فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: 1)امروز به مناسبت هفته ی علوم پسرهای گلم کلاس را با موزیک و شادی آغاز کردند. سپس در زنگ کافه سلامت در مورد فواید میوه ها و ویتامین های آنها در کلاس گفت و گو کردیم کیلیپ دیدیم عکس دیدیم. با نحوه خشک کردن میوه آشنا شدیم ودر انتها با دستان توانمند خود برگه س سیب درست کردیم.2)امروز در زنگ هیجان انگیز کرم شب تاب با ویژگی ها و مدل ها ی کرم های شب تاب آشنا شدیم. کرم‌های شب تاب از نوردهی به عنوان یک سیستم دفاعی برای مقابله با شکارچیان استفاده می‌کنند. تاکنون در حدود 2000 گونه از این نوع حشرات در نواحی معتدل و گرمسیری شناسایی شده ......... در انتها با خلاقیت خود کرم شب تاب درست کردیم.3)در زنگ تابلو حبوبات در مورد خواص حبوبات صحبت شد. گروه ها با انواع حبوبات هایی که در دست داشتند تابلو را به سلیقه خود تزئین کردند.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز تدریس نشانه (خ ) را همراه با شعر و قصه و داستان داشتیم. درس جدید خوانده شد،کلید واژه ها گفته شد ،نشانه به صورت شنیداری در ابتدا ،وسط و پایان کلمات تکرار و تمرین شد. کتاب نگارش صفحات 81 و 82 انجام شد.(((فردا گل پسرها کتاب کار فارسی همراه داشته باشند.)))
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحات 149 و 150 انجام شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: امروز با شروع هفته علوم دانش آموزان تابلوی حبوبات را درست کردن. یک نقاشی انتخاب شد و توسط حبوبات سطح آن به شکل کلاژ کاملا پوشیده شد. هر گروه رنگی هوس سیستم یک تابلو درست کردند.
تکلیف: به هر دانش آموز حبوبات و یک طرح داده شد لطفا کار را در منزل تکمیل کنند و تا چهارشنبه همراه خود به مدرسه بیاورند. ممنونم

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس بازی گروهی یکی و ده تایی انجام شد. هم گروهی ها عدد خواسته شده را باید درست می کردند و به هم گروهی های خود اطلاع می دادند.(((کتاب های روز شنبه: کتاب نگارش و دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.هفته ی آینده ، هفته ملی علوم است. شنبه نشانه جدید تدریس می شود..)))
تکلیف: پیک ارمغان شماره 17 انجام شود. سوال 5 علوم انجام نشود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحات 146،147،148 انجام شد.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا کلمه ای تا نشانه گ گفته شد. گل پسرها بسیار عالی املا نوشتند.

قرآن اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز درس دوم قرآن در کلاس انجام شد. پیام قرانی: از خدا برای نعمت هایی که به ما داده است شکرگذار باشیم. سوره ی عصر تکرار شد. سوره ی توحید و کوثر مجددا خوانده شد.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از خمیربازی یک زنبور و گل درست کردند.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در کلاس فعالیت دسته ها به صورت خلاق انجام شد. گل پسرها اعداد را وارد جدول یکی ده تایی کردند. هر عدد با نی نشان داده شد. اعداد را از جدول خارج کردیم و تک به تک پرسش و پاسخ داشتیم . در دفتر تلاش عدد نویسی انجام شد.(((کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، دفتر تلاش، نی ها ، دفتر املا علوی همراه عزیزان باشد.املا تا نشانه گ گفته می شود.)))

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز درس ( روز برفی) نشانه ف همراه با شعر و داستان و ایجاد انگیزه تدریس شد . نشانه جدید همراه با بازی به صورت شنیداری در کلمات اول،وسط و اخر کار شد.شعر های کتاب فارسی همخوانی شد.ایجاد انگیزه نشانه ف توسط،مانی جان به دوستان هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا محترم برای تهیه پک های جذابی که داشتند.در انتها کلاس به حیاط رفتیم و بازی کردیم به همراه برف شادی

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 79 و 80 انجام شد. کتاب کار فارسی صفحات 143،144،145 انجام شد.
تکلیف: 1)در دفتر تلاش جدول های تشخیص نشانه چسبانده شده است انجام شود. 2)عدد نویسی از 20 تا 29 هر عدد یک خط نوشته شود . لطفا دانش آموزان تعداد ده تایی و یکی هر عدد را بگویند و با نی ها نمایش دهند.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری کلی بر تمامی دروس شطرنج داشتیم ،البته من اینکار را در غالب گرفتن آزمون انجام دادم، تک تک عزیزانمان با آمدن مقابل تابلوی نمایش و پاسخ دادن به سوال مورد نظر در واقع درسها را مرور کرده و مورد تشویق قرار می گرفت. در ضمن من درس ایده آل های سفید را در تمامی کلاسهای اول دوباره مرور کرده تا بتوانیم در جلسه بعدی پاسخ سیاه را اجرایی نماییم . عزیزان ما حتما در منزل شطرنج بازی کرده و درسها را مرور کرده و تمرین حل نمایند. متشکرم.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 104 و 105 انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحات 108، 109،110 انجام شد. ((((کتاب های فردا: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، نی ها، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد. لطفا کتاب های اضافی همراه دانش آموزان نباشد.))))

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز املا تا نشانه پ گفته شد. گل پسرها بسیار عالی املا نوشتند. دانش آموزانی که املا بدون غلط داشتند تکلیف ندارند.فردا تدریس نشانه جدید خواهیم داشت.ایجاد انگیزه نشانه گ توسط ماکان جان به دوستان هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز برای تهیه پک های جذابی که داشتند.
تکلیف: با غلط های املایی در دفتر تلاش یک جمله نوشته شود.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز آموزش جدول ارزش مکانی یکی ،ده تایی را با استفاده از دست ورزی آموزش داده شد. کتاب ریاضی صفحه 102 و 103 را انجام دادیم. دسته بندی با نی کار شد. در دفتر تلاش اعداد 10 تا 15 در جدول قرار داده شد.کتاب کار ریاضی صفحه 106 انجام شد.(((کتاب های فردا: کتاب ریاضی، کتاب کار ریاضی، دفتر تلاش، دفتر املا علوی همراه عزیزان باشد. املا تا نشانه پ گفته می شود.)))تولد گل پسر دی ماهی کلاس پرهام جان برگزار شد. پرهام پک هدیه دادند به دوستان خود. سپاس از همراهی اولیا عزیز
تکلیف: لطفا از عدد 10 تا15 از هر عدد یک خط در دفتر تلاش نوشته شود. و برای مامان توضیح دهید که عدد ده تا پانزده یعنی چی.(ده یعنی یک دسته ی ده تایی و صفر یکی تا اخر عدد15 توضیح داده شود)حالا با نی ها در منزل عدد 10 تا15 را بساز. پسرم صفحه 107 کتاب کار ریاضی را در منزل انجام بده.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز آموزش (گی و گان) همراه با قصه ی آقا گرگه رو به دانش آموزان گلم داشتیم. اگر بعد از کلمه هایی که صدای آخر آنها (ه ) آخر چسبان یا (ه) آخر تنها باشد گی و گان بیاید ، ه آخر چسبان یا ه آخر تنها آنها برداشته و به این صورت نوشته می شود : ستاره + گان = ستارِگان بنده + گی = بندِگی مانند : پرندِگان , خانِگی, دوندِگان , خستِگی, رزمندِگان, زندِگی, سادِگی. کتاب کار فارسی صفحه 140، 141و 142 انجام شد.
تکلیف: روانخوانی زیر در منزل کار شود.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: تقویت حس شنوایی به همراه بینایی هماهنگی چشم و گوش و پا هماهنگی دو نیم کره

بازی دبستانی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به حیاط رفتیم و بازی کلمات گی و گان را انجام دادیم. هدف آشنایی بیشتر با کلماتی که گی و گان میگیرند، تقویت حس شنیداری و دقت دانش آموزان
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: