تکنیک‌های جمع‌بندی هر درس برای کنکور 98

رده: مقاله
زمان:

در این مقاله می‌خواهیم توضیحات کلیدی پیرامون دروس مختلف برای دانش آموزان عزیز ارائه دهیم و سعی داریم نکات طلایی جهت رسیدن به موفقیت در کنکور سال 98 را بررسی کنیم.

تکنیک‌های جمع‌بندی هر درس برای کنکور 98

درس ادبیات فارسی

همان‌طور که می‌دانید سوالات کنکور از درس ادبیات، (قرابت معنایی، آرایه‌ها و...) به شکل موضوعی مطرح می‌شود. در بین دانش آموزان، داوطلبانی که تا کنون در آزمون‌های دوره‌ای درصدهای خوبی را کسب کرده‌اند‌، تلاش کنند تا در عید نوروز، بر مباحث دستور زبان، آرایه‌ها و قرابت معنایی تمرکز بیشتری کنند و پس از عید در کنار آزمون‌های جامع، تمرکز خود را بر روی مباحث حفظی درس ادبیات مانند لغت، تاریخ ادبیات و... بگذارند. دسته‌ی دیگر، دانش آموزانی هستند که تاکنون در آزمون‌های دوره‌ای درصدهای خوبی در درس ادبیات به دست نیاورده‌اند. توصیه‌ی ما این است که این داوطلبین باید تمرکز خود را روی مباحث حفظی مانند لغات و تاریخ ادبیات بگذارند تا به نتیجه مطلوب برسند.

درس عربی

با توجه به تغییرات کتاب عربی در نظام جدید آموزشی و اهمیت خاصی که در مبحث ترجمه‌ی عربی وجود دارد، به داوطلبان عزیز توصیه می‌شود تمرکز خود را روی نکات ترجمه‌ای متن‌ها و درک مطلب‌ها داشته باشند.

درس معارف

نکته‌ی مهم در درس معارف این است که مباحث مربوطه حتمأ باید مفهومی خوانده شوند و در کنار آن حفظ کلیدواژه‌های مرتبط برای پاسخ صحیح به تست‌ها لازم است.

درس حسابان

نکته‌ی قابل توجه و اساسی در درس حسابان این است که اصل سوالات کنکور از مباحث سال دوازدهم است، پس باید تمرکز و وقت بیشتری روی محتوای دروس کتاب حسابان سال دوازدهم داشته باشید.

درس هندسه

در درس هندسه، تفاوت بسیار زیادی بین سطح سوالات مربوط به هندسه‌ی پایه و سال دوازدهم وجود دارد. هم‌چنین نکته‌ی طلایی درس هندسه‌ی 3 (تحلیلی) این است که درصد بالایی از تست‌های مربوط به این درس در کنکورهای سال‌های گذشته تکرار شده است، پس با دقت به حل تست‌های این درس در سال‌های گذشته بپردازید.

درس فیزیک

متاسفانه بسیاری از دانش آموزان به دلیل عدم نتیجه‌گیری در درس فیزیک طی نیم‌سال اول سال دوازدهم، کمی از این درس فاصله می‌گیرند و این آغاز اشتباهی بزرگ است. توجه داشته باشید که ساده‌ترین مباحث درس فیزیک مربوط به نیم‌سال دوم می‌باشد و نکته‌ی مهم این است که در این بخش نباید مانند مباحث قبل، به دنبال درک شهودی از مباحث باشید بلکه باید تلاش کنید با کاربرد فرمول‌ها و نکات تستی در مسائل مختلف آشنا شوید.

درس شیمی

نکته‌ی اول اختلاف زیاد بین سطح مباحث نیم سال اول و دوم سال دوازدهم است. با توجه به ساده‌تر بودن نیم‌سال دوم حتما باید انرژی بیشتری برای تمرین و یادگیری بخش‌های مربوطه صرف کنید. نکته‌ی دوم تفاوت اساسی بین کتاب های نظام جدید و قدیم است. در محتوا کتاب شیمی نظام جدید آموزشی، تمرکز روی مطالب حفظی و مفهومی بسیار بیشتر از بخش مسئله ها می باشد که این موضوع شانس پاسخ گویی دانش آموزان به تست ها را افزایش می دهد. بنابراین توصیه جدی ما این است که شما در درس شیمی ابتدا به متن کتاب درس بسیار اهمیت دهید و در گام بعدی به بررسی تست های متعدد و نکات کتاب از زوایای مختلف بپردازید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: