فروش سوالات امتحانی دی ماه 97 یک دروغ است

رده: خبر
زمان:
فروش سوالات امتحانی دی ماه 97 یک دروغ است

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، دلایل کافی برای نقض فروش سوالات امتحانات نهایی دی ماه 97 را ارائه داد و این کار را دامی از طرف عده‌ای سودجو به ویژه در فصل امتحانات نهایی در فضای مجازی عنوان کرد.

ارسال بدون واسطه سوالات

عبدالرسول عمادی گفت تا قبل از امتحانات نهایی خرداد 97، روش ارسال سوالات امتحانی متفاوت بود و ممکن بود خطایی رخ بدهد و سوالات لو برود. اما با حذف حوزه‌های تکثیر و ارسال الکترونیک و بدون واسطه از مرکز سنجش، در روز برگزاری امتحان به حوزه های اجرا در مدارس از خرداد 97، امکان تکرار فروش سوالات امتحانی دی ماه 97 وجود ندارد.

شیادی و کسب پول

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت مدت‌هاست در فصل برگزاری امتحانات نهایی، شاهد فروش سوالات هستیم که با توجه به نحوه‌ی ارسال الکترونیک آن‌ها می‌توان کار این عده را شیادی و صرفا برای کسب پول دانست، لذا دانش‌آموزان نباید فریب ترفند سودجویان را بخورند. شیادان سوالات جعلی را به افراد می‌دهند و آنهایی که سوالات را می‌خرند به‌دلیل ارتکاب عمل مجرمانه، خودشان را لو نمی‌دهند، البته دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند از طریق پلیس فتا ماجرا را پیگیری کنند.

انتشار سربرگ سوالات امتحانی

البته برخی کانال‌های تلگرامی برای اثبات ادعای خود مبنی بر در اختیار داشتن سوالات امتحانات نهایی، تصاویر و فیلم‌هایی را از سربرگ سوالات منتشر می‌کنند، اما رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و پرورش معتقد است که این سربرگ‌ها جعلی بوده و به صورت فتوشاپ تهیه می‌شود.

با توجه به توضیحات کافی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش مبنی بر ارسال مستقیم و بدون واسطه‌ی سوالات امتحانات نهایی به مراکز اجرایی در مدارس و اطمینان از ارسال امن سوالات، هدف افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش سوالات امتحانی دی ماه 97 ، می‌کنند تنها شگردی برای کسب پول است و ادعای فروش آن صحت ندارد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: