فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: قاصدک 1

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: پاییز ثانیه ثانیه می گذرد، یادت نرود این جا کسی هست که به اندازه تمام برگ های پاییز برایت آرزوهای خوب دارد. عمرت یلدایی، دلت دریایی، روزگارت بهاری یلدای خوشی را برایتان آرزو می کنم . . در کلاس امروز جشن یلدا در کلاس برگزار شد.برای حافظ سخن سرای بزرگ ایرانی فاتحه ای خوانده شد و فال حافظ به نیت دانش آموزان گرفته شد.فلسفه ی این شب در کلاس بیان شد و جشن و شعر یلدایی با حضور دانش آموزان عزیزم خوانده شد.
تکلیف: تمرینات ریاضی پیشرفته درس تقسیم اعداد اعشاری صفحه 72 کتاب کار در کلاس حل شد.

علوم ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
تکلیف: فیلم های آموزشی در پرتال جهت رفع اشکال دانش آموزان قرار داده شده است.دانش آموزان عزیز لطفاً ویدیو ها را در فرصت مطالعاتی داده شده جهت آمادگی برای ارزشیابی های دی ماه مشاهده فرمایید.

فارسی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: درس هشتم «دریاقلی» از کتاب درسی تدریس شد.کتاب کار فارسی درس هشتم صفحه اول و دوم این درس انجام شود.
تکلیف: طبق برنامه مطالعاتی پرسش صورت می گیرد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: درس دهم کتاب درسی تا صفحه 52 تدریس شد .دانش آموزان عزیز پیش مطالعه ای از کل درس دهم داشته باشید. در کلاس امروز بیدپا با موضوع ضرب المثل«آستین نو بخور پلو » اجرا شد. فایل پیوست آن ارسال گردید.
تکلیف: فعالیت 2 صفحه 54 کتاب درسی انجام شود.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: با فرمول کشیدن شکل های هندسی در اسکرچ آشنا شدیم.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: تمرین های کتاب کار ریاضی مبحث تقسیم اعداد اعشاری تا صفحه 72 حل شد.
تکلیف: طبق برنامه مطالعاتی پرسش صورت می گیرد.

علوم ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: پرسش از برنامه مطالعاتی صورت گرفت اما به علت فشرده بودن زمان کلاس ،باقی سوالات ارسال می شود.
تکلیف: سوالات برنامه مطالعاتی روز شنبه و دوشنبه به صورت فایل pdf ارسال شده.دانش آموزان عزیز به سوالات پاسخ دهید و پاسخ آنها را نهایتا تا فردا چهارشنبه ارسال کنید.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: به سوالات درس هشتم هدیه های آسمانی پاسخ داده شد.که پاسخ آنها مجددا اینجا قرار داده شده است.
تکلیف: حتما پاسخ ها وارد شود. «جواب یک پرسش صفحه 51» پاسخ: مراجع تقلید (کارشناسان دینی) در زمان غیبت کبری به سوالات شرعی مردم پاسخ می دهند. در این دوره ولی فقیه اداره جامعه اسلامی را بر عهده دارد. «گفت و گو کنید صفحه 52» پاسخ: دستورات و معرف های دینی را که برای سعادت ما قرار داده اند را نمی آموزیم و این ما را به گمراهی و سرگردانی می کشاند. «بررسی کنید صفحه 52» پاسخ: دشمنان همواره سعی کرده اند با ضربه زدن به پیکر اسلام، آن را از بین ببرند. لذا یکی از اهداف آنها ضربه زدن به بزرگان و علمای دین و ولایت فقیه است. همانطور که در درس آموختیم، هدایت و رهبری امام زمان (عج) و جانشینان ایشان باعث شده است که دستورات دینی و پاسخ سؤالات خود را به درستی دریافت کنیم و در آموزه های دینی، سیاسی و سیاسی تابع فرمان ایشان باشیم. برای رفع معضلات اجتماعی؛ بیایید متحد شویم تا دشمن نتواند به ما آسیب برساند و از ضربه زدن به کشور ما ناامید شود. «ببین و بگو صفحه 53» پاسخ: این تصویر نشان دهنده اطاعت از ولی فقیه است که در زمان غیبت امام زمان (عج) با آگاهی کامل از دستورات دینی و اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه را اداره می کند و آن شخص رهبر ما حضرت امام خامنه ای است. « با خانواده صفحه 53 » پاسخ: ما تعداد زیادی مجتهد داریم ولی فقط باید از مرجع تقلیدِ اَعلَم، تقلید کنیم.اعلم یعنی کسی که عالم‌تر و عادل‌تر است. برای اینکه مرجع تقلید اعلم را بشناسیم سه روش وجود دارد: اینکه خود شخص یقین پیدا کند که فلان مرجع تقلید، اعلم است، یعنی خودِ شخص عالِم باشد و بتواند مرجع تقلیدِ اَعلُم را تشخیص بدهد. دو نفر عالم و عادل، اَعلمیَت یک مرجع تقلید را تصدیق کنند، در صورتی که با گفته‌ی دو عالمِ عادلِ دیگر تعارض نداشته باشد. از گفته‌ی گروهی از اهلِ علم، یقین یا اطمینان پیدا کند. البته امروزه چند مرجع تقلید در حوزه‌های علمیه و میان مردم معروف و مشهور هستند که مردم می‌توانند یک نفر از ایشان را به عنوان مرجع تقلید خود انتخاب نمایند. مانند آیات عظام: خامنه‌ای، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، سیستانی و...

رباتیک

مدرس: جابری، پریسا
فعالیت: گزارش اجراهای حضوری: ساخت سازه مکانیک ربات انجام شده است.

زیبانویسی

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس زیبا نویسی درس هفتم داده شد و شما دانش آموزان عزیزم همراه با پخش موزیک لذت بخش ، درس هفتم کتاب خطاط شو را کامل کردید

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر اولیا و دانش آموزان عزیز. امروز یک بادی پرکاشن 3 ضربی همراه یک شعر با احساسات مختلف برای تمرکز و درک احساسات و بیان های مختلف با دانش آموزان تمرین و اجرا گردید. سپس با یک آهنگ 4 ضربی و شمارش 4 تایی با حرکاتی به سمت چپ و راست و ایستادن روی یک پا جهت تعادل و حس هیجان در دانش آموزان بازی و اجرا شد. و درآخر بازی با لیوان (کاپ گیم) و همزمان کشیدن نقاشی برای سرعت عمل و تمرکز و دقت با دانش آموزان تمرین شد.

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: در کلاس امروز تمرینات کتاب کار درس تقسیم اعداد اعشاری تا سوال8 صفحه 71 در کلاس حل شد.
تکلیف: پاسخ تمریناتی که تا آخر صفحه 71 انجام شده در کتاب کار ریاضی حتما وارد شود و تصحیح شود.هنگام حضوری شدن کلاس ها کتاب کار تصحیح می شود،لذا دانش آموزان باتوجه به اینکه همه ی تمارین درکلاس حل شدند ،ملزم هستند تا پاسخ آنها را به طور کامل و صحیح در کتاب وارد کنند و اشکالات آن را برطرف نمایند. مطالعه ای بر صفحه 72و73و74 کتاب کار ریاضی داشته باشید. طبق برنامه مطالعاتی داده شده، پرسش صورت می گیرد.

علوم ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: درس « ورزش و نیرو 2» تا صفحه 67 کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز مطالعه ای بر صفحه 66و67 کتاب کار داشته باشید و پیش مطالعه ای بر کل درس «ورزش و نیرو 2» داشته باشید.طبق برنامه مطالعاتی پرسش صورت می گیرد.

هنر ششم

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان تکنیک مداد رنگی در طیف های مختلف،ترکیب آنها و کنترل فشار دست را آموختیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً 5مستطیل 10*2 با طیف های مختلف را اجرا کنید

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: سوالات کتاب کار ریاضی درس سوم اعداد اعشاری تاصفحه 71 در کلاس حل شد.و صفحه 73 و74 کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: مرور و مطالعه ای از درس اعداد اعشاری تا صفحه 74 انجام شود. آزمونک از دروس اعلام شده در برنامه مطالعاتی روزچهارشنبه،امروز گرفته شد. طبق برنامه ی مطالعاتی مطالعه انجام شود.هرروز از موارد مندرج در برنامه ی روز قبل آزمون گرفته می شود.

علوم ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
تکلیف: هرروز از موارد مندرج در برنامه ی روز قبل آزمون گرفته می شود.

قرآن ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: درس پنجم کتاب درسی تدریس شد.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس یازدهم بانکداری تدریس شد. بچه ها با خدمات انواع بانک ها آشنا شدند.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث صبر و بردباری تدریس گردید
فعالیت: با سلام و احترام باتوجه به اهمیت ارزشیابی نیمسال اول تحصیلی ، دانش آموزان بر اساس برنامه ی مطالعاتی به صورت روزانه لازم است مطالعه و تمرین داشته باشند. در کلاس پرسش و پاسخ و تمرین و تکرار انجام خواهد شد. یادآور می گردد ارزشیابی نیمسال اول از 8 دی ماه لغایت 16 دی ماه می باشد. براساس مصوبه ی آموزش و پرورش به علت ارزشیابی توصیفی ، مدرسه به هیچ عنوان اجازه ی دادن برنامه ی آزمون ها را به صورت مکتوب نداشته و در صورت سوال با واحد آموزش در تماس باشید.

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: تمرینات کتاب کار درس یاد آوری ضرب و تقسیم اعداد اعشاری در کلاس حل شد.درس تقسیم اعداد اعشاری از کتاب کار تدریس شد.کتاب کار ریاضی دانش آموزان تصحیح شده، لطفاً توسط اولیای گرامی امضا شود‌.
تکلیف: تمرینات کتاب کار تا درس تقسیم اعداد اعشاری بر عدد صحیح انجام شود.

فارسی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: کتاب کار نگارش حل و تصحیح شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز طبق برنامه مطالعاتی درس بخوانند. شنبه طبق برنامه آزمونک گرفته می شود. لازم به یادآوری است که برنامه ی مطالعاتی به جهت نزدیکی زمان امتحانات ترم داده شده است تا دانش آموزان آمادگی لازم را برای امتحانات ترم داشته باشند.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: آزمون تیمز در این زنگ انجام گرفت.
تکلیف: پرسش از دروس گفته شده در برنامه مطالعاتی انجام می گیرد.

ورزش ششم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: سلام امروز دخترای گلم: گرم کردن-شروع مسابقات هندبال درون مدرسه ای .

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: با افزونه ی قلم و کدهای آن در اسکرچ آشنا شدیم.
تکلیف: با استفاده از افزونه ی قلم شکلی به دلخواه اما با رنگ های مختلف (استفاده از بلوک تغییر رنگ در افزونه ی قلم) در اسکرچ بکشید و پروژه را داخل فلش یا سی دی ذخیره کرده و جلسه ی آینده تحویل دهید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: