از دی ماه 1397 طرح الکترونیکی شدن تصحیح و ثبت نمرات اجرایی خواهد شد

رده: خبر
زمان:

با توجه به وجود مافیا، لو رفتن، فروش سوالات امتحانات نهایی و هم‌چنین به دلیل تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور 1398، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از دی ماه 1397 تصحیح و ثبت نمرات نهایی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

از دی ماه 1397 طرح الکترونیکی شدن تصحیح و ثبت نمرات اجرایی خواهد شد

متاسفانه امتحانات نهایی دانش‌آموزان که به صورت هماهنگ برگزار می‌گردد در سالیان اخیر دچار حواشی گشته است. سال پیش سختی سوالات امتحانات نهایی با اعتراضات شدید دانش‌آموزان رو به رو شد و امسال فروش و لو رفتن سوالات امتحانات نهایی حاشیه‌ساز شد تا جایی که پای نمایندگان مجلس را به ماجرا باز کرد.

با توجه به تمامی تلاش‌های امنیتی که در جلوگیری از لو رفتن سوالات امتحانات نهایی و الکترونیکی شدن سوالات انجام گرفت بازهم دست مافیا از این ماجرا قطع نشد و از آن جایی که سوابق تحصیلی تاثیر مثبتی در کنکور دارد، وزارت آموزش و پرورش تصمیم به اجرای طرح الکترونیکی شدن تصحیح و ثبت نمرات گرفت. این طرح که قرار بود در شهریور 97 اجرا شود به دلیل فراهم نشدن مقدمات اجرای تصحیح الکترونیکی به تعویق افتاد.

طبق گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، طرح الکترونیکی شدن تصحیح و ثبت نمرات امتحانات نهایی از دی ماه 1397 قابل اجراست. در این طرح سوالات امتحانات نهایی به صورت سراسری طراحی خواهند شد و سپس به صورت الکترونیکی ارسال می‌شوند و امکان لو رفتن سوالات وجود ندارد.

روال الکترونیکی شدن تصحیح و ثبت نمرات سوالات امتحان نهایی به گونه‌ای است که دانش‌آموز مانند سال‌های قبل به صورت تشریحی امتحان می‌دهد، سپس برگه‌های امتحانی اسکن و در اختیار دو تصحیح کننده قرار می‌گیرند و نمره از طرف تصحیح‌کنندگان اعلام می‌شود و در صورتی که اختلاف وجود داشت سیستم برگه‌ی امتحانی را به مصحح سوم می‌دهد و این‌گونه میزان خطا کاهش می‌یابد.

طبق صحبت‌های معاون متوسطه‌ی وزیر آموزش و پرورش تصحیح برگه‌ی سوالات امتحانات نهایی و ثبت نمرات به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد و نمرات در سامانه ثبت و کارنامه صادر می‌شود. با این طرح وجود مافیا به طور کامل منتفی می‌شود.

معاون متوسطه‌ی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ظرفیت‌دانشگاه‌ها افزایش یافته است و با توجه به قوانین سنجش و پذیرش، کنکور بیش از گذشته بین افرادی که علاقه‌مند به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند، رقابتی شده است، اظهار کرد: جدا از این که نظام تعلیم و تربیت اقتضائات خاص خودش را دارد این کنکور محدود را میتوان در بازه‌ی زمانی دیگری نیز برگزار کرد. ضمن اینکه کنکور یک آزمون است برای مشخص کردن اینکه چه کسی بر روی کدام صندلی دانشگاه قرار است بنشیند. وی همچنین بیان کرد: آموزش و پرورش نمی‌تواند ماموریت خود که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است را فدای آزمون یک روزه‌ی کنکور کند و این درحالی است که سازمان سنجش و وزارت علوم باید به فکر چاره باشند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: