فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: قاصدک 2
فعالیت: سلام وقت بخیر- دخترهای گلمون امروز در اردوی تفریحی آیس رینگ حضور داشتند .

زنگ تفریح

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خداوند مهربان امروز در هفته ی دوم فعالیت های تابستانی دبستان علوی به اردوی آیس رینگ رفتیم. در کنار دانش آموزان عزیزم فضای خوب و پر نشاطی را تجربه کردیم. تعدادی از عزیزان در بدو ورود ترس از حرکت روی یخ را داشتند اما پس از مدتی بر ترس خود غلبه کرده و از محیط بازی لذت بردند.

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خالق زیبایی ها امروز در کلاس تابستانه ی ریاضی مفهوم تبدیل واحد را در قالب بازی با موشک و گرداننده انجام دادیم. دانش آموزان در دو گروه تقسیم شدند از هر گروه یک نماینده انتخاب کرده و با پرتاب موشک به سمت شماره ی کارت ها چند کارت را انتخاب کردند سپس با چرخاندن گرداننده عملیات تبدیل واحد لازم را روی کارت ها انجام دادند برخی کارت ها کارت شانس بودند و گروه قبل از انجام محاسبات لازم بود یک لطیفه تعریف میکرد یا سوت بلبلی میزد

زنگ تفریح

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: در کلاس بازی و ساخت امروز دانش آموزان در دو گروه تقسیم شدند و هر گروه با در اختیار داشتن تعدادی نوار باریک مقوایی سازه ی کاغذی ( برج کاغذی) خود را درست کردند. دانش آموزان عزیز فراموش نشود فردا اردو داریم.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با نحوه طراحی طبیعت بی جان به شرح زیر آشنا شدیم : 1-خوب نگاه کردن 2-انتخاب زاویه دید 3-مقیاس بندی4-ساده سازی با اشکال هندسی
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفا در حفظ و نگه داری فعالیت هنری که امروز در کلاس انجام شد کوشا باشید .و البته جلسه آینده بدون اضافه کردن طرحی به مقوا آنرا با وسیله های هنری :گواش-قلمو و ...به همراه داشته باشید.

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خداوند مهربان. در کلاس ریاضی امروز مروری بر مفهوم اعداد مخلوط و جمع و تفریق آن ها داشتیم. این کار با بازی تاس و صفحه ای شش ضلعی حاوی اعداد مخلوط انجام شد. دانش آموزان در سه گروه دسته بندی شدند. هر گروه شش مرتبه تاس را روی صفحه انداخت. هر تاس شش وجه دارد و هر وجه نماینده یک عملیات جمع یا تفریق است که باید با اعداد روی صفحه ی شش ضلعی محاسبات مورد نظر را انجام دهند. روی صفحه ی شش ضلعی 24 عدد مخلوط درج شده است . گروهی که زودتر محاسبات خود را انجام داد برنده شد.

علوم ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
تکلیف: دانش آموزان عزیزم هفته ی قبل پس از انجام آزمایش فشار هوا یک کاربرگ تحویل گرفتند خواهش میکنم فردا در زنگ علوم تحویل دهند.

فارسی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خداوند مهربان در کلاس فارسی امروز بازی ترکیبات اضافی و وصفی انجام شد. قبل از شروع بازی سنجش اولیه به صورت شفاهی صورت گرفت . دانش آموزان گروه بندی شدند هر گروه به طور تصادفی یک برد اطلاعاتی را انتخاب کرد. دانش آموزان در هر گروه موظف بودند در مدت زمان سه دقیقه پس از شروع موسیقی در مقابل برد خود بایستند و ترکیبات اضافی و وصفی را پیدا کرده و سبد مخصوص خود بریزند. گروهی برنده شد که در مدت زمانی که در اختیار داشت تعداد ترکیبات بیشتری را صحیح تشخیص دهد.

زنگ تفریح

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به دانش آموزان عزیز رضایت نامه برای اردوی روز چهارشنبه تحویل داده شد. عزیزانی که تحویل گرفتند کامل کرده و فردا بیاورند. عزیزانی که امروز غایب بودند فردا از آموزگار تحویل بگیرند.

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خدا عرض سلام و وقت به خیر خدمت عزیزان امروز در کلاس ریاضی دو فعالیت با در نظر گرفتن مفاهیم الگو ها و عدد نویسی انجام شد. در فعالیت اول ابتدا دانش آموزان گروه بندی شدند سپس هر گروه چند کارت حاوی اطلاعات اعداد دریافت کردند که لازم بود طبق آن اطلاعات عدد مربوط را پیدا کرده و دقیق وارد جدول ارزش مکانی کنند. گروهی که تعداد بیشتری را درست وارد کرد برنده شد. در فعالیت دوم دانش آموزان به صورت انفرادی با در اختیار داشتن مروارید های رنگی گردنبند درست کردند به این صورت که هر فرد به دلخواه یکی از الگوهای عددی ِ مثلثی، مربعی و ... را انتخاب کرده و رنگ های مروارید ها را بر اساس این الگو ها نخ کرد.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز خلاقم سلام امروز با آغاز کلاس های تابستانی در کنار شما عزیزان با نحوه فعالیت ها و وسایل مورد نیاز این دوره جذاب و هیجان انگیز هنری و ورودمان به دنیای رنگی هنر آشنا شدیم. امیدوارم تابستانی لذت بخش همراه با شناخت دنیای هنر در کنار هم سپری کنیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم با توجه به نکاتی که در کلاس درباره ی وسایل مورد نیاز این دوره گفته شد(1 عدد مقوا A4 ضخیم-گواش 6رنگ -قلموسرگرد ترجیحا در سایز 4 برند پارس آرت یا رهاورد یا خرم -مداد و پاک کن -پالت تخم مرغی و ...)در جلسه بعد آنها را به همراه داشته باشید
فعالیت: با سلام و احترام - با تبریک شروع پایگاه تابستانه و آغاز آموزش امیدواریم فعالیت های پربار و با نشاطی را دختران عزیز علوی تجربه نمایند. با توجه به هفته اول اجرای آموزشی از پیش دبستان تا ششم تمامی دانش آموزان عزیز تا روز سه شنبه کلاس داشته و روز چهارشنبه 21/تیرماه تعطیل می باشند. تعطیلی روز چهارشنبه فقط و فقط برای این هفته بوده و روال آموزشی دانش آموزان از هفته بعد( از روز یکشنبه 25/تیرماه لغایت چهارشنبه ) طبق برنامه آموزشی تفریحی برگزار می گردد و تا 18/مرداد این کلاس ها به همین منوال تداوم دارد. یادآور می گردد (گروه اول : پیش دبستان،اول و دوم) روزهای یکشنبه اردو داشته و گروه دوم( سوم تا ششم ) روزهای چهارشنبه اردو آن ها برگزار می گردد. این هفته از تاریخ 18/ تیرماه تا 20/تیرماه دانش آموزان در دبستان بوده و شروع اردوهای تفریحی از هفته بعد در روزهای تعیین شده برگزار می گردد. با تشکر دبستان دخترانه علوی

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
تکلیف: ریاضی: برای فردا مروارید های رنگی دست کم در چهار رنگ ( دلخواه ) دست کم از هر رنگ 36 عدد نخ مخصوص درست کردن گردنبند همراه باشد. سوزن توسط مدرسه تهیه شده است.

علوم ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: علوم / موضوع: فشار هوا دانش آموزان در گروه های خود بطری پلاستیکی سوراخ شده همراه با یک نی بلند در اختیار داشتند روی بطری یک سوراخ ایجاد نموده نی را به صورت مورب داخل بطری قرار دادیم و اطراف آن را با چسب حرارتی می جوشانیم. یک لیوان زیر محل خروج نی می گذاریم. سپس بطری ها را از مایع رنگی پر کردیم. یک بادکنک باد کرده به طوری که باد آن خالی نشود را روی درب بطری قرار دادیم پس از آن آهسته درب بادکنک را شل کرده تا هوا وارد بطری شود. مشاهده می شود که با ورود هوا به بطری مایع رنگی آرام آرام از نی بالا رفته و خارج می شود. نتیجه گیری : فشار هوای داخل بادکنک باعث تغییر سطح مایع و جا به جا شدن آن شد. پس از انجام آزمایش درباره ی فشار هوا و آزمایش های مشابه آن صحبت شد.
تکلیف: ارائه یک کاربرگ با موضوع فشار هوا لطفاً کاربرگ را انجام و به آموزگار خود تحویل دهید.

ورزش ششم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: آغاز سال تحصیلی تابستان.آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن، تا مقصد بزرگ شدن، بر دانش آموزان عزیز مبارک! با سلام خدمت اولیا عزیز موارد که در کلاس ورزش با دانش آموزان عزیز انجام شد: گرم کردن/دویدن/مسابقه دو/آموزش دویدن در جهت های مختلف/اموزش پرش ساده/زیگ زاگ و لی لی اولیا عزیز لطفا موارد با دقت مطالعه بفرمایید: لطفا روز هایی که دختران گلمان ورزش دارند کفش ورزشی مناسب(کتونی) بپوشند و کفش هایی مانند:کف صاف،صندل جهت جلوگیری از آسیب دیدگی نپوشند. لطفا شلوار های جین و تنگ و جوراب شلواری نپوشند. همراه داشتن قم قمه ی آب و تغذیه مناسب ***خوردن صبحانه فراموش نشود*** سپاس از همکاری شما

نجوم

مدرس: ایروانی، کتایون
فعالیت: با سلام. دوشنبه 19 تیر ماه در کلاس نجوم تاریخچه ی مختصری از مبدا و منشا نجوم و دوران های علم نجوم گفتیم و رسیدیم به دوران کیهانی و ادرس کهکشانی خود. انواع کهکشان ها را نیز به اختصار با دانش آموزان عزیز بررسی کردیم.
تکلیف: ندارید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: