تحلیل آزمون دوره‌ای

رده: مقاله
زمان:

همان‌طور که بارها گفتیم شرکت در آزمون‌های دوره‌ای برای آمادگی در کنکور، یکی از بهترین راه کارها برای داوطلبین است، تا در طول سال تحصیلی؛ ضعف‌های خود را بشناسند و جهت رفع آنها تمامی تلاششان را به کار گیرند.

تحلیل آزمون دوره‌ای

اهمیت ارزیابی آزمون

اما ارزیابی آزمون نیز به اندازه‌ی خود آزمون دارای اهمیت می‌باشد و باید جدی گرفته شود. بارها دیده‌ایم که داوطلبین هیچ‌گاه از آزمون خود راضی نیستند و همیشه این جمله شنیده می‌شود که خیلی درس خواندیم اما درصد‌های خوبی نگرفتیم. در واقع این ناراضی بودن‌ها مقدمه‌ای برای تلاش هر چه بیشتر شما است.

اولین قدم در تحلیل آزمون

برای تحلیل آزمون خود یک دفتر کلاسور بردارید تا تحلیل خود از اولین تا آخرین آزمون را در این کلاسور به جهت ارزیابی خود بنویسید. نکات آموزشی و مهم مربوط به آن را بنویسید، همواره یادتان باشد که این نکات باید به گونه‌ای نوشته شوند که اگر بعدا به آن رجوع کردید؛ در تحلیلشان دچار ابهام نشوید و همه چیز واضح و روشن باشد. اگر سوال، نکته مهمی نداشت می توانید از آن عبور کنید.

اما سوالاتی که به آنها پاسخ اشتباه دادید

اما سوالاتی که به آنها پاسخ اشتباه دادید

برای این سوالات علاوه بر نکته‌ی آموزشی باید به دنبال علت جواب نادرست خود نیز باشید. پاسخ‌های نا درست عموما شامل 3 دسته هستند : 1- درس را خوب نفهمیدید. 2- درس را خوب نخواندید. 3- شیوه‌ی آزمون دادنتان خوب نبوده. اگر درس را خوب نفهمیدید باید دوباره به منبع اصلی که کتاب درسی شماست مراجعه کنید. در برخی موارد ممکن است مجبور شوید برای فهم بعضی مباحث از دبیر خود کمک بخواهید. یکی از دلایل درست نفهمیدن مبحث درسی این است که مطالعه ی دقیق نداشته‌اید، پس شیوه ی مطالعه خود را نیز بررسی کنید.

خوب درس نخواندن، شامل موارد زیر می‌شود

1- قسمتی از درس را اصلأ وقت نکرده‌اید که مطالعه کنید. 2- درس را سطحی و با شیوه‌ی غلط خوانده‌اید. در هر دو مورد فوق باید مجددأ به خلاصه نویسی ها مراجعه کنید و با دقت بیشتر به مطالعه بپردازید. نکات آموزشی و علمی مربوط به آن را از آزمون استخراج کنید و به خلاصه نویسی های قبلی اضافه کنید.

در آخر

یادتان باشد تحلیل آزمون به اندازه‌ی خود آزمون قابل اهمیت می‌باشد. با تحلیل آزمون است که ضعف‌های اصلی خود را می‌شناسید، و با کمک مشاورین خود به بر طرف کردن آنها می‌پردازید که باعث موفقیت‌های عالی شما در آزمون‌های آینده؛ و هم‌چنین کنکور خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: