آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور

رده: خبر
زمان:
آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری سال 1403

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 در تیرماه 1403 برگزار می‌شود، گفت: ثبت نام نوبت دوم کنکور سال 1403 از هفتم فروردین ماه آغاز شده است. نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 و نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیر ماه 1403 برگزار خواهد شد. صدر گفت: ثبت نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. وی یادآور شد: ثبت نام از 7 فروردین ماه 1403 منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز یکشنبه 12 فروردین ماه 1403 پایان می‌پذیرد.

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از 18 فروردین

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از 18 فروردین

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ بر اساس دستورالعمل اعلامی آزمون‌های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان و دوره دوم نمونه دولتی سال تحصیلی 1404-1403 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام در اختیار داوطلبان (داخل و خارج از کشور) قرار می‌گیرد. ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از روز شنبه 18 فروردین 1403 تا روز سه‌شنبه 28 فروردین 1403 از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود. کارت ورود به جلسه آزمون شامل نام، نام خانوادگی، عکس داوطلب و سایر اطلاعات مورد نیاز مدارس سمپاد و نمونه دولتی انتخاب شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه آزمون 5 روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. شرکت داوطلبان در جلسه آزمون بدون ارائه کارت ورود به جلسه، ممنوع است.

افزایش 220 درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم

افزایش 220 درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی ضمن تبریک آغاز سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نتایج کنکور، نشان می‌دهد تغییرات انجام‌شده آن را به عدالت آموزشی نزدیک‌تر کرده است. چرا که دانش‌آموزان‌مان در مناطق کمتربرخودار به رتبه‌های خوبی رسیدند و موفقیت‌های چشمگیری داشتند؛ برای مثال در استان‌های محروم رتبه‌های زیر 100 بین 150 تا 220 درصد افزایش پیدا کرده است. کاظمی خاطرنشان کرد: از همکارانم در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و نیز مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 4 که با فراهم کردن این فضا، فرصت مطالعه در محیطی امن و آرام را برای دانش‌آموزان فراهم کردند تشکر می‌کنم. وی افزود: در ایام نوروز با توجه به رفت‌وآمدهای مکرری که وجود دارد و دید و بازدیدهایی که انجام می‌شود، حضور در پایگاه مطالعاتی می‌تواند فضای مناسبی را برای مطالعه و توجه به درس فراهم کند.

کمک هزینه 100میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت؛

کمک هزینه 100میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت؛

معاون پژوهشی وزارت علوم از اختصاص کمک هزینه 100میلیون یورویی به دانشگاه‌ها در سال گذشته و بخشی دیگر در سال جدید خبر داد. پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری و درخواست وزارت علوم سال گذشته 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم اختصاص داده شد که 10 درصد این مبلغ برای خرید هزینه اشتراک در پایگاه‌های اطلاعاتی و 90 درصد این مبلغ نیز برای خرید تجهیزات اختصاص می‌یابد. وی افزود: تاکنون 50 درصد این مبلغ به دانشگاه‌ها پرداخت شده است و تا اوایل سال جدید مابقی این مبلغ به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود. وی تاکید کرد: اختصاص این میزان پول برای حوزه تحقیقات و فناوری، حمایت خیلی بزرگی بود ولی اگر تداوم پیدا نکند ممکن است دوباره دچار مشکل شویم.

تهیه و ارائه «راهنمای عمل آزمون‌های نهایی» در فروردین امسال

تهیه و ارائه «راهنمای عمل آزمون‌های نهایی» در فروردین امسال

محسن زارعی درباره جزئیات بسته آموزشی مخصوص امتحانات نهایی دانش‌آموزان، گفت: «در حال حاضر یک جدول هدف محتوا در اختیار طراحان قرار می‌گیرد. طبق این جدول براساس اهدافی که هر درس دارد، طراحان تعیین می‌کنند که سوال‌شان کدام هدف را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد‌. قرار شد ما این جدول را با همکاری مرکز، معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش توسعه دهیم. براین اساس که هدف از هر درس براساس چه نوع سطح شناختی مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد، کدام پرسش اساسی مورد نظر است، با چه نوع سوالی مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد، مثلا سوال تشریحی است، کوتاه پاسخ است و ... . چه بارمی به آن تعلق می‌گیرد. به این ترتیب هم برای دانش‌آموزان، فضای آزمون روشن می‌شود و هم برای دبیران؛ که بدانند آزمون نهایی که طراحی می‌شود این طراحی سوال مبتنی بر چه اهدافی است، چه پرسش‌های اساسی را مورد هدف قرار می‌دهد و اینکه چه بارمی هم به آن تعلق می‌گیرد.» زارعی با بیان اینکه این بسته در حال نهایی‌سازی است، گفت: «‌بسته معاونت متوسطه آماده شده و بسته سازمان پژوهش هم در حال نهایی‌سازی است، این دو، باید یکی شده و تبدیل به یک بسته شوند تا یک راهنمای عمل برای طراحان و هم دبیران و دانش‌آموزان شود تا در نهایت بدانند طراحی سوالات آزمون‌های نهایی در چه چارچوبی انجام می‌شود.» رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: «کارهای تبدیل دو بسته به یک بسته واحد انجام و انشاالله تا نیمه اول فروردین این بسته نهایی و ارائه خواهد شد.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: