فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: قاصدک 2
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز و دانش آموزان خوبم- لطفاً دانش آموزان برای روز یکشنبه 15/مرداد ماه /1402 دو عدد باتری قلمی،سیم برق نازک به اندازه 30 سانت،کلید کوچک، یک عدد آرمیچر کوچک یا متوسط و یک عدد ملخ کوچک جهت ساخت قایق الکتریکی ساده همراه خود داشته باشند. لطفاً حتماً برای یکشنبه همراه خود بیاورید. با تشکر

علوم ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خداوند مهربان و دانا در کلاس تابستانی درس ِ علوم امروز درباره ی ماشین های ساده ، اهرم ها و کارایی آن ها صحبت کردیم و مروری به علوم سال قبل داشتیم. سپس همراه دانش آموزان عزیزم با وسایل ساده ای مانند چوب بستنی و کش درباره تعادل حرف زدیم و در گروه های دو نفره سیستم های تعادلی ساختیم.
تکلیف: گل دخترهای عزیز خواهش می کنم برای دوشنبه ی آینده کاربرگ علوم ارائه شده با موضوع اهرم ها را انجام داده و به کلاس بیاورید. برای روز یکشنبه پانزدهم مرداد لازم است وسایل زیر تهیه و آماده شود: آرمیچر کوچک ( از فروشگاه های لوازم الکتریکی قابل تهیه است.) باتری قلمی دو عدد، سیم جهت برقراری اتصال باتری و آرمیچر به اندازه بیست سانتی متر، ملخ پلاستیکی دو پره یا سه پره سبک، (مطابق تصویر)

ورزش ششم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام خدمت اولیا عزیز پنجه والیبال گرفتن و پرتاپ کردن با توپ

زنگ تفریح

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
تکلیف: رضایت نامه ی اردوی روز چهارشنبه به مقصد اقیانوس پارک امروز خدمت دانش آموزان تحویل داده شد. دانش آموزان عزیزی که قصد شرکت در اردوی روز چهارشنبه را دارند خواهش میکنم رضایت نامه را کامل کرده و فردا تحویل دهید. برای فردا روز سه شنبه دهم مرداد خواهش میکنم قیچی کوچک و چسب نواری همراه داشته باشید.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
تکلیف: دانش آموز خوبم سلام لطفاً برای فردا فعالیت جلسه پیش را به همراه گواش قلمو پالت تخم مرغی بیاورید

نجوم

مدرس: ایروانی، کتایون
فعالیت: در این جلسه راجع به ایستگاه فضایی بین المللی با بچه های مشتاق علم نجوم صحبت کردیم.
تکلیف: لطفا راجع به یکی از موضوعات مطرح شده در کلاس کاردستی درست کنید.

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: در کلاس ریاضی مفهوم اعداد مخلوط و تبدیل کسرهای بزرگتر از واحد به مخلوط مرور شد.

فارسی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خداوند مهربان امروز در کلاس تابستانی درس فارسی همراه با دانش آموزان عزیز مشاعره ی موضوعی انجام دادیم به این ترتیب که هر گروه از گردانه ی بازی پس از چند بار چرخش ، کلمه ای به تصادف انتخاب کردند و در حین مشاعره از میان ابیاتی که در اختیار داشتند باید ابیات حاوی آن کلمات را پیدا کرده و صحیح و روان می خواندند . گروه هایی که از ابیات در اختیارشان بیت هایی را حفظ کرده بودند امتیاز بیشتری کسب کردند.
تکلیف: دانش آموزان عزیز غزل " یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور .... " را حفظ کنند.

زنگ تفریح

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
تکلیف: دانش آموزان عزیز رضایت نامه برای اردوی روز چهارشنبه را فردا تحویل خواهند گرفت.

زنگ تفریح

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خداوند مهربان دانش آموزان عزیزم امروز برای تماشای فیلم انیمیشن سینمایی به مجموعه ی صبا مال رفتند.

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خداوند مهربان امروز در کلاس ریاضی از فعالیت های تابستانی با بازی خرید کتاب هایی که تخفیف داشتند دانش آموزان در گروه های خود موظف بودند قیمت پرداخت کتاب هایی که انتخاب کرده بودند را با در نظر گرفتن درصد تخفیف محاسبه کنند . به این ترتیب مفهوم درصد از سال قبل مرور شد.

زنگ تفریح

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: امروز در کلاس بازی و ساخت در رابطه با موضوع تعادل و سازه های سبک صحبت نموده و دانش آموزان پس از آن که گروه بندی شدند به کمک چوب بستنی و گیره های چوبی برج های چوبی ساختند.
تکلیف: دانش آموزان عزیز فردا روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه اردو خواهیم رفت عزیزانی که رضایت نامه را تحویل داده اند و تمایل به شرکت دارند ، خواهش میکنم قبل از ساعت هشت در مدرسه باشید.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان طرحی که جلسه گذشته طراحی کرده بودیم را با خطوط شکسته به صورت نامنظم تکنیک ابتدایی آینده شکسته را اجرا کردیم و در ادامه کلاس با انواع رنگ های گرم(رنگ هایی که حس گرما را به مخاطب انتقال می‌دهند) :قرمز-نارنجی -زرد-سبز مایل به زرد (آبی خیلی کم +زرد زیاد)بنفش مایل به قرمز(قرمز زیاد +آبی خیلی کم) و رنگ های سرد (رنگ هایی که حس سرما را به مخاطب انتقال می‌دهند):انواع آبی ها-سبز مایل به آبی (آبی زیاد + زرد خیلی کم)-بنفش مایل به آبی (آبی زیاد + قرمز خیلی کم). رنگ های خنثی(رنگه هایی که نه سرد هستند و نه گرم):سفید-سیاه **رنگ های خنثی فقط رنگ های دیگر را تیره و روشن می‌کنند ** آشنا شدیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً بخش هایی که داخل تصویر (شمعدان و خمره )هستند را با انواع رنگ های گرم به همان ترتیب که در کلاس گفته شد رنگ آمیزی کنید نکته 1: به هیچ عنوان به سراغ رنگ های سرد و قسمت های خارج از تصویر نروید نکته 2 : سعی کنید شمعدان و یا خمره را هرکدام در یک تم رنگی گرم کار کنید مثلاً شمعدان تم انواع و نارنجی و انواع زرد نکته 3 : در رنگ آمیزی به خط رسیدیم stop میکنیم .

علوم ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: به نام خداوند مهربان و دانا در فعالیت های تابستانی امروز در کلاس علوم درباره ی مفاهیم مواد و تغییرات مواد صحبت کردیم. سپس دانش آموزان در دو گروه تقسیم شدند و مواد مختلفی همچون نمک ، شکر، روغن، قند، آبلیمو، سرکه ، رب، حبوبات، کاغذ ، رنگ ، پارچه و ... در اختیار هر گروه قرار گرفت. دانش آموزان در هر گروه با موادی که در اختیار داشتند تغییرات مختلف اعم از فیزیکی ، شیمیایی و یا هر دو را نمایش دادند.

ورزش ششم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام ممنون از توجه و همکاری شما برای کفش عوض کردن و صبحانه میل کردن دخترای گلمان گرم کردن-نرمش-پرش های ساده- تعادلی-پرتاپ توپ ساده -پرتاپ توپ و تعادلی

زنگ تفریح

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
تکلیف: ضمن عرض سلام خدمت دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی خواهشمندم عزیزانی که قصد شرکت در اردوی روز چهارشنبه را دارند فردا حتما رضایت نامه را تحویل دهند.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
تکلیف: دانش آموز خوبم سلام لطفاً برای فردا وسایل زیر را همراه با انرژی بالا برای یک فعالیت هنری جذاب به همراه داشته باشید : طرحی که روی مقوا جلسه قبل در کلاس کشیده شد-قلمو-گواش-پالت تخم مرغی

نجوم

مدرس: ایروانی، کتایون
فعالیت: با احترام. امروز در کلاس نجوم با دانش اموزان عزیزم پیرامون پروژه اپولو 11 بحث کردیم و جو سیاره زمین و لایه های جوی و نیز شرایط جو کره ی ماه را بررسی کردیم.
تکلیف: لطفا طی دو هفته اینده بصورت انفرادی یا در غالب گروه های دوستانه راجع به یکی از مطالب بررسی شده در کلاس نجوم کار دستی درست کنید تا در نمایشگاه پایان کمپ تابستانی به نمایش بگذاریم. برای ایده گرفتن جهت کاردستی میتوانید گزینه های زیر را در گوگل سرچ کنید: Galaxy craft Moon craft Apollo 11 craft Atmosphere layers craft
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: