ثبت نام کتب درسی تا 31 شهریور

رده: خبر
زمان:

هنوز 1 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز ثبت سفارش کتاب‌هایشان را انجام نداده‌اند! خانواده‌ها، اولیاء و مدیران مدارس در نظر داشته باشند که تا 31 شهریورماه برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سامانه فروش کتب درسی فرصت دارند تا دانش‌آموزان عزیز بی‌کتاب نمانند!

ثبت نام کتب درسی تا 31 شهریور

تعداد دانش‌آموزها در سال تحصیلی 1402-1401 حدوداً 15 میلیون و 900 هزار نفر بوده که تا حالا بیشتر از 14 میلیون و 700 هزار نفر کتاب‌های درسی‌شان را سفارش داده‌اند. یعنی هنوز 1 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز ثبت سفارش کتاب‌هایشان را انجام نداده‌اند! خانواده‌ها، اولیاء و مدیران مدارس در نظر داشته باشند که تا 31 شهریورماه برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی فرصت دارند تا دانش‌آموزان عزیز بی‌کتاب نمانند!

ثبت نام کتب درسی تا 31 شهریور

سید مجتبی هاشمی، مدیر کل پاسخ‌گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه ما در مسیر نظم بخشیدن به ثبت‌نام در مدارس، باید به محدوده‌بندی‌های جغرافیایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم گفت: محدوده‌بندی باعث نظم بیشتر در ثبت نام‌ها می‌گردد، ولیکن باز هم باعث طرح شکایت در میان مردم هم می‌شود. چرا که مردم معمولاً تمایل دارند فرزندشان را از نظر تحصیلی در موقعیت بهتری قرار دهند. البته امسال در ستاد مرکزی ثبت‌نام، تصویب شده که مدیریت محدوده‌بندی‌ها تفویض اختیار شود و برعهده‌ی استان‌ها قرار گیرد. وی افزود در تلاشیم برای سال تحصیلی آینده محدودیت محدوده‌بندی جغرافیایی را برطرف کنیم.

ثبت نام کتب درسی تا 31 شهریور

چهارمین جلسه کارگروه راه‌بردی و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی برگزار شد. از جمله مواردی که در این جلسه بررسی شد می‌توان به معرفی طرح اینترنت کودک و ارائه نظام نامه رده‌بندی سنی محتوا و خدمات همچنین گزارش تلوبیون توسط سازمان صدا و سیما اشاره کرد. پیش از این، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور خبر از رونمایی طرح اینترنت کودک در هفته جاری داده بود. با ورود به سایتی که با عنوان اینترنت کودک ساخته شده، پدران و مادران با استفاده از چند راه می‌توانند دسترسی فرزندان خود به سایت‌های مختلف اینترنت را کنترل و مدیریت نمایند. همچنین در بخشی از سایت یک رده‌بندی رنگی با لیستی از سایت‌های اینترنتی وجود دارد که با ورود به این بخش چهار نوع سایت با رنگ‌های سبز، سفید، زرد و نارنجی دیده می‌شود که هریک لیستی از سایت‌های که برای کودکان و نوجوانان مطلوب هستند را ارائه می‌دهند.

ثبت نام کتب درسی تا 31 شهریور

امسال فضای آموزشی کشور آماده فعالیت و حضور 16 میلیون دانش‌آموز و 900 هزار معلم در 110 هزار واحد آموزشی هست. معاون آموزش متوسطه کشور اعلام کرده که در هنرستان‌ها ظرفیت زیادی برای درآمدزایی دارن و حتماً دانش‌آموزها نیم‌نگاهی به این مراکز آموزشی هم داشته باشن. در ضمن، مهدی کاظمی به خبرگزاری ایسنا اعلام کرده: «متاسفانه با سیاست‌های اشتباه گذشته، تعداد دانش‌آموزای این رشته به نصف رسیده و ما باید در راستای حل این بحران قدم برداریم!»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: