آغاز ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی جدید

رده: خبر
زمان:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403-1404 برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیشتر قرار بود 28 فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد؛ از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 آغاز شد. ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

شروع پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی در دانشگاه فرهنگیان از خرداد‌

شروع پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی در دانشگاه فرهنگیان از خرداد‌

رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان از آغاز اجرای آیین‌نامه پذیرش استعدادهای برتر ملی (پذیرش بدون کنکور) در دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه سال جاری خبر داد. برزویی تصریح کرد: راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری‌؛ برگزیدگان مسابقات رسمی و ملی قرآنی، فرهنگی-هنری و ورزشی؛ برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان؛ جشنواره‌های فنی-مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی؛ حافظان کل یا قسمتی از قرآن کریم و دارندگان رتبه زیر هزار کشوری در کنکور افراد مشخص شده در این آیین‌نامه هستند که با رعایت دستورالعمل اجرایی که متعاقبا اعلام می‌شود از این مسیر، جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه‌نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو‌معلمان دانشگاه به صورت رسمی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان اعلام گسترده خواهد شد؛ تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت، تدوین و عملیاتی شود.

جزئیات برگزاری اولین رویداد ملی آموزش زبان‌های خارجی

جزئیات برگزاری اولین رویداد ملی آموزش زبان‌های خارجی

اولین «رویداد ملی آموزش زبان‌های خارجی» آبان‌ماه امسال همراه با پویش سراسری روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به زبان انگلیسی، برگزار خواهد شد. اولین «رویداد ملی آموزش زبان‌های خارجی» با هدف طراحی الگوی تولید محتواهای آموزشی و شناسایی آثار و محتواهای فاخر بویم و آموزش منتقدانه زبان به مدرسان و مهارت‌محوری ویژه زبان‌آموزان با رویکرد اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی - ایرانی در مراکز زبان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود. ثبت‌نام این رویداد از نیمه دوم اردیبهشت امسال شروع می‌شود و تا نیمه دوم تیرماه ادامه خواهد داشت. 31 شهریور به‌عنوان زمان پایان ارسال مقالات تعیین شده و قرار است آبان‌ماه امسال این رویداد ملی با اعلام نتایج و برپایی نمایشگاه کشوری برگزار شود.

صدور کارنامه تربیتی برای دانش‌آموزان از سال تحصیلی جدید

صدور کارنامه تربیتی برای دانش‌آموزان از سال تحصیلی جدید

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای صدور کارنامه تربیتی دانش‌آموزان از سال تحصیلی جدید خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در گفت‌وگو با برخی خبرگزاری‌ها درباره صدور کارنامه تربیتی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: «بحث کارنامه تربیتی یکی از کارویژه‌های معاونت سنجش است. ما هم در معاونت پرورشی دنبال این هستیم که برای هر دانش‌آموز یک کارنامه تربیتی و کارنامه رشد صادر کنیم.» وی ادامه داد: «این کارنامه مبتنی بر عملکرد و فعالیت‌های تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان صادر می‌شود.» حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی اضافه کرد: « به‌دنبال این هستیم که انشاالله این کارنامه از سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان صادر شود.»

پویش سلامت دهان و دندان» 17 تا 19 اردیبهشت برگزار می‌شود؛

پویش سلامت دهان و دندان» 17 تا 19 اردیبهشت برگزار می‌شود؛

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از 17 تا 19 اردیبهشت توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد. پویش سلامت دهان و دندان فرصت مغتنمی برای آگاهی‌رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه‌جانبه» برگزار می‌شود. شعارهای روزهای اول تا سوم این پویش، 17 اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، 18 اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و روز 19 اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: