اعلام زمان ثبت نام کنکور 1402

رده: خبر
زمان:

داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از 8 تا 15 آبان فرصت دارند تا برای شرکت در آزمون نوبت اول کنکور 1402 که دی ماه 1401 برگزار می‌شود از طریق سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کنند.

اعلام زمان ثبت نام کنکور 1402

به گفته مروتی، معاون آزمون‌های سازمان سنجش، اگر در آزمون اول کنکور که در دی ماه برگزار می‌شود موفق نشوید، جای نگرانی نیست چون فرصت خواهید داشت در آزمون نوبت دوم که در تیر ماه 1402 برگزار می‌شود شرکت کنید و مهر 1402 وارد دانشگاه شوید. دقت داشته باشید که ثبت نام آزمون نوبت دوم نیز در فروردین 1402 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد. خبر خوب این که رتبه کسب شده در هر آزمون تا دو سال اعتبار دارد و در صورت تاثیر گرفتن سوابق تحصیلی، می‌توانید برای پذیرش در سال 1402 اقدام و در دانشگاه ثبت نام کنید. پس حتی اگر در دی ماه امسال هم نتوانستید در آزمون شرکت کنید، ناامید نشوید! چون برای پذیرش مهر ماه سال 1403 هنوز هم فرصت خواهید داشت.

اعلام زمان ثبت نام کنکور 1402

با توجه به تغییرات در نحوه برگزاری کنکور سال 1402، دروس اختصاصی تنها با آزمون و دروس عمومی با سوابق تحصیلی اخذ شده از آموزش و پرورش محاسبه می شود و رتبه نهایی داوطلب به دست می‌آید. همچنین داوطلبانی که در رشته محلی قبول شده‌اند و به دلایلی می‌خواهند تغییر رشته بدهند، درصورتی که دانشگاه آن‌ها روزانه نباشد می‌توانند در آزمون نوبت اول (دی ماه) و آزمون نوبت دوم (تیرماه) شرکت کنند و در دانشگاه دیگری ثبت نام نمایند.

اعلام زمان ثبت نام کنکور 1402

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، درباره افزایش شهریه دوره‌های شبانه دانشگاه‌ها گفت: هیئت امنای دانشگاه‌ها میزان افزایش شهریه‌ها را تعیین می‌کنند. در واقع میزان افزایش شهریه دانشگاه‌ها دارای فرمول خاصی است که هیئت امنای دانشگاه‌ها نرخ تمام شده خدمات و هزینه‌ها را محاسبه می‌کنند و خودشان تصمیم می‌گیرند که شهریه بین 20 تا 40 درصد و تا چه میزان، افزایش پیدا کند.

اعلام زمان ثبت نام کنکور 1402

وزیر علوم در مورد افزایش حقوق اساتید دانشگاه‌ها نیز گفت: ساز و کار افزایش حقوق اساتید می‌بایست به مجلس برود تا به طور اصولی بتوان برای آن تصمیم گرفت. همچنین زلفی گل درخصوص بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد که باید برنامه‌ریزی و تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا خوابگاه‌ها دوباره باز شده و دانشجویان بتوانند در محل تحصیل خود اسکان کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: