نگاه تجاری شهرداری ها به مدارس غیردولتی

رده: خبر
زمان:

در گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی منطقه‌های 19گانه‌ی شهر تهران، که در روز سه‌شنبه در خانه‌ی معلم منطقه‌ی 3 تهران برگزار شد، عبدالرضا فولادوند اظهار داشت: مدارس غیر دولتی بخشی از آموزش و پروش و نهادی برای تعلیم و تربیت نیرو است؛ اما شهرداری‌ها به عنوان مراکز تجاری به مدارس غیر دولتی توجه دارند. شهرداری‌ها نسبت به معافیت مدارس غیر دولتی در پرداخت عوارض و مالیات توجهی نمی‌کنند و مدام مانع‌تراشی می‌کنند. این در حالی است که مدارس غیر دولتی به علت بالا بودن قیمت زمین قادر به پرداخت مالیات نیستند.

نگاه تجاری شهرداری ها به مدارس غیردولتی

عبدالرضا فولادوند ضمن اشاره به این مطلب که شهرداری موظف است فضای آموزشی را به حد نصاب استاندارد برساند، اضافه کرد: در حالی که در واقعیت برای مدرسه‌های استیجاری نام کاربری آموزشی گذاشته‌اند، اجاره‌ها را بالا برده و برای موجر ناامنی به وجود آورده‌اند و بعد می‌گویند شرایط آموزش و پرورش استاندارد است. مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اوضاع مدارس غیر دولتی، بیان کرد: سیاست‌های گوناگونی در طی 30 سال گذشته بر مدارس غیر دولتی اعمال گشته است. برخی از این سیاست‌ها سبب تقویت مدارس غیر دولتی شده و برخی با ایجاد مدارس خاص سبب تضعیف این مجموعه‌های آموزشی گشته است. هم‌چنین با توجه به این که از یک میلیون و دویست هزار دانش آموز، دویست هزار نفر در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند، گفت: اگر مدارس غیر دولتی نبودند ما با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شدیم و در حال حاضر توجه مدارس غیر دولتی به مناطق محروم و حاشیه شهر است.

فولادوند هم‌چنین اعلام کرد که شورای نظارت مدارس و مراکز غیر دولتی تنها وظیفه‌ی رسیدگی به تخلفات را ندارد و با وجود تمام مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی، باید صدای مشکلات موسسان را بشنود و برای آن‌ها راه‌کار ارائه دهد. هم‌چنین در صحبت‌های مدیر کل آموزش و پرورش به سیاست‌های کلی این نهاد که توسعه‌ی مدارس غیر دولتی است، اشاره کرد و گفت: دلیل استفاده از مدارس غیر دولتی، تراکم زیاد دانش آموزان در کلاس‌های درسی است. وی میانگین تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس ابتدایی را 34 نفر و در دوره‌ی متوسطه‌ی اول تهران را 33 نفر اعلام کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت مدارس منطقه‌ی 22 شهر تهران گفت: در منطقه‌ی 22 شهر تهران به دلیل ساخت و سازهای بی‌رویه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم. مدیر آموزش و پرورش منطقه‌ی 3 شهر تهران نیز که در این گردهمایی حضور داشت گفت: در منطقه‌ی 3 شهر تهران 80 مدرسه‌ی دولتی و 200 مدرسه‌ی غیر دولتی وجود دارد که به‌طور متوسط 50 میلیون تومان اجاره‌ی مدارس دولتی می‌باشد. در مدارس دولتی این منطقه 21 هزار دانش آموز با تراکم 20 تا 30 نفر در هر کلاس آموزش داده می‌شوند.

نگاه تجاری شهرداری ها به مدارس غیردولتی

مدیر آموزش و پرورش منطقه‌ی 3 تهران هم‌چنین اضافه کرد: ما سعی داریم در تمامی مناطق کشور عدالت آموزشی را برقرار نماییم، تا کیفیت لازم از نظر آموزشی به وجود آید. ماجدی با اشاره به این‌که در منطقه‌ی 3 تهران با کمبود نیروی انسانی رو به رو هستند افزود: وجود مراکز غیر دولتی در حقیقت کمکی به بخش دولتی است چرا که اگر مدارس غیر دولتی نبودند در بخش دولتی به 500 نیروی کارآمد نیاز داشتیم و این کمک به تامین نیروی انسانی در مناطق دیگر هم مشهود است.

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که دولت تدبیر و امید با تمام قدرتش از قوانین مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی حمایت خواهد کرد، ولی در سطح هماهنگی این قانون مشکلاتی نیز وجود دارد. هم‌چنین گفت: آموزش و پرورش شهر تهران حاضر است برای کاهش تراکم کلاس‌های درس، به موسسان مدارس غیر دولتی جدید امتیازاتی بدهد و حتی بخشودگی‌هایی نیز داشته باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: