تغییر ساختار دفترچه سؤالات کنکور 1402

رده: خبر
زمان:

یکی از مشکلاتی که برخی از داوطلبان بخاطر استرس کنکور ممکن است با آن مواجه شوند، احتمال جابجا درج کردن جواب سؤالات در پاسخ‌نامه است، موضوعی که سازمان سنجش تغییر پاسخ‌نامه و ساختار دفترچه سؤالات را راهکاری برای جلوگیری از وقوع این اتفاق عنوان می‌کند.

تغییر ساختار دفترچه سؤالات کنکور 1402

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در نوبت اول کنکور 1402، 2 دفترچه برای گروه ریاضی‌، 4 دفترچه برای گروه علوم تجربی، 3 دفترچه برای علوم انسانی و 1 دفترچه برای گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نظر گرفته شده است. داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی‌فنی 145 دقیقه فرصت دارند به 105 سؤال که برای آنها طراحی شده، پاسخ دهند. دو دفترچه در اختیار داوطلبان این گروه آزمایشی قرار می‌گیرد که تعداد سؤالات در دفترچه‌ها مطابق جدول زیر است:

تغییر ساختار دفترچه سؤالات کنکور 1402

450 هزار و 577 نفر، متقاضی شرکت در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برای نوبت اول کنکور 1402 هستند. همان‌طور که این گروه آزمایشی بیشترین تعداد مخاطبان را به خود اختصاص داده است؛ بیشترین تعداد دفترچه سؤالات و پاسخ‌نامه را نیز از آن خود کرده است. تعداد دفترچه سؤالات این گروه آزمایشی با احتساب بهیاری به 4 مورد می‌رسد. تعداد دفترچه سؤالات این گروه نسبت به کنکور 1401 افزایش یافته و مطابق جدول زیر است:

تغییر ساختار دفترچه سؤالات کنکور 1402

سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم دارد که در مدت زمان برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، 2 دفترچه در اختیار داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌انسانی بگذارد. شرح دفترچه‌های انسانی مطابق جدول زیر است:

تغییر ساختار دفترچه سؤالات کنکور 1402

دانش‌آموزان پنجشنبه‌ها هم به مدرسه می‌روند؛

دانش‌آموزان پنجشنبه‌ها هم به مدرسه می‌روند؛

مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جبران تعطیلی‌ها از ظرفیت نوبت بعدازظهر و پنجشنبه‌ها استفاده می‌کنیم. وی افزود: این مسئله منوط به تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه خواهد بود و با توجه به اینکه می‌توانیم از ظرفیت خالی بعدازظهرها و پنج شنبه‌ها استفاده کنیم، برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام خواهد گرفت. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این مسئله مشابه برنامه‌ای است که تابستان در قالب طرح تثبیت یادگیری اجرایی کردیم و حدود 20 درصد دانش‌آموزانی که در نمرات مشکل داشتند، طی 30 ساعت آموزش دیدند.

اجرای آزمایشی تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی

اجرای آزمایشی تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شرکت 10 هزار دانش‌آموز تهرانی در امتحانات نهایی گفت: منطقه 6 به عنوان پایلوت تصحیح الکترونیکی اوراق درنظر گرفته شده است؛ تصحیح الکترونیکی از اعمال سلایق شخصی جلوگیری و خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد. کلاهی ادامه داد: پاسخ‌برگ‌های شخصی‌سازی شده در حوزه اجرا اسکن و برش برگه به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. شیوه‌ها و انواع پیشرفته‌تری نیز وجود دارد که براساس آن می‌توانیم هم صفحه به صفحه و هم سوال به سوال تصحیح کنیم، که در اختیار مصححان مناطق دیگر قرار می‌گیرد.

دریافت کارت آزمون بیش از 600 هزار کنکوری

دریافت کارت آزمون بیش از 600 هزار کنکوری

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین آمار داوطلبان دریافت کننده کارت کنکور 1402 را اعلام کرد. دکتر علیرضا کریمیان گفت: تا کنون بیش از 625 هزار داوطلب نسبت به مشاهده کارت کنکور 1402 و دریافت آن اقدام کرده‌اند. لازم به یادآوری است که داوطلبان شرکت در مرحله اول کنکور 1402 برای دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند تا پایان روز چهارشنبه 28 دی به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: