فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: شاپرک 2
فعالیت: سلام وقت بخیر- دخترهای گلمون امروز در اردوی سینما حضور داشتند.

زنگ تفریح

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: تابستان و کودکی از یک جنس هستند، هنوز طعمش را خوب نچشیده ای تمام می شود اما همان اندک طعم آن نیز تا همیشه نوک زبانت خواهد ماند. دخترهای گلمون امروز در اردوی سینما حضور سبزی داشتند .

ریاضی سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: ریاضی مثل طعم خوراکی هامون ،خوشمزه است دختران گلمون در ششمین روز از پایگاه تابستانیشون در ساعت ریاضی با خوراکی های خوشمزه و سالمشان بازی جالب و مفیدی انجام دادند ،آنها قیمت خوراکی ها را خواندند و پس از خواندن قیمت آنها هر دو خوراکی را با هم مقایسه کردند و با واحد قیمت خوراکی ها آشنا شدند. هدف از این بازی آشنایی با راهبرد های حل مسئله ،طراحی مسئله در ذهن خوشان می باشد.

علوم سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: دخترای گلمون امروز در زنگ علوم با طبقه بندی هرم غذایی آشنا شدند و یک هرم غذایی سالم و مقرون به صرفه را ساختند.به این صورت که تصویر انواع مواد غذایی دارای قیمت های مختلف در اختیار دانش آموزان قرار داده شد و آن‌ها مواد غذایی سالم و با قیمت پایین‌تر را جدا کرده و بعد از رنگ کردن در هرم غذایی و در طبقه‌ی مخصوص خود چسباندند و به این ترتیب یک هرم غذایی سالم را آماده نمودند.هدف از این فرآیند شناخت دانش آموزان با انواع مواد غذایی و جایگاه آن‌ها در هرم غذایی،سرعت عمل و دقت و توجه آن‌ها به سلامت مواد غذایی می‌باشد.

زنگ تفریح

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: شیرینی یک بار پیروزی به تلخی صد بار شکست می‌ارزد. دختران گلمون امروز در ساعت بازی ساختنی، ابتدا با تصاویری از چند ساختمون و نحوه ساخت آنها و چگونگی استفاده از مصالح در ساختمان ها به جهت محکم سازی باهم بحث و گفتگو کردند و اطلاعات خودشون رو با اعضای گروهشون به اشتراک گذاشتن، سپس تعدادی چوب بستنی و گیره در اختیارشون قرار گرفت تا با توجه به تصویر برج چوب و گیره با همکاری هم گروهی های خود شروع به طراحی و ساخت کنند. هدف از این بازی تقویت استعدادها و توانایی کودکان و افزایش قدرت تمرکز و خلاقیت و ناامید نشدن در فرآیند بازی می باشد.

فارسی سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: به چه می‌اندیشی؟ نگرانی بیجاست ... عشق اینجا و خدا هم اینجاست لحظه‌ها را دریاب ... خترهای گلمون در پنجمین روز از پایگاه تابستانیشون در ساعت فارسی ،بازی کلمات هم خانواده را به صورت گروهی انجام دادند ،در این بازی روی گلبرگ های گل، با توجه به رنگ گروه کلمه ای قرار داده شد ،سپس دانش آموزان روی دستکش های یکبار مصرفی که در دست داشتند، با ماژیک کلمات هم خانواده را می نویسند ،در کف دست حروف مشترک کلمات هم خانواده نوشته می شود و هر گروه که زودتر کلمات هم خانواده بیشتر و درست تری روی دستکش نوشت امتیاز کامل را کسب می کند .این بازی با هدف شناخت و تشخیص کلمات هم خانواده است .
تکلیف: دانش آموزان عزیز برای روز سه شنبه (2 عدد خوراکی سالم که قیمت روی آن درج شده است.) به همراه خود بیاورید. و همچنین چسب ماتیکی و قیچی به همراه داشته باشند.

ورزش سوم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام خدمت اولیا عزیز ***بسیار مهم*** لطفا روز های ورزش به علت گرمای زیاد و جلوگیری از تشنگی دخترای گلمان داخل قمقمه هاشون مقداری تخم شربتی/خاک شیر اضافه کنید. برنامه ورزشی: گرم کردن-نرمش-دویدن-زیگ زاک-تمرین با مانع-پرتاپ ساده ی توپ-پرتاپ توپ با زیگ زاگ- پرش های ساده و مرور هفته ی قبل

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام مبحث شناخت تفاوتهای فردی در راستای تقویت مهارت ارتباط موثر تدریس گردید

ریاضی سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: با تفکر ریاضی شیرین می شود. با سلام و عرض ادب خدمت اولیاء گرامی امروز در چهارمین روز از پایگاه تابستانی دختران گلمان در ساعت ریاضی ،در قالب بازی، تفریق ذهنی انجام دادند ،این بازی به این صورت اجرا شد که از هر گروه یکی از اعضا با بازی هر کی تک بیاره اون گرگ میشه، به عنوان گرگ انتخاب می شد و با انداختن تاس تعداد عدد تفریق مشخص می شد ،سپس گرگ به دنبال بره ها می رفت و به تعداد عدد رو شده از بره ها نوش جان می کرد و تفریق به دست آمده را بیان می کرد ،هدف بازی محاسبه تفریق به صورت فرآیندی و مفهومی است.
تکلیف: دختران گلمان برای روز سه شنبه به همراه خود ( 2 عدد خوراکی سالم مثل کیک و بیسکوییت و ...) بیاورند.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش اموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با تکنیک جذاب آبرنگ آشنا شدیم مانند: نحوه دست گرفتن قلمو -ترکیب رنگ ها و ... و فعالیت هنریمان را با موضوع طبیعت (دلخواه با سبک های متفاوت و خلاقانه )و قسمت کردن مقوا به سه بخش بوسیله چسب کاغذی آغاز کردیم قسمت اول تصویر یک شب رویایی....
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفا در حفظ و نگه داری فعالیت هنری که امروز در کلاس انجام شد کوشا باشید .و البته جلسه آینده بدون اضافه کردن طرحی به مقوا آنرا با وسیله های هنری :آبرنگ-قلمو و ...به همراه داشته باشید.
فعالیت: با سلام و وقت بخیر اولیا و دانش آموزان گرامی حتماً بخش ریاضی را با دقت ملاحظه و در خصوص فایل پیوستی و توضیحات آن اقدامات لازم را انجام دهید. با تشکر از شما عزیزان - واحد آموزش
توضیح: فایل pdf که در اختیار شما قرار گرفته ،لطفاً با کمک اولیاء خود ، از هر الگو ارسال شده فقط) یک گرگ و بره ) را انتخاب کنید و آن را درست کرده و حتماً حتماً روز یک شنبه هفته آینده با خود به مدرسه بیاورید.

ریاضی سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: به نام خداوند رنگین کمان با سلام و عرض ادب و احترام خدمت اولیای گرامی. دختران گل ما ،در سومین روز پایگاه تابستانیشان در درس ریاضی جمع اعداد دو و سه رقمی را در قالب بازی با توپ انجام دادند . این بازی با هدف تقویت محاسبه ریاضی به صورت ذهنی و تقویت حافظه ی عددی و دقت و سرعت عمل و فعالیت گروهی می باشد . مراحل اجرای کار به اینصورت بود که دانش آموزان در گروه های خود به تعداد اعضای گروه حلقه و توپ حاوی سوال بودند ،هر گروه به ترتیب از نفر اول گروه داخل حلقه می رفت و سوال مخصوص به خود را پاسخ می داد در صورت درست جواب دادن ،نفر بعدی گروهشان وارد حلقه شده و سوالش را پاسخ می داد و این روال ادامه پیدا می کرد تا زمانی که یکی از اعضای گروه نتواند پاسخ درست دهد ،در اینصورت ،این گروه با همه اعضا باید از حلقه ها بیرون آمده و گروه بعدی بازی را انجام دهد .
تکلیف: دانش آموزان عزیز فایل پی دی افی که در اختیارتان قرار گرفته است را لطفا با کمک اولیای خود از هر یک از الگوهای ارسال شده(گرگ و بره هر دو) درست کرده و یکشنبه هفته آینده با خود به مدرسه بیاورید

علوم سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: دختران گلمان امروز در کلاس علوم مرور و یادآوری انواع حالت های ماده در قالب بازی و یادگیری با هدف آشنایی با مواد اطراف و بررسی و شناخت حالت های مواد فلش کارت های تصاویر انواع حالت های ماده در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و با توجه به نوع حالت ماده، مواد را در گروه مخصوص به خود قرار دادند. همچنین در ادامه روی توپ ها مثال هایی از مواد در حالت های مختلف نوشته شده بود و دانش آموزان توپ ها را با توجه به حالت های ماده در سبد مخصوص به خود قرار می دادند.
تکلیف: دخترهای گلمون با همکاری و نظارت اولیای گرامی شکلات را آب کرده و در قالب‌های یخ یا شکلات قرار دهند. عزیزان می‌توانند به سلیقه و صلاحدید خود داخل قالب‌ها از آجیل و خشکبار (پسته،بادام،فندق،کشمش،نخودچی و....) استفاده کنند.قالب‌هارا در یخچال گذاشته تا سفت شود.

زنگ تفریح

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: خوردن غذای خوب کار مورد علاقه من است و هیچ چیز خوشایند تر از آن نیست دخترهای گلمان امروز در کلاس دستپخت تجربه درست کردن یک صبحانه سالم و خوشمزه را داشتند ،با استفاده از مواد خوشمزه ای چون :نان باگت ،پنیر خامه‌ای ،گردو و سبزی و بعد از شستن دست‌ها و با دستکش یکبار مصرف ساندویچی دلپذیر درست کردند ،هدف از این فرآیند انجام یک کار گروهی و تعامل دانش آموزان با یکدیگر،استعدادیابی و مسئولیت پذیری بود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: