ایجاد سابقه تحصیلی از خرداد 1403

رده: خبر
زمان:
ایجاد سابقه تحصیلی از خرداد 1403

ایجاد سابقه تحصیلی برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه از خرداد سال تحصیلی جاری

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی به مساله سوابق تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم اشاره کرد و گفت: «مساله‌ای که دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه با آن مواجه هستند، بحث تاثیر سوابق تحصیلی است که اعلام شده است.» وی ادامه داد: «نکته مهم این است که از سال تحصیلی 1402-1403 دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم در امتحانات نهایی خرداد امسال شرکت کرده و تولید سابقه خواهند کرد. این تصمیم نیز در مجموعه آموزش و پرورش گرفته شده که البته باید به تصویب شورای سنجش و پذیرش برسد.» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «طبق تصمیمات اخذ شده، در کنکور 1404 از 60 درصدی که سوابق تحصیلی تاثیر دارد، 40 درصد مربوط به پایه دوازدهم و 20 درصد مربوط به پایه یازدهم است. همچنین این تاثیر در کنکور 1405 تاثیر 60 درصدی در سه پایه خواهد بود که 30 درصد برای پایه دوازدهم، 20 درصد پایه یازدهم و 10 درصد پایه دهم را به همراه خواهد داشت.»

تبدیل مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش به «سازمان» در دستور کار قرار دارد؛

تبدیل مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش به «سازمان» در دستور کار قرار دارد؛

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش خبر داد که تبدیل این مرکز به سازمان در دستور کار قرار دارد. محسن زارعی در گفت‌وگویی به بیان جزئیات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تبدیل مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش به سازمان پرداخت و گفت: «مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل یک سازمان ملی ارزشیابی است با اهداف گسترده‌تری که ارزشیابی آموزش در کشور است، یعنی فراتر از آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش فنی‌وحرفه‌ای.» وی ادامه داد: «مقرر است کار ارزشیابی همه این آموزش‌ها را آن سازمان انجام دهد. کارهای منحصر به دستگاه‌ها نیز کماکان انجام می‌شود و باید اجازه دهیم تا این سازمان تشکیل شده و تعیین شود که چه ماموریت‌هایی را این سازمان می‌پذیرد و چه ماموریت‌هایی را دستگاه‌ها باید پیش ببرند.» رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: «در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات این مساله مطرح شده و به تصویب رسیده که اساس‌نامه آن نیز در دستور کار شورای عالی انقلاب قرار دارد که بعد از تصویب نهایی برای اجرا باید ابلاغ شود.»

انتصاب سرپرست حراست وزارت آموزش و پرورش

انتصاب سرپرست حراست وزارت آموزش و پرورش

در حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، سید‌امین رضوی‌نژاد به‌عنوان سرپرست حراست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد. ر‌ضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تکریم مصطفی عطاران و معرفی امین رضوی‌نژاد به عنوان سرپرست حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: از تلاش‌های آقای عطاران سپاسگزاریم، وی معلمانه حراست را مدیریت کرد. صحرایی افزود: حفاظت و صیانت از اهداف و ماموریت‌های وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نسلی که ان‌شاالله تمدن‌ساز و زمینه‌ساز ظهور هستند‌، وظیفه اصلی همکاران حراست است. امین رضوی‌نژاد دانش آموخته دکتری سیاست‌گذاری است.

باید بسته سیاستی ویژه خانواده تهیه شود!

باید بسته سیاستی ویژه خانواده تهیه شود!

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده، اظهار داشت باید یک بسته سیاستی ویژه خانواده تهیه شود تا ضمن تقویت جایگاه خانواده، نسبت و رابطه آن با مدرسه نیز در نظر گرفته شود. رضامراد صحرایی در نشست با مدیران پژوهشکده‌ها، مراکز پژوهشی و گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، گفت: نظام علم و فناوری کشور یکپارچه نیست و اگر بخش‌ها و بازیگران این نظام به صورت فرآیندی باهم مرتبط نشوند کلان نظام علم و فناوری صورت نمی‌گیرد. وی در ادامه افزود: باید به تعلیم و تربیت به عنوان یک زیست بوم نگاه کرد و در آن علم‌ورزی کرد. صحرایی در این نشست به چالش‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مسائل امروز آموزش و پرورش نو نیست بلکه باید با نگاه جدید و راه‌حل‌های تحولی به آن‌ها پرداخته شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: