فرصتی دیگر برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات کنکور سراسری 1399

رده: خبر
زمان:
فرصتی دیگر برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات کنکور سراسری 1399

به دنبال درخواست داوطلبین کنکور سراسری 1399 مبنی بر تأخیر انداختن این آزمون به علت شیوع ویروس کرونا، تاریخ جدیدی برای برگزاری کنکور سراسری به ستاد مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد شد. در نهایت این ستاد در جلسه‌ای که در 14 اردیبهشت 1399 تشکیل شد، زمان جدیدی برای آزمون سراسری اعلام کرد. بر طبق این مصوبه تاریخ کنکور سراسری از 12 و 13 تیر به 30 و 31 مرداد تغییر یافت. از طرف دیگر بعد از تصویب تاریخ جدید کنکور، تسهیلاتی برای داوطلبان کنکور سراسری 1399 در نظر گرفته شد که شامل امکان مشاهده یا ویرایش اطلاعات و همچنین ثبت نام آن دسته از داوطلبانی است که موفق به ثبت نام در کنکور سراسری 1399 نشده‌اند. کنکور سراسری 1399 به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد در روزهای 30 و 31 مرداد 1399 برگزار می‌شود. طبق اطلاعیه‌ی سازمان سنجش کسانی که نتوانستند در موعد مقرر برای شرکت در کنکور سراسری 1399 ثبت نام کنند، از امروز یکشنبه 1399/02/28 تا روز چهارشنبه 1399/02/31 فرصت دارند در پایگاه اطلاعاتی سازمان سنجش نسبت به ویرایش اطلاعات خود یا ثبت نام در کنکور سراسری 99 اقدام نمایند.

سهمیه‌ها در کنکور سراسری 1399

سهمیه‌ها در کنکور سراسری 1399

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، در رابطه با سهمیه‌ها در کنکور سراسری اظهار کرد: سهمیه‌های کنکور سراسری 1399 همانند کنکور سراسری 98 خواهد بود و هیچ گونه تغییری نمی‌کند. وی در ادامه گفت: قرار بر این بود که کاهش سهمیه‌ها برای کنکور سراسری 1399 به تصویب شورای عالی انقلاب برسد که تاکنون مصوبه‌ای به سازمان سنجش کشور ارسال نشده است. همچنین در رابطه با اختصاص سهمیه برای داوطلبان کنکور سراسری 1399 که به علت شیوع کرونا دارای شرایط خاص هستند گفت: هر سهمیه‌ای که قرار است در کنکور سراسری 1399 اعمال شود باید حتما به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برسد که هنوز در این زمینه نیز هیچ پیشنهادی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نشده است.

طبق مصوبه‌ی 735 نشست 25 تیر 1392 شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط سه سهمیه‌ی نقل و انتقال و تغییر رشته‌ی فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور سراسری 1399 اعمال می‌شود. بر طبق این مصوبه هر‌گونه اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در خصوص نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی و پژوهشی پذیرفته می‌شوند، به وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان، آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض خواهد شد. در بخش دیگری از مصوبه‌ی پیشنهادی این دو وزارت‌خانه در رابطه با حذف سهمیه‌های موردی بیان شده که تمامی قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته‌های مصوب آن و شورای هدایت استعدادهای درخشان در رابطه با شیوه‌ی اعمال سهمیه‌های درج شده در قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحیه‌های بعد از آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، سهمیه‌های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه‌ی کشوری لغو و این قانون جایگزین آن‌ها می‌شود و بعد از آن امکان ایجاد هیچ سهمیه‌ی جدیدی به جز موارد درج شده در این قانون وجود نخواهد داشت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: