آینده‌ی شغلی فرزاندان

انتخاب شغل

انتخاب شغل مناسب برای افراد، یک مسیر چالش برانگیز است. این مسیر برای بسیاری از خانواده‌ها با سردرگمی و اضطراب همراه است و نمی‌دانند چطور باید فرزندشان را در این مسیر هدایت کنند. همین موضوع باعث می‌شود اشتباهات زیادی در این مسیر اتفاق بیفتد. مثلاً در گذشته نام افراد بر اساس شغل افراد تعیین می‌شد و انتقال شغل از نسلی به نسل دیگر افتخار بود. هنوز هم هستند خانواده‌هایی که چنین طرز فکر اشتباهی دارند. ما باید بپذیریم علایق، سلایق و توانمندی فرزندان‌مان نسبت به ما متفاوت است و باید بر اساس آن ها شغل‌شان را انتخاب کنند. اما نقش ما به عنوان والدین و حامی و پشتیبان فرزندان‌مان در این مسیر چیست؟

مسیر شغلی

فرآیند پیدا کردن بهترین شغل برای افراد، درست مثل یک سفر است که با کشف استعداد اصلی آن‌ها آغاز می‌شود. اگر ما به فکر هدایت شغلی کودک خود هستیم، باید انسانی که پشت نقاب‌های ظاهری، حالت‌های تدافعی و استرس‌های روزمره است را پیدا کنیم و با او صحبت کنیم. آیا ما از همین الان دختران و پسران‌مان را آقای دکتر و خانم مهندس صدا می‌کنیم؟ خیلی از پدر و مادرها به خیال خودشان با این کارها مسیر شغلی فرزندشان را تعیین می‌کنند. اما این نگرش کاملاً اشتباه است. با این وجود، کار درست چیست؟ شیوه‌ی صحیح هدایت شغلی فرزندان چگونه است؟ پاسخ این سوالات مهم را در این ویدئو بیابید.

آینده‌نگری

به نظر شما آیا هیچ کودکی دلش می‌خواهد در آینده دزد یا قاتل شود؟ شاید برایتان عجیب باشد اما در نظرسنجی‌ای که از کودکان کار شده است، تعدادی از آن‌ها آینده‌ی خود را به شکل یک دزد یا قاتل که به سزای اعمالش رسیده تجسم کرده‌اند! ما به عنوان والدین باید بدانیم محدوده‌ی فکری بچه‌های ما بسیار محدود است. شرایطی که برای آن‌ها فراهم می‌کنیم، در نگاه‌شان به آینده تاثیر زیادی دارد. اما برای نگاه درست و سالم به آینده، چه شرایطی را باید برای کودکان فراهم کرد؟ آیا باید انتخاب فرزندان‌مان را محدود کنیم؟ یا کاملاً راه‌شان را باز بگذاریم تا هرچیزی را امتحان کنند؟ کارشناسان ما در این ویدئو به این سوالات مهم پاسخ می‌دهند.

مدرک‌گرایی

سال‌های زیادی است که مدرک‌گرایی معضل اصلی آموزش کشور ماست. مدرک‌گرایی باعث بی‌توجهی به استعداد و خلاقیت افراد می‌شود و از پرورش افرادی با ذهن فعال و کارآفرین جلوگیری می‌کند. متاسفانه شاهد این هستیم که بیشتر دانشجویان فقط به دنبال مدرک هستند و حاضرند 4 سال عمر خود را پشت صندلی‌های دانشگاه بنشینند اما هیچ مهارتی کسب نکنند. ما باید به جای مدرک‌گرایی به فکر توسعه مهارت باشیم. برای پیشرفت در عرصه‌های فردی جتماعی و شغلی به «مهارت» نیاز است. اما چطور مهارت کسب کنیم؟ مهارت مناسب برای فرزندان ما کدام است؟ کارشناسان ما در این ویدئو به این سوالات پاسخ می‌دهند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: