فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: شاپرک 1

ریاضی سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: بازی تموم نمیشه تا وقتی برنده بشم! سلام و عرض ادب خدمت اولیاء گرامی دخترهای نازنین ،امروز در درس ریاضی با واحد های اندازه گیری طول و وزن در دوران قدیم آشنا شدند و پس از کشف علت و چرایی قرار دادن واحد اندازه گیری یکسان ،با واحد های جدید آشنا شدند . هدف از انجام این فرآیند شکر عظمت خالق یکتا و نظم موجود در طبیعت است .
تکلیف: در منزل اندازه آرنج تا مچ دست و کف پای اعضای خانواده را اندازه بگیر و همراه با عنوان درس و تاریخ در دفتر فارسی یادداشت کن و فردا به کلاس درس بیاور .

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان قسمت پایانی فعالیت هنریمان را انجام دادیم «بالن آرزوها بالنی ست که ما را به سرزمین آرزوهایمان میبرد (خیالی یا واقعی)» نحوه انجام به شرح زیر است: 1.کشیدن تصویر بالنی که با مداد هایمان در کلاس کشیدیم (نمونه تصویر برای شما ارسال شده است) 2.کشیدن آسمان مورد علاقه شما با تکنیک آبرنگ با رنگ دلخواه (همان طور که در جلسات قبل آموزش داده شد) 3.مابقی فعالیت در منزل انجام میشود:کشیدن تصویر خودمان با مداد در بالن آرزوها 4.کلاژ بالن آرزو ها با چسباندن (دگمه یا اکلیل یا پولک یا حبوبات یا خرده کاغذ های رنگی و یا هر آن چیزی که برای کلاژ بالن آرزوها دلخواه شماست)
تکلیف: دانش آموز خوبم در این قسمت برای گرفتن ایده چند نمونه کلاژ ارسال شده است . لطفا فعالیت هنری خود را در منزل تکمیل کنید و فردا به طور کامل شده با خود به مدرسه بیاورید. دانش آموزانی که به هر دلیلی در کلاس حضور نداشته اند، حتما با تکمیل کردن فعالیتشان فردا آنرا با خود به مدرسه بیاورند.

ریاضی سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: هیچ دانشی را نمی توان واقعی دانست مگر اینکه به صورت ریاضی نوشته شود. (داوینچی) با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز سه شنبه 10 مردادماه، دخترهای نازنینمون در زنگ ریاضی با یک بازی جذاب بادکنکی با مفهوم کسر و قسمت‌های مساوی آشنا شدند. هدف از این بازی آشنایی با مفهوم کسر و شناخت شکل کسر می باشد.

علوم سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: وقتی چیزی را از دست می دهید،درسی را که از آن گرفته اید از دست ندهید "آنتونی رابینز" دختران نازینمون امروز در درس علوم، با بازی نور و سایه، سایه ی انواع حیوانات را تشخیص داده و سپس در حیاط مدرسه با قراردادن اشیا در مقابل نور خورشید سایه ی آن ها را نقاشی کردند. هدف از این بازی شناخت انواع چشمه ی نور و چگونگی تشکیل سایه می باشد.
تکلیف: دخترهای نازنینم،با سایه‌ی حیواناتی که در مدرسه رسم کردید،یک نقاشی زیبا کشیده و با خود به مدرسه بیاورید.

زنگ تفریح

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: هر ساختمان بزرگ زمانی فقط یک نقشه‌ی ساده بوده است .مهم نیست که امروز در چه مرحله‌ای هستید.مهم آینده‌ی شماست وچیزی که به آن خواهید رسید. با سلام و احترام.امروز دخترهای مهندسم، با چینه و چوب بستنی و لیوان یکبار مصرف سازه‌های بسیار زیبایی ساختند. هدف از این بازی تقویت استعدادهاو توانایی های کودکان،تقویت خلاقیت و قدرت حل مسئله،ساخت سازه هایی با تعادل بال ،آشنایی با فیزیک و افزایش مهارت‌های جمعی می‌باشد.
تکلیف: دخترهای نازنین لطفا فایل pdfرا با دقت کامل مطالعه کنید و در تعطیلات آخر هفته شعر را حفظ کنید .

فارسی سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: غیرممکن فقط یک کلمه ی بزرگ است که توسط انسان های کوچک استفاده می شود. با سلام و احترام خدمت اولیا گرامی دختران نازنینمون امروز در درس فارسی، با در اختیار داشتن کلمات، جملات زیبا و خلاق نوشته، سپس جملات را در کنار هم قرار داده و یک داستان(بند) متناسب با جملات نوشتند. هدف از این بازی آشنایی با بندنویسی، جمله سازی با واژگان جدید و تقویت داستان نویسی است.
تکلیف: دفترها بعداز بررسی توسط آموزگار فردا تحویل دانش آموزان عزیزم خواهد شد.

ورزش سوم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام خدمت اولیا عزیز گرم کردن-نرمش کردن-تمرین پرش همراه تعادل- تمرین زیگ زاگ-مسابقه برداشتن و گذاشتن- مسابقه سرعت و چابکی بصورت گروهی

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام مبحث شناخت علائق خود و آشنایی و احترام به علائق دیگران تدریس گردید

ریاضی سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: بزرگترین لذت در زندگی، انجام کاری است که دیگران می گویند: تو نمی توانی! "رومن پولانسکی" دختران نازنینمون امروز در زنگ ریاضی، پس از مرور مبحث تقارن، با برش یک پروانه و چسباندن اشکال هندسی متفاوت روی بال های پروانه، یک پروانه زیبا ساختند. هدف از این بازی ،تشخیص اشیا متقارن در محیط اطراف و آشنایی با خط تقارن می باشد.
تکلیف: دختر نازنینم ،در پیرامون خود با دقت بگرد ،اشیایی و شکل هایی که تقارن دارند را پیدا کن و با کاغذ رنگی شکل هایی هندسی که یاد گرفتی را ببر و روی مقوا بچسبان و خط تقارن آن را مشخص کن. سه شنبه تکلیف زیبایت را با خود به کلاس درس بیاورید .

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان قسمت دوم فعالیت هنریمان را با کشیدن یک روز روشن(آبی کمرنگ به طور رقیق) و اضافه کردن علفزار به ترتیب زیر:1.ضربه قلمو با رنگ سبز تیره(ترکیب سبز با مشکی) 2.ضربه قلمو با سبز پررنگ 3.ضربه قلمو با سبز خیلی روشن 4.بعد از خشک شدن علفزار افزودن گل های رنگارنگ به دلخواه 5.اضافه کردن ابرها و خورشید و...به دلخواه انجام دادیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم تصویر ارسال شده بعنوان نمونه برای شما جهت گرفتن ایده و فعالیتی که سرکلاس انجام شده است. اضافه کردن جزئیات دیگر و تغییر رنگ گلها دلخواه است. این قسمت در منزل به طور کامل انجام شود

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام امروز در خصوص شناخت علائق فردی و احترام به علائق دیگران صحبت گردید

زنگ تفریح

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: در حضور تابستان خورشید صمیمانه زمین را به آغوش می کشد و برایش از قصه ی پرواز پرستوها و آواز گنجشگ ها می گوید دختران گلمون امروز در اردوی هیجان انگیز آیس رینگ حضور داشتند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: