آی سی یو» گفت: «هر سال افراد استثنایی وجود دارند که به دلیل بیماری و یا حوادث مختلف قادر به شرکت در آزمون نیستند. با این حال شرایط را برای افراد بستری در بیمارستان فراهم کرده‌ایم که بتوانند در امتحان شرکت کنند.»

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و سراسری 1400

بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور سراسری 1400 از تاریخ 9 تا 12 تیرماه و کنکور کارشناسی ارشد 1400 در تاریخ 6 تا 8 مرداد ماه برگزار خواهند شد. از آن جا که وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور نامعلوم و بی‌ثبات است. به تعویق انداختن تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1400 و کارشناسی ارشد فقط باعث سردرگمی شرکت‌کنندگان و افزایش استرس آن‌ها خواهد شد. از طرفی بر اساس تجربه‌ی موفقی که ستاد کرونا در سال گذشته برای برگزاری آزمون‌ها داشته، امسال نیز بدون هیچ نگرانی می‌توان آزمون‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد. بنابراین تمامی داوطلبان باید در زمان‌های مقرر خود را برای شرکت در آزمون‌ها آماده کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: