آغاز ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از 8 تیر

رده: خبر
زمان:
آغاز ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از 8 تیر

بازگشایی مدارس از 15 شهریور طی جلسه ریاست جمهوری اعلام شد تعطیلی مراکز آموزشی ممکن نیست و آغاز به کار مدارس از 15 شهریور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود. همچنین شرایط بازگشایی مدارس، رعایت فاصله‌ی اجتماعی و بهداشت فردی است. تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم دیگری بود که در این جلسه پیشنهاد شد. در نتیجه ثبت نام در مدارس و تهیه‌ی کتاب برای سال تحصیلی اجباری است.

ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی، پایه‌های هفتم و دهم

دانش‌آموزان اول ابتدایی، هفتم و دهم، جهت ثبت نام کتاب درسی از امروز 8 تیر تا 15 شهریور 1399 فرصت دارند. والدین و مدیران مدارس برای ثبت سفارش اینترنتی می‌توانند به سایت سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی مراجعه کنند.

توزیع کتاب‌های درسی در مدارس

امسال به علت اختلاف نظر اتحادیه‌ی کتاب‌فروشان و آموزش و پرورش بر سر میزان نرخ سود، توزیع کتب درسی از طریق آن‌ها انجام نمی‌گیرد. به همین دلیل کتاب‌های دوره‌ی ابتدایی، متوسطه‌ی دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، معارف اسلامی و تکمیلی دوره‌ی اول متوسطه ویژه‌ی دانش‌آموزان استعداد درخشان، توسط مدارس محل تحصیل آن‌ها که در سفارشات قید شده، توزیع می‌شوند. همچنین اصلاح سفارشات از تاریخ 17تیر تا 31 شهریور 99 انجام می‌شود. ثبت سفارش و توزیع کتب درسی براساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام می‌گیرد. لذا مدارس موظف‌اند، اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی را در این سایت به‌روزرسانی کنند. همچنین در اولین فرصت آن‌ها را برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کنند.

هزینه‌ی پرداختی برای ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی و پایه‌های دیگر

هزینه‌ی پرداختی برای ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی و پایه‌های دیگر

دانش‌آموزان باید فقط هزینه‌ی کتب درسی که برابر با قیمت درج شده در پشت جلد است را پرداخت کنند. دریافت هرگونه وجه نقد اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. قیمت کتب درسی دوره‌ی ابتدایی برای پایه‌ی اول 24000 و ششم 34500 تومان است. کتب دوره‌ی متوسطه‌ی اول و دوم نیز از نظری از 52000 تا 71000 تومان تعیین شده است.

سنجش سلامت دانش‌آموزان کلاس اولی

سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: امسال با توجه به وضعیت کرونا، سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از 15 تیر شروع می‌شود. در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، طبق اساسنامه‌ی 1370، هفت گروه از کودکان با آسیب‌های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، ناتوانی ذهنی، مشکلات یادگیری، اوتیسم و چند معلولیتی را تحت پوشش داریم. فعالیت سنجش سلامت نوآموزان از سال 1372 با پوشش 5/1 درصدی آغاز شد و اکنون در سال 98 به 6/97% رسیده است. البته چند سالی است که دانش‌آموزان پیش‌دبستانی را نیز تحت پوشش قرار داده‌ایم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با توجه به شروع سنجش سلامت از 15 تیر 99، هدف‌گذاری ما بر افزایش میزان پوشش به 99 درصد است. در حال حاضر نیز 82000 دانش‌آموز استثنایی در 1600 مدرسه‌ی خاص مشغول تحصیل هستند. 70000 نفر دیگر در مدارس عادی تحت عنوان "مدارس پذیرا" درس می‌خوانند.

در سنجش سلامت چند نفر ارزیابی می‌شوند؟

جواد حسینی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد در سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؟ گفت: سال گذشته 1 میلیون و 50 هزار دانش‌آموز و 380 هزار پیش‌دبستانی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. رئیس سازمان آموزش و پرورش اشتثنایی کشور در پاسخ به اینکه در وضعیت کرونا چگونه این طرح را اجرایی می‌کند؟ بیان کرد: کودکان بدون انجام سنجش سلامت نمی‌توانند در مدارس ثبت نام شوند. به همین دلیل با توجه به شرایط پیش آمده تعداد افراد هر پایگاه را افزایش داده‌ایم. همچنین تعداد سنجش‌ها را از 40 به 20 نفر کاهش دادیم تا مشکلی به وجود نیاید. از طرف دیگر برای والدین یک اتاق انتظار در نظر گرفته شده که می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آن استفاده کنند. ما تمام شرایط بازگشایی مدارس را رعایت می‌کنیم و تلاش داریم این فرایند در بهترین حالت ممکن انجام شود.

همانطور که می‌دانید وضعیت کرونا در کشور نامشخص است. اما با توجه به تصمیمات کشوری تعطیلی مراکز آموزشی امکان‌پذیر نیست. آموزش و پرورش نیز با توجه به شرایط، قصد دارد از هر دو روش آنلاین و حضوری استفاده کند. ضمن اینکه شرایط بازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی است. برای حفظ سلامت افراد، ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی، هفتم و دهم از امروز 8 تیر به صورت اینترنتی انجام می‌شود. با توجه به اینکه احتمال برگزاری کلاس‌های مجازی در طول سال تحصیلی جدید بالا است هوشمندسازی مدارس نیز یکی از اقداماتی است که باید انجام شود. هدف از ایجاد این تغییرات در حقیقت پرورش نسلی است که لذت دانستن را تجربه کند. دانش‌آموزان یاد بگیرند که از ابزارها و وسایل هوشمند در جستجوی مستمر دانش استفاده کنند. همچنین به دلیل وجود امکانات برگزاری کلاس‌های مجازی در مدارس هوشمند بهتر از سایر مدارس انجام می‌شود. از آنجایی که ثبت نام مدارس همچنان ادامه دارد پیشنهاد ما به شما بررسی و انتخاب بهترین مدارس هوشمند است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: