فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: قاصدک 1
فعالیت: سلام وقت بخیر- دخترهای گلمون امروز در اردوی تفریحی آیس رینگ حضور داشتند .

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: دخترهای گلمون امروز در اردوی تفریحی آیس رینگ حضور داشتند .
فعالیت: با سلام و خدا قوت خدمت والدین گرامی و دانش آموزان عزیز لطفاً برای اردوی روز چهارشنبه 1402/4/28 حتماً به موراد فوق توجه داشته باشید: همراه داشتن قمقمه آب، خوراکی های سالم، الکل و دستمال کاغذی جیبی- دانش آموزانی که رضایت نامه خود رانیاورده اند حتماً فردا به همراه داشته باشند با تشکر

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: تدریس امروز در خصوص واحد های اندازه گیری و تبدیل واحد بود. تدریس و مرور با کمک بازی و سرگرمی انجام شد به اینصورت که کارت های عدد روی تخته نصب شدند. یک دانش آموز از هر گروه ، موشک کاغذی با فاصله 2متری از تخته به سمت تخته پرتاب کرد. عددی که با برخورد موشک به تخته مشخص شده بود شماره کارت اطلاعات را نشان می داد. کارت اطلاعات ،کارت هایی هستند که شامل اطلاعاتی از طول،حجم،مساحت و ارتفاع عجیب ترین ،جالب ترین یا خاص ترین رکورد های گینس یا سازه های دنیا هستند. یک دانش آموز از هر گروه چرخنده را چرخاند و عدد نمایش داده شده روی چرخنده شماره ی سوال را مشخص میکرد. دانش آموزان باید عملیات تبدیل واحد عدد روی کارت اطلاعات را با توجه به پرسش مشخص شده،انجام می دادند. این مراحل چندین مرتبه تکرار شد .

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: در زنگ بازی و ساخت امروز، دانش آموزان با نحوه شکل گیری و تاریخچه معماری سبز (پایدار) و بنیان گذار ساخت خانه های مقوایی آقای شیگرو بن از کشور ژاپن آشنا شدند. در خصوص ساخت خانه های کاغذی با هم به صورت گروهی به بحث و گفتگو پرداختند. تعدادی از عکس های اماکن ساخته شده توسط مقوا را مشاهده کردند سپس با همکاری یکدیگر سازه آجرهای کاغذی را ساختند و با ابزار مختلف استحکام بنای ساخته شده را امتحان کردند.

علوم ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: به نام خداوند مهربان دانا در کلاس علوم امروز مفهوم مراحل تحقیق و کاوش را در قالب بازی با چرخنده انجام دادیم. دانش آموزان گروه بندی شده و هر گروه با پخش موسیقی به دور چرخنده ای که به حرکت درآورده شده بود می چرخیدند و با توقف حرکت چرخنده هر دانش آموز مقابل یک بخش از مراحل تحقیق متوقف شده سپس پای برد اطلاعاتی رفته و آن بخش را در مدت زمان مشخصی جستجو می کنند. گروهی که در این مدت موارد بیشتری را صحیح و جست و جو کرد برنده شد.

ورزش ششم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام خدمت اولیا عزیز ***بسیار مهم*** لطفا روز های ورزش به علت گرمای زیاد و جلوگیری از تشنگی دخترای گلمان داخل قمقمه هاشون مقداری تخم شربتی/خاک شیر اضافه کنید. برنامه ورزشی: گرم کردن-نرمش-دویدن-زیگ زاک-تمرین با مانع-پرتاپ ساده ی توپ-پرتاپ توپ با زیگ زاگ- پرش های ساده و مرور هفته ی قبل

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: همه ی دانش آموزانی که رضایت‌نامه خود هنوز نیاوردند لطفاً نهایتا تا فردا تحویل آموزگار پایه دهند. همراه نداشتن رضایت‌نامه به معنی شرکت نکردن در اردو می باشد. دانش آموزان قیچی و چسب ماتیکی همراه خود داشته باشید

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با نحوه طراحی طبیعت بی جان به شرح زیر آشنا شدیم : 1-خوب نگاه کردن 2-انتخاب زاویه دید 3-مقیاس بندی
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفا در حفظ و نگه داری فعالیت هنری که امروز در کلاس انجام شد کوشا باشید .و البته جلسه آینده بدون اضافه کردن طرحی به مقوا آنرا با وسیله های هنری :گواش-قلمو و ...به همراه داشته باشید.

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: مروری بر درک عددی و جمع و تفریق اعداد مخلوط تدریس امروز با کمک بازی و رقابت در گروه های 4_5نفره جهت افزایش تمرکز،ترویج رقابت سالم و مرور مفهوم اعداد مختلط انجام شد . در این بازی هر گروه یک تاس و یک صفحه شش ضلعی در اختیار داشت.شش ضلعی به به 24 قسمت مساوی تقسیم شده بود و روی هر قسمت یک عدد مختلط نوشته شده بود. همچنین روی هر وجه تاس یک عمل جمع یا تفریق با اعداد مختلط نوشته شده بود. دانش آموزان با انداختن تاس روی شش ضلعی، عدد مشخص شده را با عدد روی تاس جمع یا تفریق کردند و به طور گروهی به سوالات پاسخ دادند.
تکلیف: هر دانش آموز دو صورت مسأله از اعداد مختلط بدست آمده در بازی طرح کنند .

فارسی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: تدریس امروز در خصوص آموزش ترکیب اضافی و وصفی و مرور آن با کمک بازی و فعالیت گروهی انجام شد. به اینصورت که تعدادی ترکیب اضافی و وصفی روی تخته نصب شدو دو نفر دانش آموز از هر گروه پای تخته آمدند.با کمک هم ترکیب های وصفی و اضافی را پیدا کردند و در سبد مربوطه انداختند. گروه هایی که ترکیبات صحیح را پیدا کردند امتیاز بیشتری دریافت کردند.

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: زنگ علوم فردا ،دوشنبه 26 تیرماه اردوی چهارشنبه 28 تیرماه
تکلیف: اولیای گرامی؛ لطفاً رضایت نامه اردو را تکمیل و امضا کنید. دانش آموزان فردا حتما رضایت نامه را همراه خود بیاورند و به آموزگار پایه تحویل دهند. برای درس علوم فردا چسب ماتیکی و قیچی همراه داشته باشید. باتشکر از توجه شما

نجوم

مدرس: ایروانی، کتایون
فعالیت: با سلام. در جلسه ی دوم کارگاه تابستانی نجوم، در ادامه ی جلسه ی اول با همراهی و پرسشگری دانش اموزان علاقه مند به علم نجوم به بررسی انواع کهکشان پرداختیم. ضمن اینکه تاکید کردیم بر اهمیت کهکشان های مارپیچ از ان جهت که بیشترین نوع کهکشان های کشف شده و نیز کهکشان راه شیری مارپیچی اند.
تکلیف: در طول هفته لطفا توجه خود را به اسمان زیبا ی زمین بدهید. در طول روز و در طول شب چه چیز هایی در اسمان قابل رویت هست؟ کدام جرم اسمانی به زمین نزدیک تر است؟ اگر پاسخ را یافتید لطفا راجع به ویژگی هایش از منابع در دسترس خود مطالعه کنید.

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: در کلاس ریاضی دو فعالیت با مفاهیم عدد نویسی و الگوهای عددی انجام شد. فعالیت عدد نویسی به صورت گروه بندی و فعالیت الگو نویسی به شکل انفرادی انجام شد. به این ترتیب که در فعالیت عدد نویسی دانش آموزان گروه بندی شدند و طبق کارت های اطلاعات اعداد ،اعداد صحیح را پیدا کردند. در فعالیت الگو نویسی دانش آموزان با مهره های رنگی طبق الگوی عددی مثلثی،مربعی و ... گردنبند یا دستبند درست کردند و با مشارکت و گفتگو الگو های عددی هر دستبند را پیدا کردند.

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: تهیه صبحانه سلامت با همراهی و مشارکت دانش آموزان جهت ترغیب دانش آموزان به صرف صبحانه سالم و مقوی. بحث و گفتگو پیرامون صبحانه سالم و مزایای آن. صرف صبحانه نان ،پنیر،گردو و سبزی در کلاس
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: