فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: آشنایی اولیه با تفریق با شعر تدریس شد. صفحه 31 نمایش حاصل تفریق با چوب خط و مهارت برقراری ارتباط کلامی تدریس و حل شد . سپس الگویابی صفحه 32 پیدا کردن رابطه بین شکل های الگو حل شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 37 و 38 در کلاس حل شد .
تکلیف: لطفا تمرین کم کردن و اضافه کردن را از عدد 1تا5 با پسرهای گلم با چوب خط ،چینه و انگشتان کار نمایید. برای مثال: _پسر گلم 5 عدد چینه سبز داری 3 عدد ان را برداری چند چینه برای تو باقی می ماند ؟؟ _پسر گلم در دست راستت 3 انگشتت را بالا ببر ،در دست چپت یک عدد انگشت بالا ببر حالا 3 انگشت را انتقال بده به دست چپت چند انگشت دارید؟؟؟ و .........

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
تکلیف: لطفا برای فردا دانش اموزان لوازم شخصی مثل مسواک -شانه-دستمال یا اگر دانش اموزی لوازم پزشکی دارد همراه خود بیاورد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جهت مرور و رفع اشکال و تثبیت یادگیری درس اول پرسیده شد. (آ اول) و (ا غیر اول). کلماتی که نشانه آ دارند توسط دانش آموزان گفته شد. کتاب فارسی درس اول تصویرک ها، جملات، بخش، صدای اول و آخر، تشخیص جایگاه نشانه آ در کلمات انجام شد. و متن درس کل خوانی شد . شعر انار خوانده شد و امتیازات داده شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار و صدااموزی نشانه آ مرور شد صدای اول و اخر و وسط از نظر شنیداری و دیداری و تعداد بخش ها و تکرار صداها تمرین و تکرار شد سپس کتاب نگارش صفحه 27 حل شد . کتاب کار فارسی علوی درس 1 به طور کامل حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: والدین عزیز لطفا از میان متن کتاب قصه ها یا روزنامه یک صفحه بریده شود و در دفتر تلاش چسبانده شود یا با نوشتن کلمات یا متن توسط شما در دفتر تلاش ،پسر گلم باید بتواند از میان کلمات آ اول را و ا غیر اول را تشخیص دهد و سپس آ اول را با مداد سبز و ا غیر اول را با مداد قرمز دور ان خط بکشد.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان برای جلسه دوم روی نقاشی کتاب که کشیده بودند کار کردند و از هفته آینده به بعد روی مقوا نقاشی ها را اجرا میکنند.
تکلیف: لطفا دانش آموزانی که دفتر نقاشی ندارند برای جلسات آینده دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند ممنونم

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در زنگ ریاضی پسرهای گلم با تم 5 ( نحوه مراقبت از طبیعت) آشنا شدند. و یک صفحه از کتاب ریاضی صفحه ( 30) با موضوع بشمار و بنویس با روش انتقال آشنا شدند. با هدف آشنایی با مفهوم جمع،سرشماری،درک جمع دو عدد و نمایش ان با چوب خط. و کتاب کار ریاضی علوی صفحه 36 انجام شد.
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تدریس نشانه آ با داستان و شعر خوانی و مسابقه انجام شد. تشخیص نشانه آ اول و ا غیر اول ،کتاب فارسی صفحه 27 درس 1 تدریس شد تصویرک ها صدای آ در آنها تشخیص داده شد. بخش ، صدای اول و آخر مرور شد. تک به تک گل پسرها در کلمات صدای آ اول و ا غیر اول را تشخیص دادند. گل پسرهااسباب بازی یا وسایلی که همراه خود آورده بودند را به دوستان خود نشان دادند و صدای آ در آنها تشخیص داده شد.
تکلیف: متن درس 1 و تصویرک ها در منزل کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه آ(اول)ا (غیر اول) آموزش داده شد.سپس کتاب نگارش صفحه 25 و 26 انجام شد.
تکلیف: لطفا لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاش را بخوان و زیبا و‌مرتب بنویس. دانش اموزان خط اخر سرمشق را می توانند تا چند خط ادامه دهند . اصلا خط فاصله گذاشته نشود .

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تدریس درس سوم چک کردن تکالیف
تکلیف: صفحه 30 انجام شود به فایل های صوتی داستان گوش داده شود در صورت تمایل در سایتی که ارسال شده در گروه رفته و در مسابقه دانش آموزان شرکت کنند کسانی که فیلم ، نقاشی و پوستر را ارسال کنند برای مسابقه 5 ستاره دریافت می کنند

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب شناخت خوراکی های مقوی و غیرمقوی انجام شد. قصه میکروب تنها با موسیقی گفته شد.
تکلیف: لطفا خوراکی های مضر یا غیر مقوی رو کمتر به عزیزانم بدهید.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت ص 23 کتاب انجام شد. نحوه کار با اشکال در نرم افزار paint
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تکرار و تمرین مباحث ریاضی در کلاس انجام شد.
تکلیف: ارمغان شماره 5 و 6 در منزل کامل شود . شنبه اسم نوشته شده تحویل داده شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نگاره 10 با موضوع نوروز در خانه با شعر تدریس شد. آشنایی با آداب و رسوم مردم ایران و اهمیت نقش بزرگ تر ها و ایجاد علاقه به دیدو بازدید و ارتباط عاطفی و تقویت مهارت اجتماعی و آشنایی با اقلام سفره هفت سین و نماد آن ها . بخش کردن کلید واژه ها و شناخت صدای اول و اخر و تشخیص بخش اول و دوم و ...... کلمات کار و تمرین شد . شعر انار در کلاس پخش و تکرار و تمرین شد . سپس جهت ایجاد انگیزه درس نوروز در خانه ی ما دانش اموزان نقاشی سفره هفت سین را کشیدند .
تکلیف: کلید واژه های تمامی نگاره ها بخش شود سپس بخش های کلید واژه ها تشخیص داده شود . حفظ شعر انار اختیاری و امتیازی می باشد . شنبه تدریس اولین نشانه فارسی را خواهیم داشت. لطفا اسباب بازی که آبی هستش و نشانه آ دارد را روز شنبه به همراه بیاورند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: زنگ خلاق خمیر بازی با اهداف تثبیت لوحه و تقویت دستورزی را داشتیم . دانش اموزان لوحه را مشاهده می کردند سپس با خمیر درست می کردند .
تکلیف: ندارند . کتاب های ریاضی،فارسی،نگارش،کتاب کار فارسی،کتاب کار ریاضی دانش اموزان تحویل داده شد. کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی تا پایان تم 3 حل شده است کتاب نگارش صفحات 22و 23 حل نشده است بعد از تکمیل تدریس نشانه ها کامل می شود ( این 2 صفحه انجام نشود ) کتاب کار علوم علوی تا پایان درس سوم تکمیل شده است . لطفا پسرگلم اگر صفحه ای را ناقص نوشتی یا غایب بودی حتما تکمیل کن.صفحه ای نوشته نشده نباشد. پسران‌گلی که کتابشان کامل هست تکرار و تمرین مباحث انجام شده را در منزل حتما انجام دهند. روز شنبه کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی و کتاب نگارش و فارسی و کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار علوم حتما همراه دانش اموزان باشد. تعدادی از دانش اموزان امروز خمیر بازی ها را تحویل بنده نداده اند شنبه تحویل دهند . کتاب مهارت های زندگی در کلاس می ماند .

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در کلاس بازی دبستانی بازی (پل و دریا) را انجام دادیم. پسرهای گلم باید میتوانستند تعادل خود را روی خطوط با راه رفتن حفظ میکردند. با هدف: تعادل ،هماهنگی عصب و عضله،تعادل پویا،دقت و تمرکز،هیجان
تکلیف: فعالیت قسمت مربوطه کتاب در منزل تکمیل شود

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز پسرهای گلم صفحه 26 کتاب ریاضی (کار با شابلون) را کامل کردند. با هدف کسب مهارت استفاده از شابلون در کشیدن اشکال هندسی،اشنایی اولیه با ویژگی های اشکال و سپس با استفاده از چینه جهت درک مفهوم کلی انتقال با اهداف _ اشنایی با عدد در مفهوم طول _اشنایی با مفهوم واحد و اجزای یک کل _اشنایی اولیه با جمع های ترکیبی به کمک چینه های رنگی مرور و دوره شد .
تکلیف: پسرم با چوب خط های خود چوب خط عدد 1 تا 5 را بساز. یک الگوی منظم 2 به 3 بساز. مثال:2تا زرد،3تاقرمز ..... 2تا سیب،3تا نارنگی.... 2تا4 گوش ،3تا گردی..... عکس کارهای خود را در صورت اختیار برای من ارسال کنید . ( هدف تثبیت مفهوم می باشد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب نگارش اخرین لوحه، (ی) با شعر تدریس شد. سپس صفحه 21 کتاب نگارش حل شد . به نکات زیر هم نویسی و زیبا نوشتن تاکید شد. و بعد کتاب کار فارسی علوی تا صفحه 40 حل شد . لوحه های صفحه 37 تا 40 کتاب کار فارسی علوی صرفا جهت دستورزی و مرور جمله سازی و صدا ها حل شد.
تکلیف: پسر گلم لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاش را زیبا و مرتب بنویس. اگر دانش اموزی لوحه ای را مشکل دارد در امتداد سرمشق ' لوحه نویسی را تمرین و تکرار کند .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور حرکت مهره های رخ و فیل آموزش وزیر و اسب را داشتیم. حرکت وزیر از مجموع حرکت رخ و فیل تشکیل می‌شود. حرکت اسب L مانند است وتنها مهره پرنده محسوب می شود که هم می تواند از روی مهره های خودی و یا حریف بپرد. در ارزشیابی مهره ها، ما تمامی مهره ها را با پیاده می سنجیم. ارزش پیاده برابر 1 است ارزش فیل و اسب هر کدام برابر 3 پیاده است. ارزش رخ برابر5 پیاده و ارزش وزیر برابر9 پیاده است . ارزش شاه برابر تمامی مهره های شطرنج می باشد. این ارزشیابی به ما نشان می دهد که نباید براحتی مهره ارزشمند خود را با مهره کم ارزش حریف تعویض نماییم. عزیزانمان با دانستن ارزش مهره در تمرینات جزوه خود مهره با ارزشتر را گرفته و از بازی خارج می نمایند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: