کتاب به ما کمک می‌کند آرام بگیریم

رده: خبر
زمان:

شعار " کتاب به ما کمک می‌کند آرام بگیریم" در روز جهانی کتاب کودک سال 2019 با طراحی پوستری توسط نویسنده و تصویرگر کتاب کودک لیتوانیایی، کتیتوس کسپراسویس (Kestutis Kasparavicius) منتشر شد. او تاکنون نویسنده و تصویرگر بیش از 50 کتاب کودک بوده است. آثار او به 22 زبان ترجمه و منتشرشده است. دلیل شهرت (Kestutis Kasparavicius) داستان‌های طنزی است که با شخصیت‌های داستان‌هایش در موقعیت‌های چالشی و گیج‌کننده خلق کرده است. تصاویر آبرنگی او با جزئیات بسیار برای کودکان بسیار جذاب است. طنزی که در داستان‌هایش وجود دارد نیز برای بزرگ‌سالان جالب است. داستان‌های او خردسالانی که هنوز نمی‌توانند بخوانند را به خود جذب و سرگرم می‌کند.

کتاب به ما کمک می‌کند آرام بگیریم

ادبیات کودک

ادبیات کودک از چگونگی بیان و تعبیر احساسات، افکار و عواطف برای کودکان باهدف رشد و با زبانی مناسب و درخور فهم کودک سخن می‌گوید. داستان و شعرهای کودک اثر عمیقی در روان کودک می‌گذارد و او را آماده رویارویی با مسائل بزرگ‌سالی می‌کند.

دنیای امروز دنیای شتاب‌زدگی و انفجار اطلاعات است

کتیتوس کسپراسویس (Kestutis Kasparavicius) در پیام خود به این نکته اشاره کرد که دنیای امروز دنیای شتاب‌زدگی و انفجار اطلاعات است و کتاب به ما کمک می‌کند تا از این اوضاع فاصله و کمی آرام بگیریم.

روز جهانی کودک

از سال 1967 تاکنون دوم آوریل زادروز تولد هانس کریستین اندرسن نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر ادبیات کودکان، به‌عنوان روز جهانی کتاب کودک جشن گرفته می‌شود. از آثار او می‌توان به داستان‌های دخترک کبریت فروش، جوجه اردک زشت و لباس جدید سلطان اشاره کرد.

متاسفانه درعصر ارتباطات همه‌ی ما و حتی کودکان‌مان نیز در فضای مجازی فعالیت گسترده ای داریم، این فعالیت ها در اغلب موارد موجب پشیمانی والدین می شود. بسیاری از والدین، کودکان را در این فضا به حال خود رها می کنند. امروزه که همگی در محاصره‌ی انبوهی از اطلاعات هستیم کمتر کسی به بایدها و نبایدها توجه می کند. ما انسانها در دنیای امروز به شدت در عصر انفجار اطلاعات به تله افتاده‌ایم، در این شلوغی ، کتاب می‌تواند مانند پناهگاهی امن برای ما و کودکان‌مان باشد و روز جهانی کتاب کودک شاید بهانه ای برای آشتی ما و کودکان‌مان با کتاب باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: