فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز دانش اموزان در زنگ ریاضی با مبحث انتقال اشنا شدند.انتقال انگشتان برای شمارش عدد پنج (انتقال از دست کمتر به دست بیشتر).سپس کتاب ریاضی صفحات 26و27 و28 با همکاری دانش اموزان در کلاس انجام شد.دوباره مبحث چوب خط تکرار و تمرین شد. تک به تک گل پسرها پایه ی تخته آمدند و با توجه به اشکال چوب خط مناسب را قرار دادند.
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی صفحه 31 و 32 انجام شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب فارسی درس 9 در مسجد محله تدریس شد. با هدف:آشنایی با مسجد و قسمت های مختلف آن. مشاهده دقیق تصاویر ، اهمیت خواندن نماز و وضو گرفتن، نام بردن نزدیک ترین مسجد محل، رعایت قوانین در مسجد صحبت شد. تصویرک ها بخش، صدای اول، صدای آخر و بخش اول و دوم کلمات کار شد. شعر خدای مهربان، راه مدرسه، سبز و سبز خوانده شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: لوحه (ه) توانایی رسم خطوط منحنی صفحه 20 تدریس شد . نکات مربوط به زیبا نویسی و مرتب نوشتن لوحه ها زیر هم تاکید شد.
تکلیف: پسر گلم لوحه های سرمشق داده شده (ه _ ی) در دفتر تلاش را زیبا و مرتب بنویس. اگر دانش اموزی لوحه ای را مشکل دارد در امتداد سرمشق ' لوحه نویسی را تمرین و تکرار کند .

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نحوه رنگ کردن صفحه نقاشی انجام بازی آنلاین جهت افزایش مهارت کار با ماوس و ماوس پد لمسی
تکلیف: ندارند.

بازی دبستانی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس بازی دبستانی بازی (پل و دریا) را انجام دادیم. پسرهای گلم باید میتوانستند تعادل خود را روی خطوط با راه رفتن حفظ میکردند. با هدف: تعادل ،هماهنگی عصب و عضله،تعادل پویا،دقت و تمرکز،هیجان

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به اردو صبحانه رفتیم و بعد مبحث چوب خط با داستان و شعر اموزش داده شد. عدد های 1 تا 5 را با چوب خط نشان دادند. کتاب ریاضی صفحه 24 تدریس شد. کتاب کار ریاضی صفحه29 و 30 در کلاس با همکاری دانش اموزان انجام شد.
تکلیف: جهت تمرین و تکرار چوب خط دانش اموز تعداد کمتر از 5 را مثلا اعضای خانواده یا تعداد ماشین یا اسباب بازی و دوستان یا ..... را با چوب خط شمارش کنند . ارسال عکس اختیاری می باشد.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار علوم صفحات 19و 20 و 21 کامل انجام شد. فصل 2 به صورت کامل تکرار و دوره شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: شعر راه مدرسه، خدای مهربان، سبز و سبز در کلاس خوانده شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه19 لوحه (م) به صورت زیبا نویسی تدریس شد.
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحات 32 و 33 انجام شود. دانش آموزانی که غایب بودند کتاب ها به انها تحویل داده شد. حتما صفحاتی که غایب خورده کامل شود. کتاب ها فردا همراه عزیزان باشد.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز پسرهای گلم در درس ریاضی با تم 4 (رفتن به مهمانی) و آشنایی اولیه با مفاهیم ضلع و زاویه در اشکال هندسی آشنا شدند.صفحات 22و23 انجام شد. با هدف:مشاهده دقیق و توصیف چیزهای اطراف _مهارتهای استقبال و پذیرایی از مهمان ها و بدرقه مهمانها _ مهارت رفتار تربیتی و اخلاق فرزند در برابر پدر و مادر و مهمان ها _مهارت رفتارکوچکترها ،همسالان و بزرگترها _یاداوری موقعیت مکانی و اشکال ساده هندسی _تناظر صندلی ها و مبل ها با تعداد مهمان ها ،بشقابها ،قاشق ها و....

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به آزمایشگاه رفتیم تا گل پسرها با فضای آزمایشگاه آشنا شوند‌. در آزمایشگاه در مورد بهداشت فردی صحبت شد. گل پسرها روش صحیح دست شستن را آموزش دیدند. تک به تک دست های خود را شستند و در انتها کتاب کار علوم صفحات 15،16،17،18 انجام شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نگاره 8 با موضوع رفتن به باغ وحش تدریس شد. آشنایی با محیط باغ وحش و توانایی تلفظ کلید واژه ها و تشخیص بخش ها و ساخت جمله به صورت شفاهی و توانایی جملات مرتبط با تصاویر و اشنایی با نکات ایمنی و مقررات باغ وحش تدریس شد .شعر خدای مهربان و راه مدرسه و سبز و سبز در کلاس خوانده شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش لوحه صفحه 18 لوحه(ک) با شعر تدریس شد. نکات مربوط به زیبا نویسی و مرتب نوشتن لوحه ها زیر هم تاکید شد.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تدریس درس 3 تکالیف چک شد تفاوت نیاز و خواسته گفته شد
تکلیف: صفحه 30 انجام شود کسانی که تکالیف این جلسه رو انجام ندادند،لطفا برای جلسه بعد انجام دهند

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز تم 3 کتاب ریاضی به اتمام رسید پسرهای گلم با جدول دوستی ( ماتریس اشنا شدند) . با هدف: _درک تجزیه کل _ترکیب اجزا در محیط پیرامون _برقراری ارتباط بین اجزای مختلف از یک کل سپس صفحه 21 کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی صفحه 26 به طور کامل حل و رفع اشکال شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 27 انجام شود. پیک ارمغان شماره 4 انجام شود.رضایت نامه ها شنبه امضا شده همراه عزیزان باشد.دانش آموزانی که غیبت داشتند و کتاب ها به منزل فرستاده شد حتماشنبه همراه عزیزان باشد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز پسرهای گلم با نگاره 7( به به چه روستایی!) آشنا شدند. با هدف: _ شناخت محیط روستا ،نحوه زندگی،آب و هوا،نحوه نگهداری حیوانات اهلی و فواید _وظایف اعضای خانواده در روستا و نقش هر کدام _ نوع خانه های روستا،لوازم کشاورزی دامداری،محصولات روستایی _شناخت نعمت های خدا و قدردانی و شکر گذاری _شناخت نحوه رعایت بهداشت در روستا _شناخت مشاغل روستایی،کشاورزی دامداری،صنایع دستی،تهیه مواد غذایی ماست ،کره،پنیر .... _شناخت افرادی که در تهیه نان نقش دارند. _ شناخت کلید واژه ها و هم آغاز و هم پایان انها ،اشنایی با کلمات( برف،سرو،علف،پل،گوسفند، اتاق،گاو،اردک ،رودخانه) .شعر خدای مهربان و راه مدرسه به صورت گروهی خوانده شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: لوحه کتاب نگارش صفحه 17 در کلاس با شعر اموزش داده شد. به نکات زیبا نویسی و زیر هم نویسی مجددا تاکید شد. کتاب کار فارسی صفحه 30 انجام شد. در پایان کلاس دست ورزی برش کاغذ انجام شد برای تقویت انگشتان دست

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: سلام و وقت بخیر امروز در مورد 4کلمه جادویی (لطفا.بفرمایید ،تشکر ،سپاس)و تاثیر اسفاده آن در گفت و گو و مکالمات روزانه صحبت کردیم و کلیپ مربوطه را مشاهده کردیم
تکلیف: لطفا در مکالمات روزانه از این 4کلمه جادویی استفاده کنید .

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 19 و 20 انجام شد. با هدف شمارش اعداد و 2تا اضافه کردن به انها، انجام الگو شطرنجی، رنگ آمیزی اشکالی که تعداد برابر هستندانجام شد. کتاب کار ریاضی صفحات 24 و 25 و سوال اول صفحه 26 انجام شد.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار علوم صفحات 8،9،10،11،12 جهت دوره انجام شد‌.سپس در پایان کلاس به حیاط رفتیم و گل پسرها مسابقه دو دادند.
تکلیف: کتاب کار علوم‌صفحه 13 در منزل انجام شود . سپس عزیزان فردا کتاب را همراه داشته باشند.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: شعر خدای مهربان و راه مدرسه خوانده شد. جهت تدریس درس نگاره ها اگر دانش اموزی اسباب بازی حیوانات باغ وحش سایز کوچک یا عروسک دستی حیوانات دارد در حد دو سه تا داخل نایلون اسم زده فردا همراهش باشد .از فردا تمام دانش آموزان لطفا ماسک همراه داشته باشند.سپس پایان کلاس گل پسرها نقاشی کشیدند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: لوحه (و ) صفحه 15 توانایی رسم خطوط از بالای خط به سمت چپ حالا بشه یه گردی سر بخوره به زیر خط لوحه ( ق بدون نقطه ) صفحه 16 توانایی رسم خطوط از بالای خط به سمت چپ حالا بشه یه گردی سپس یه کاسه به زیر خط آموزش و حل شد .دانش اموزانی که صفحه حل نشده یا تکلیف ناقص دارند جهت تکمیل ' کتاب به منزل ارسال شده است . فردا همراهشان باشد .
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه 27 و 29 انجام شود.سپس عزیزان فردا کتاب را همراه داشته باشند.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور درسهای داده شده جلسه قبل ،در مورد نحوه حرکت رخ و فیل کار کردیم.رخ مهره ای است که صاف در ستون و عرض حرکت می کند ،فیل کج در قطر ها می رود. فیلی که در قطر های سفید حرکت می کند فیل سفید رو و فیلی که در خانه های رنگ تیره حرکت می کند ،فیل سیاه رو نامیده می شود. در ضمن امروز عزیزانمان جزوات شطرنج خود را دریافت کرده و ما چند نمونه در کلاس انجام دادیم ،قرار شده صفحه اول را در منزل کامل کنند و هر جلسه جزوه خود را همراه بیاورند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: