ثبت نام کنکور 1400 از یکشنبه 12 بهمن آغاز می‌شود

رده: خبر
زمان:

همان‌طور که می‌دانید تاکنون نیمی از سال تحصیلی گذشته است و روز به روز به کنکور 1400 نزدیک‌تر می‌شویم. از این رو با توجه به تغییر سیستم آموزشی کشور و وضعیت کنونی ویروس کرونا سؤالات زیادی از قبیل اینکه «نحوه‌ی برگزاری آزمون جامع به چه صورت است؟ آیا امسال نیز همانند سال‌های گذشته برای داوطلبین نظام قدیم و جدید دو مدل سؤال طرح می‌شود؟ معدل تا چه میزان در نتیجه‌ی نهایی تأثیر می‌گذارد؟ و ...» ذهن بسیاری از داوطلبین را به خود مشغول کرده است. پس با ما همراه باشید تا شما را از جزئیات نحوه‌ی برگزاری کنکور سراسری و ثبت نام کنکور 1400 آگاه کنیم.

اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص تاریخ ثبت نام کنکور 1400

اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص تاریخ ثبت نام کنکور 1400

سازمان سنجش کشور اعلام کرد که داوطلبین رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، شبانه (نیمه دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، مؤسسات عالی، پیام نور، آموزش عالی غیر انتفاعی، غیر دولتی و آزاد اسلامی می‌توانند از تاریخ 1399/11/12 تا 1399/11/18 جهت ثبت نام در کنکور 1400 اقدام کنند. داوطلبان برای ثبت نام باید به درگاه www.sanjesh.org مراجعه نمایند. همچنین دفترچه‌ی راهنمای آزمون همزمان با آغاز ثبت نام در سایت سازمان سنجش قابل دسترس خواهد بود. کنکور سراسری نیز در روزهای دهم و یازدهم تیرماه سال 1400 برگزار خواهد شد.

نحوه طراحی سؤالات برای داوطلبین نظام قدیم و جدید

طبق اطلاعیه‌ی سازمان سنجش سؤالات کنکور 1400 و بعد از آن برای تمامی داوطلبان نظام قدیم و جدید بر اساس سیستم آموزشی نوین3-3-6 طراحی می‌شوند. از این رو علی‌رغم درخواست‌های تعداد بسیاری از داوطلبان، سازمان سنجش اجازه‌ی طراحی سؤالات جداگانه را ندارد. بنابراین نظام قدیمی‌ها باید خود را بر اساس منابع نظام جدید آموزش برای شرکت در کنکور آماده نمایند. در آزمون جامع 1400 همه‌ی متقاضیان باید دروس پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم را به عنوان منابع اصلی و پایه استفاده کنند.

میزان تأثیر معدل در کنکور 1400

میزان تأثیر معدل در کنکور 1400

همان‌طور که می‌دانید معدل نمرات امتحانات نهایی یا همان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور تأثیرگذار است، اما در خصوص نحوه این تاثیرگزاری دو گزینه وجود دارد: 1. تأثیر معدل می تواند به صورت مثبت باشد. به این منظور که منفعت داوطلب در آن باشد. 2. تأثیر معدل می تواند به صورت به صورت قطعی باشد. یعنی در هر حالتی (مثبت یا منفی) در نتیجه‌ی نهایی اثرگذار باشد. در سال‌های گذشته افرادی که مدرک دیپلم خود را در هر کدام از رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی از سال 84 به بعد دریافت کرده بودند، مشمول تأثیر مثبت معدل به میزان 25 درصد می‌شدند. این تاثیر برای افرادی که مدرک پیش‌دانشگاهی را از سال 91 به بعد دریافت کردند، 5% مثبت و داوطلبین نظام جدید به میزان 30% مثبت بود، اما در حال حاضر برای کنکور 1400 نحوه‌ی تأثیرگذاری سوابق تحصیلی به صورت قطعی یا مثبت هنوز مشخص نشده است. با این حال طبق گزارش‌ها، تصمیم سازمان سنجش بر آن است که میزان تأثیر معدل در کنکور امسال تا 60 درصد افزایش یابد. از این رو آموزش و پرورش برای آن دسته از دانش‌آموزانی که نتوانسته‌اند نمرات خوبی در امتحانات نهایی کسب کنند، ترمیم معدل را پیشنهاد کرده است. به این صورت که داوطلبان در شهریور، دی و خرداد ماه می‌توانند جهت کسب نمرات بیشتر اقدام کنند.

احتمال برگزاری کنکور 1400 به صورت مجازی

از آن جا که وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور در روزهای آتی غیرقابل پیش‌بینی است، علی اکبر صفوی، رئیس بخش تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، از احتمال برگزاری مجازی آزمون سراسری 1400 خبر داد. او بیان کرد که در حال حاضر نیز بسیاری از دانشگاه‌ها، آزمون‌ها را از طریق نرم‌افزارهای خاصی که همگی به گوگل متصلند، پیش برده‌اند. کنکور نیز می‌تواند در مراکز مختلفی به صورت آنلاین برگزار شود. به این ترتیب از تجمع داوطلبین در یک مکان جلوگیری خواهد شد، اما برای این کار به نرم‌افزاری با زیرساخت فنی خوب نیاز داریم که بتواند در زمان واحد یک میلیون دانش‌آموز را پذیرش کند. با توجه به وضعیت غیر قابل پیش‌بینی کشور در شرایط کرونا، داوطلبین باید خود را برای هر موقعیتی آماده کنند. از آنجایی‌که کمتر از یک روز تا ثبت نام کنکور 1400 باقی مانده است، دانش‌آموزان باید در این فرصت مدارک مورد نیاز را آماده، تا در زمان مقرر جهت ثبت نام اقدام نمایند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: