راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان

رده: خبر
زمان:
راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان

انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 - 1403

به نقل از آموزش و پرورش، کلیه دانش‌آموزان و متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی لازم است قبل از هر گونه اقدامی ابتدا دفترچه ثبت نام تیزهوشان را دانلود و به طور دقیق مطالعه نمایید و در صورت داشتن شرایط و الزامات مربوط به هر یک از پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم می توانید اقدامات لازم جهت ثبت نام را انجام دهید. داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که پنج الی شش هفته بعد از برگزاری آزمون، نتایج آزمون تیزهوشان در سامانه ثبت نام سمپاد منتشر خواهد شد. داوطلبانی که پذیرش شده‌اند نام مدرسه انتخابی خود را در سامانه می‌توانند مشاهده نمایند. به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون تیزهوشان می‌رسانیم که کارنامه آزمون تیزهوشان برای آن دسته از دانش آموزان که در آزمون پذیرش نشده‌اند حداکثر ظرف یک هفته در سامانه منتشر می‌شود. در ادامه می‌توانید دفترچه راهنما را مشاهده و دانلود کنید.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان

«مهدی نیکفر» مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش شد؛

«مهدی نیکفر» مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش شد؛

در حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش؛ «مهدی نیکفر» به عنوان «مدیرکل رفاه و پشتیبانی» منصوب شد. تدوین و اجرای نظام جامع رفاهی فرهنگیان؛ تدوین برنامه عملیاتی تأمین مسکن فرهنگیان با استفاده از ظرفیت طرح ملی مسکن و توان داخلی وزارتخانه؛ تدوین اجرای برنامه عملیاتی سفرهای فرهنگیان؛ ایجاد شبکه خرید مجازی با استفاده از ظرفیت زیست‌بوم جدید و شرکت‌های تعاونی مصرف فرهنگیان؛ نظارت بر فرآیند اجرایی امور پشتیبانی، رفاهی، بیمه و درمان فرهنگیان؛ سامان‌دهی و ارتقای کیفیت مراکز آموزشی، رفاهی و درمانی فرهنگیان و ایجاد شبکه‌ای مراکز برای تسهیل و عدالت در بهره‌برداری فرهنگیان از مراکز یاد شده؛ رعایت قوانین و مقررات در برگزاری معاملات به‌منظور رعایت صلاح و صرفه دولت؛ ارتقای بیمه و درمان فرهنگیان با استفاده از فعال‌سازی و یکپارچه‌سازی مراکز درمانی کشوراز وظایف محوله در این سمت می‌باشند. رضامراد صحرایی طی این حکم توفیق روز افزون ایشان را در انجام وظایف محول از خداوند متعال خواستار شد.

رسیدگی تخلفات کلاهبرداران آزمون‌های نهایی و ملی توسط هیات بدوی آموزش و پرورش

رسیدگی تخلفات کلاهبرداران آزمون‌های نهایی و ملی توسط هیات بدوی آموزش و پرورش

رئیس مرکز ارزشیابی و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت تخلفات کلاهبرداران آزمون‌های ملی توسط هیات بدوی آموزش و پرورش رسیدگی می‌شود. محسن زارعی در گفت‌وگویی به بیان نحوه برخورد با کلاهبرداران و متخلفان در آزمون‌های نهایی و سراسری پرداخت و گفت: «خوشبختانه ما در کشور برای برخورد با کلاهبرداران، قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری و ملی را داریم که مصوب مجلس شورای اسلامی است.» وی افزود: «همچنین آیین‌نامه مصوبه هیئت وزیران در سال 1384 نوشته شد و هیات‌هایی تشکیل شده است. هیات بدوی در وزارت آموزش و پرورش در معاونت متوسطه تشکیل شده که اعضای آن حقوقی هستند و اگر تخلفی صورت بگیرد به آن هیات ارجاع داده شده و رای صادر می‌شود؛ اگر رای قابل تجدید نظر باشد و فرد اعتراض کند، به هیات تجدید نظر ارسال می‌شود.»

جزئیات اجرای طرح «خاتم» ویژه دانش‌آموزان در ایام نوروز

جزئیات اجرای طرح «خاتم» ویژه دانش‌آموزان در ایام نوروز

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح خاتم تا 24 فروردین به‌منظور شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی دانش آموزان خبر داد. محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: «یکی از طرح‌هایی که معاونت آموزش متوسطه در دوره اول اجرا می‌کند، برنامه خاتم است که با موضوع خانواده، تلویزیون و مهارت برگزار می‌شود.» وی ادامه داد: «هدف از برگزاری این طرح مهارت‌آموزی، شناسایی استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان و دنبال‌کردن علایق دانش‌آموزان برای مساله هدایت تحصیلی است.» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی یک امر مهم و ضروری برای همه دانش‌آموزان است زیرا دانش‌آموزان دست به انتخاب می‌زنند و مسیر آینده خود را از این طریق رقم می‌زنند، گفت: «پویشی هم به همین منظور راه‌اندازی شده که از 24 اسفند شروع شده است و تا 24 فروردین ادامه خواهد داشت. هر هفته ارزیابی صورت می‌گیرد و جوایزی هم که با همکاری صداوسیما تهیه شده است، به نفرات برتر تقدیم می‌شود.» معاون آموزش متوسطه هدف اصلی از اجرای این طرح را آماده‌سازی دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی و انتخاب مسیر مناسب و مطلوب دانست و گفت: «دانش‌آموزان می‌توانند به سایت پویش طرح خاتم مراجعه کنند، فیلم‌های آموزشی را ببینند و طرح‌های خود را ارائه دهند.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: