فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: شاپرک 2

ریاضی سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: بزرگترین لذت در زندگی انجام کاری است که دیگران می گویند: تو نمی توانی! "رومن پولانسکی" دختران نازنینمون امروز در زنگ ریاضی، پس از مرور مبحث تقارن با برش یک پروانه و چسباندن اشکال هندسی متفاوت روی بال های پروانه یک پروانه زیبا ساختند. هدف از این بازی تشخیص اشیا متقارن در محیط اطراف و آشنایی با تقارن می باشد.
تکلیف: دختر نازنینم در پیرامون خود با دقت بگرد ،اشیایی و شکل هایی که تقارن دارند را پیدا کن و با کاغذ رنگی شکل هایی هندسی که یاد گرفتی را ببر و روی مقوا بچسبان و خط تقارن آن را مشخص کن. سه شنبه تکلیف زیبایت را با خود به کلاس درس بیاورید .

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان قسمت دوم فعالیت هنریمان را با کشیدن یک روز روشن(آبی کمرنگ به طور رقیق) و اضافه کردن علفزار به ترتیب زیر:1.ضربه قلمو با رنگ سبز تیره(ترکیب سبز با مشکی) 2.ضربه قلمو با سبز پررنگ 3.ضربه قلمو با سبز خیلی روشن 4.بعد از خشک شدن علفزار افزودن گل های رنگارنگ به دلخواه 5.اضافه کردن ابرها و خورشید و...به دلخواه انجام دادیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم تصویر ارسال شده بعنوان نمونه برای شما جهت گرفتن ایده و فعالیتی که سرکلاس انجام شده است. اضافه کردن جزئیات دیگر و تغییر رنگ گلها دلخواه است. این قسمت در منزل به طور کامل انجام شود

زنگ تفریح

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: در حضور تابستان خورشید صمیمانه زمین را به آغوش می کشد، و برایش از قصه ی پرواز پرستو ها و آواز گنجشگ ها می گوید دختران گلمون امروز در اردوی هیجان انگیز آیس رینگ حضور داشتند.
فعالیت: با سلام به جهت اختلال در پرتال گزارش ریاضی در بخش مشترک بارگذاری می گردد. با تشکر "راه حل خوب است به شرطی که از همان آغاز بتوان پیش بینی کرد که با به دنبال کردن آن می توان به هدف رسید." (لایبنیتز) دختران گلمون امروز در درس ریاضی، با بازی هیجان انگیز و دوست داشتنی لی لی، الگویابی را که مقدمه ای برای یادگیری ضرب است را با دوستاتشان انجام دادند. هدف از این بازی پیدا کردن رابطه بین اشکال و روش الگویابی و افزایش دقت و تمرکز و تقویت دست ورزی در دانش آموزان است. تکلیف:عزیزانم ،برای روز یکشنبه هفته آینده حتما قیچی و چسب ماتیک ،همراه با برچسب نام ،همراه داشته باشند .

علوم سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود، همان هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده اند.(آلبرت انیشتین) دختران نازنینمان امروز در درس علوم، پس از دیدن فیلم پیدایش زمین در ابتدا در مورد نحوه مراقبت از کره زمین در کلاس گفتگو کردند، سپس با انجام بازی ماروپله کارهایی که باعث آسیب و عدم آسیب به کره زمین می شود را در مراحلی که در بازی جلو می روند بیان کردند. هدف از این بازی آشنایی با کره زمین و راه های مراقبت و حفاظت از آن است.
تکلیف: روی یک توپ پلاستیکی کره زمین را با گواش یا رنگ انگشتی نقاشی کن و یک شنبه هفته بعد با خود به کلاس درس بیاور .

زنگ تفریح

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: اگر شکست بخورید ممکن است ناامید شوید، اما اگر تلاش نکنید قطعا شکست می خورید. (بورلی سیلز) دختران گل امروز در ساعت بازی ساختنی، ابتدا با تصاویری از چند ساختمان با طراحی و ساخت سازه هایی کاغذی و به شکل مثلث آشنا شدند و سپس در گروه های خود شروع به بحث و گفتگو کردند، سپس آجرهای کاغذی مثلثی شکل در اختیار آنها قرار گرفت تا مهندس کوچولو های ما با تفکر و طرح نقشه بتوانند سازه مربوط به گروه خودشان رو بسازند. هدف از این بازی تقویت استعدادها و توانایی دانش آموزان و افزایش قدرت تمرکز و خلاقیت و از همه مهم تر تقویت روحیه خستگی ناپذیر در فرآیند بازی می باشد.

فارسی سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: زندگی به من یاد داده برای داشتن آرامش و آسایش امروز را با خدا قدم بر دارم و فردا را به او بسپارم با سلام و ادب خدمت اولیاء گرامی دختران گلمون امروز در نهمین روز از پایگاه تابستانیشون در درس فارسی، فرآیند بازی هیجان انگیز و ماجراجویی املا خلاق را داشته که در این بازی تعدادی حروف درهم ریخته به هر گروه داده می شد و هر گروه می بایست با حروف درهم ریخته کلمه مدنظر را پیدا کند، هر گروهی که زودتر این فرآیند را انجام می داد امتیاز دریافت می کرد در روش دیگر بازی تعدادی کلمه روی تخته نوشته می شد و دانش آموزان هر گروه می بایست کلمات را به خاطر بسپارن و پس از پاک شدن کلمات، هر گروهی که تمام کلمات یا تعداد بیشتری از کلمات را در ذهن سپرده بود برنده بازی بود. اهداف این بازی تقویت املا و شناخت مهارت نوشتن درست کلمات می باشد.
تکلیف: دختر گلم ، با 10 کلمه از کتاب دوم دبستانت ، جملاتی زیبا و خنده دار بنویس، اگر کتاب کلاس دوم را نداری یکی از کتاب های داستانت را باز کن و 10 کلمه زیبا ازآن انتخاب کن ،سپس جملاتی خلاق، زیبا و خنده دار بنویس . دانش آموزان عزیز لطفا فردا حتما قیچی و چسب ماتیکی و چینه و چوب خط همراه خود داشته باشید.(حتما حتما لوازم التحریر دارای اسم باشن)

ورزش سوم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام ممنون از توجه و همکاری شما برای کفش عوض کردن و صبحانه میل کردن دخترای گلمان گرم کردن-نرمش-پرش های ساده- تعادلی-مسابقه-اموزش پرش به عقب-مسابقه

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث شناخت حقوق خود و دیگران و احترام به آن تدریس گردید

ریاضی سوم

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: در ریاضیات آن چه مهم است، فکر کردن است! ریاضیات الفبایی است که خداوند جهان را بر مبنای آن خلق کرد."(گالیله) با سلام و عرض ادب خدمت اولیاء گرامی دختران گلمون امروز در هشتمین روز از پایگاه تابستانیشون در درس ریاضی، با انجام فرآیند بازی تلفیقی (ریاضی و فارسی) با خواندن و نشان دادن صحیح ساعت روی ساعت تخته کلاس آشنا شده، سپس با استفاده از کلماتی که در کنار ساعت نمایش داده شده روی تخته بود، جملاتی زیبا و طنز ساخته اند، اهداف این بازی تثبیت و تقویت یادگیری و درک مطلب و تقویت مهارت کلامی است.
تکلیف: دختران عزیز ساعت خواب و بیدار شدن خود را در دفتر خود روی ساعت نشان داده و به عدد و حروف بنویسید. لطفا برای روز سه شنبه چوب خط و چینه به همراه خود داشته باشید. اولیاء محترم توجه داشته باشید روی تمام لوازم التحریر دختران گلمان حتما اسم و فامیل درج شود.

زنگ تفریح

مدرس: اصغری، مهلا
فعالیت: اولیاء گرامی لطفا در فرم رضایت نامه دختران گلمون سایز کفششون رو درج بفرمایید.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با انتخاب و ذوق هنریِ شخصی شما عزیزان فضا سازی این شب رویایی به همراه ستاره گذاری را انجام دادید . از خلاقیت شما دختران هنرمندم بسیار هیجان زده و خشنود شدم...
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً برای جلسه آینده فضا سازی قسمت شب رویایی را به دلخواه و با توجه به تکنیکی که سر کلاس گفته شد به طور کامل انجام دهید و بدون اضافه کردن طرح در قسمت های دیگر فعالیت امروز را با وسایل آبرنگ به همراه داشته باشید .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: