اعلام زمان نهایی برگزاری کنکور 1400 و دریافت کارت ورود به جلسه

رده: خبر
زمان:

زمان کنکور سراسری 1400 از 9 الی 12 تیر ماه اعلام شده است. حال سؤال اینجاست آیا همانند سال گذشته احتمال تعویق کنکور وجود دارد؟ کنکور 1400 چه تاریخی برگزار می‌شود؟ آیا با توجه به شرایط کرونایی کشور احتمال تعویق کنکور 1400 وجود دارد؟ این ها سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری از داوطلبین کنکور را به خود مشغول کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید در سال گذشته به دلیل وضعیت کشور کنکور بارها به تعویق افتاد. همین موضوع باعث ایجاد نگرانی و اضطراب در دانش‌آموزان کنکوری شده است. سازمان سنجش کشور نیز طی اطلاعیه‌ای زمان کنکور سراسری 1400 را اعلام کرد. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم و جدول زمان‌بندی کنکور 1400 را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

کنکور 1400 چه تاریخی برگزار می‌شود؟

سازمان سنجش کشور طی اطلاعیه‌ای زمان کنکور سراسری 1400 را برای هر یک از گروه‌های آزمایشی اعلام کرد. این آزمون در تاریخ 9 تیر ماه با گروه آزمایشی هنر شروع و 12 تیر با گروه آزمایشی زبان خارجه به پایان می‌رسد. جدول زمان‌بندی کنکور 1400 برای تمامی گروه‌های آزمایشی به شرح ذیل می باشد.

جدول زمان‌بندی کنکور 1400

گروه آزمایشی تاریخ برگزاری کنکور
هنر صبح چهارشنبه 1400/04/09
علوم انسانی صبح پنجشنبه 1400/04/10
علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 1400/04/10
علوم تجربی صبح جمعه 1400/04/11
زبان‌های خارجه صبح شنبه 1400/04/12

زمان و نحوه‌ی پرینت کارت شرکت در آزمون

طبق اطلاعیه‌ی سازمان سنجش کارت و راهنمای شرکت در آزمون برای تمامی متقاضیان کنکور، در تاریخ 4 تیر لغایت 8 تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. از این رو همه‌ی داوطلبین باید در تاریخ مقرر به منظور پرینت کارت ورود به جلسه و راهنمای شرکت در آزمون با همراه داشتن شماره 12 رقمی کارت اعتباری ثبت نام و شماره شناسنامه، کد پیگیری ثبت نام یا شماره پرونده، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند. داوطلبینی که در چند گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند باید نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه‌ی تمامی گروه‌های ثبت نامی اقدام کنند. دانش‌آموزان باید برای شرکت در آزمون، کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی یا شناسنامه را همراه داشته باشند. در صورتی که در کارت‌های شرکت در آزمون نقصی مشاهده شد، باید جهت رفع آن به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه شود. در صورتی که شرکت کننده‌ای به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به دریافت کارت ورود به جلسه خود نشود باید با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی با انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کند. برای رفع این مشکل تحت هیچ شرایطی به مراکز رفع نقص مراجعه نشود. داوطلبینی که اطلاعات ثبت نامی خود را در اختیار ندارند، می‌توانند بعد از عضویت در سیستم پاسخگویی نسبت به بازیابی اطلاعات مورد نظر اقدام کنند.

محل رفع نقص کارت ورود به جلسه

محل رفع نقص کارت ورود به جلسه

محل رفع نقص کارت ورود به جلسه داوطلبین در تمام گروه‌های آزمایشی، متناسب با شهرستان انتخابی آن‌ها در بند 46 تقاضانامه‌ی ثبت نام، درج شده است. آدرس محل رفع نقص نیز در جداول 2 و 3 اطلاعیه مشخص شده است. داوطلبین باید با مشاهده‌ی مغایرت در مندرجات کارت ورود به جلسه، به صورت زیر اقدام کنند: - داوطلبین نظام سالی واحدی و ترمی واحدی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند (فارغ‌التحصیلان سال 1384 به بعد)، پیش دانشگاهی (فارغ‌التحصیلان 1391 به بعد) و متقاضیان نظام آموزشی جدید (6.3.3) نسبت به مندرجات کارت ورود به جلسه مانند: نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره‌ی شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش‌آموزی و منطقه‌ی اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه‌ی اخذ مدرک پیش دانشگاهی و کد دانش‌آموزی مقطع پیش دانشگاهی، در صورت مشاهده‌ی هرگونه مغایرت، جهت اصلاح و ویرایش مورد یا موارد ذکر شده، حداکثر تا تاریخ 14 تیر به آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی مراجعه کنند. - داوطلبینی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند در صورت مشاهده‌ی مغایرت در هر کدام از مندرجات کارت شرکت در آزمون نظیر: شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره‌ی شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره‌ی ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش دانشگاهی، وضعیت تحصیلی و اشتغال به منظور اصلاح مورد یا موارد ذکر شده حداکثر تا تاریخ 12 تیر منحصراً به سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، بخش ویرایش اطلاعات مراجعه کنند. - متقاضیان در صورتی که نسبت به موارد فوق هرگونه اعتراضی داشتند باید موضوع مدنظر خود را صبح‌ها از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعد از ظهرها 14:00 الی 18:00 در روزهای اعلام شده مندرج در جدول زیر به نماینده‌ی سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه‌ی مربوطه اعلام کنند.

تاریخ مراجعه‌ی متقاضیان به باجه‌های رفع نقص با توجه به گروه آزمایشی

گروه آزمایشی زمان مراجعه به باجه‌ی رفع نقص
هنر سه‌شنبه 1400/04/08
علوم انسانی سه‌شنبه 1400/04/08 و چهارشنبه 1400/04/09
علوم ریاضی و فنی سه‌شنبه 1400/04/08 و چهارشنبه 1400/04/09
علوم تجربی چهارشنبه 1400/04/09 و پنج‌شنبه 1400/04/10
زبان‌های خارجه پنج‌شنبه 1400/04/10 و جمعه 1400/04/11

- افرادی که در کارت ورود به جلسه‌ی خود هرگونه مغایرتی مشاهده کردند، باید در تاریخ تعیین شده در جدول فوق به مرکز مربوطه مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، داوطلبین در صورت مغایرت در عکس، جنسیت، دین و مذهب، نوع زبان خارجه، معلولیت، سهمیه و ... باید جهت اصلاح به مراکز رفع نقص مراجعه کنند. البته در صورتی که کارت شرکت در آزمون فاقد عکس، یا عکس موجود دارای اشکالاتی از جمله: چاپ اشتباه، فاقد مهر، وضوح و .... بود. متقاضیان باید با توجه به گروه آزمایشی و در تاریخ تعیین شده، همراه با سه قطعه عکس 3×4 (مربوط به سال جاری) و شناسنامه یا کارت ملی به نماینده‌ی سازمان سنجش مستقر ر مرکز رفع نقص مراجعه کنند. تمامی ایرادات مندرج در کارت ورود به جلسه باید تا یک روز قبل از آزمون رفع شده باشند. در غیر این صورت براساس مقررات مربوط به تخلف و تقلب با داوطلب برخورد خواهد شد.

جدول رشته‌های شرایط خاص آزمون سراسری 1400

داوطلبین گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه به هرکدام از رشته‌های شرایط خاص می‌توانند با انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های جدول از یکشنبه 6 تیر همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه تا شنبه 12 تیر از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام به صورت اینترنتی اقدام کنند. از آن جا که پذیرش دانشجو در رشته‌های شرایط خاص نیازمند شرکت در آزمون عملی است، داوطلبین باید مبلغ 1 میلیون و 500 هزار ریال، معادل صد و پنجاه هزار تومان را از طریق کارت‌های عضو شتاب، بابت هزینه‌ی آزمون عملی پرداخت کنند. متقاضیان باید برای انتخاب هر مجموعه از رشته‌ها مبلغی جداگانه پرداخت کنند. یعنی با انتخاب دو مجموعه باید مبلغ 3 میلیون ریال معادل 300 هزار تومان پرداخت کنند. داوطلبین گروه ریاضی و فنی، علوم تجربی و انسانی نیز در صورت علاقه به شرکت در رشته‌های ورزشی و آموزش تربیت بدنی، باید در تاریخ 6 تیر همزمان با دریافت کارت شرکت در آزمون تا تاریخ 12 تیر 1400 از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. از آن جا که پذیرش دانشجو در این رشته‌ها نیازمند آزمون عملی است متقاضیان باید مبلغ 700 هزار ریال معادل 70 هزار تومان را از طریق کارت‌های عضو شتاب و به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

رشته‌های شرایط خاص آزمون سراسری 1400

ردیف عنوان رشته‌ها
1 علوم ورزشی- آموزش تربیت بدنی
2 "نقاشي (ارتباط تصويري)، آموزش ارتباط تصويري - گرافیک - هنرهاي تجسمي - طراحي پارچه و لباس"
3 طراحي صنعتي
4 ادبیات نمایشی
5 مجسمه‌سازی
6 موسیقی ایرانی
7 موسیقی جهانی
8 کتابت و نگارگری
9 اهنگسازی
10 بازیگری - کارگردانی
11 طراحی صحنه
12 نمایش عروسکی
13 عکاسی

- توضیحات لازم نیز در رابطه با نحوه‌ی اعلام علاقه‌مندی متقاضیان به شرکت در رشته‌های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیر رجایی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در نیمه‌ی اول مرداد ماه اعلام می‌شود. - آن گروه از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (پذیرش رشته‌های با آزمون) باید علاوه بر شرکت در آزمون برای اطلاع از نحوه‌ی انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعیه‌ی اعلام نتیجه اولیه‌ی آزمون سراسری سال 1400 (نیمه اول مرداد ماه) مندرج در سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند.

سخن آخر

با توجه به اعلام زمان کنکور سراسری 1400، احتمال تعویق کنکور 1400 وجود نخواهد داشت و براساس اطلاعیه‌ی سازمان سنجش، آزمون‌ها در تاریخ مقرر برگزار خواهند شد. در این متن جزئیات مهم اطلاعیه‌ی سازمان سنجش را در اختیارتان گذاشتیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت سازمان سنجش مراجعه فرمائید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: