بازگشایی مدارس و حذف تعطیلی پنجشنبه‌ها

رده: خبر
زمان:

همانطور که می‌دانید تعطیلی مدارس به علت شیوع کرونا، مشکلاتی را در زمینه‌ی آموزش و یادگیری به وجود آورده است. پرونده‌ی سال تحصیلی 99-98 نیز با برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری، بازگشایی مدارس به مدت یک ماه برای رفع اشکال و ارزیابی مجازی به جز پایه‌های نهم و دوازدهم، بسته شد. آقای حسن روحانی، رئیس جمهور کشور در جلسه‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای تعیین زمان بازگشایی دانشگاه و مدارس تصمیماتی گرفت و شرایط بازگشایی مدارس را بازگو کرد. او با اعلام بازگشایی مدارس از 15 شهریور تأکید کرد که " شدنی نیست همه چیز تعطیل شود و مردم هم نمی‌پذیرند." وی همچنین در رابطه با حذف تعطیلی پنجشنبه‌ی مدارس پیشنهاداتی داد.

بازگشایی مدارس از 15 شهریور

بازگشایی مدارس از 15 شهریور

حسن روحانی، رئیس جمهور کشور در رابطه با بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس گفت: ویروس کرونا شرایط سختی را برای همه‌ی مردم به وجود آورده است. عده‌ای عزیزانشان را از دست داده‌اند و برخی خود با این بیماری مواجه هستند. بعضی مشاغل همچنان تعطیل هستند. این شرایط باعث شده ضربه‌ی سختی به صادرات، آموزش، گردشگری، پزشکی و دندانپزشکی وارد شود. اما در این موقعیت تعطیلی نه مورد نظر ماست و نه ضرورت دارد، بلکه باید پروتکل‌ها رعایت شود. ضمن اینکه فعالیت باید در کشور وجود داشته باشد ولی نباید بر پایه تجمع و اجتماع در مکان‌های غیر ضروری باشد. اگر بتوانیم این موضوع را رعایت کنیم وضعیت خود را بهبود داده‌ایم. بنابراین تصمیم گرفته شد، مؤسسات عالی و آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید فعالیت‌های خود را از 15 شهریور آغاز کنند. البته آموزش‌ها به هر دو روش حضوری و غیرحضوری به صورت توأمان و شرایط بازگشایی مدارس رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی خواهد بود. البته دست آموزش و پرورش در این مورد باز است و می‌توان در شهرها و مناطقی که وضعیت سفید دارند سال تحصیلی را از 1 شهریور آغاز کرد و تصمیم‌گیری درباره‌ی این موضوع به عهده‌ی این سازمان است. حسن روحانی تأکید کرد: اصل و مبنای بازگشایی "کلاس خلوت و خوابگاه خلوت" است. قرار بر این شد که اگر فردی در دانشگاه شهر دیگری غیر از محل سکونت قبول شد، در محل زندگی خود ترم بعد را بگذارند. البته آغاز فعالیت‌ها بسته به شرایط هر استان، از یکم تا 15 شهریور اعلام خواهد شد. در خصوص بازگشایی مدارس از آنجایی که باید برای کنترل جمعیت کلاس درس چاره‌ای اندیشید باید دانش‌آموزان به صورت گروهی و یک روز در میان در کلاس‌ها حاضر شوند و به همین ترتیب احتمال حذف تعطیلی پنج‌شنبه‌ی مدارس برخی استان‌ها وجود دارد.

شرایط بازگشایی مدارس از 15 شهریور با حذف تعطیلی پنجشنبه‌ی مدارس

شرایط بازگشایی مدارس از 15 شهریور با حذف تعطیلی پنجشنبه‌ی مدارس

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم در رابطه با بازگشایی مدارس از 15 شهریور و حذف تعطیلی پنجشنبه‌ی مدارس گفت: باید از فرصت آموزش حضوری دانش‌آموزان نهایت استفاده را ببریم. ویروس کرونا شرایط سال تحصیلی آینده را غیرقابل پیش بینی کرده و ممکن است نتوانیم آموزش حضوری را به طور کامل (9 ماه) داشته باشیم. بنابراین پیشنهاد آموزش و پرورش این است که سال جدید از 15 شهریور شروع شود و تا زمانی که شرایط مساعد است، دانش‌آموزان از آموزش حضوری بهره‌مند شوند. همچنین وضعیت مدارس در زمستان مشخص نیست پس بهتر است تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در مدارس نیز حذف شود. برای سال تحصیلی جدید بر روی سناریوهای آموزشی مختلفی متمرکز شده‌ایم تا مشخص شود که آیا دانش‌آموزان می‌توانند همه باهم در کلاس حاضر شوند یا نیاز به تقسیم بندی دارند. او ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز وضعیت حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها مشخص نشده ما در حال بررسی سناریوهای مختلف هستیم. تصمیمات نهایی قبل از باز شدن مدارس اطلاع‌رسانی خواهند شد.

ضرورت استفاده از ماسک در برخی مناطق

حسن روحانی با اشاره به آزادی شروع به کار همه‌ی ارگان‌های اقتصادی، فرهنگی، معنوی و آموزشی گفت: تمامی این بازگشایی‌ها منوط به رفتار عمومی است. استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده اجباری است. او تأکید کرد: قبل از اعلام ضرورت استفاده از ماسک در برخی مناطق، باید به وفور و با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین ممکن است در برخی مکان‌ها با وضعیت قرمز که وزارت بهداشت و درمان لازم بداند، زدن ماسک ضروری شود. از زمانی که خبر شیوع کرونا به صورت رسمی در ایران تأیید شد، چهار ماه می‌گذرد. در این مدت تعداد زیادی از هم‌وطنان ما به این ویروس مبتلا و افراد زیادی نیز جان خود را از دست داده‌اند. آقای روحانی نیز درباره‌ی این شرایط گفت: ما باید بدانیم که اینجا پایان مواجهه نیست و هیچ سازمانی تا امروز درمانی برای آن پیدا نکرده است. این ویروس نه می‌رود و نه می‌توان آن را در زمان کوتاهی ریشه‌کن کرد. از طرف دیگر نمی‌توان اقتصاد و آموزش را تعطیل کرد، پس تنها راه مقابله با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است. با توجه به شرایط کشور یکی از تصمیماتی که آقای روحانی در جلسه‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا با آن موافقت کرد، بازگشایی مدارس از 15 شهریور با احتمال حذف تعطیلی پنج‌شنبه‌ی مدارس در برخی مناطق است. همچنین طبق تصمیمات گرفته شده شرایط بازگشایی مدارس رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی در کلاس است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: