فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 24 ریاضی به طور کامل تدریس و صفحه 167 و 168 حل شد . تفریق در دفتر تلاش انجام و رفع اشکال شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب کار فارسی علوی صفحه 251 و 252 حل شد .
تکلیف: 1)پیک ارمغان شماره 27 انجام شود. 2)املا تا نشانه غ نوشته شود. 3)حتما دروس کتاب کار فارسی علوی نشانه غ و ط روان خوانی شود. 4) کتاب ریاضی صفحه 166 حل شود . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: زنگ دایره داشتیم جهت تثبیت نشانه ط به حیاط رفتیم و املا نشانه ط گفته شد .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب پیرامون مدیریت خشم، راه های مدیریت خشم و چراغ راهنمایی خشم صحبت کردیم.

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جشن اسم محمد طاها جان جهت تثبیت نشانه ط در حیاط برگزار شد . بازی دبستانی اسیاب بچرخ بچرخ برگزار شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه غ با شعر و داستان تدریس شد . جشنواره غذا داشتیم به حیاط رفتیم و دانش اموزان دورهم غذا میل کردند. درس21 لاک پشت و مرغابی ها تدریس شد . متن درس روان خوانی شد . روان خوانی پرسیده شد . صفحه 102 کتاب فارسی تدریس شد . بیدپا با موضوع دمم را بدوز با هدف: تقویت حافظه و درک مطلب و توسعه سواد خوانداری خوانده شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه غ اموزش داده شد . ترکیبات نشانه غ نوشته شد . کتاب نگارش صفحه 127 و 128 و 129 حل شد. جشن اسم علیرضا جان برگزار شد.
تکلیف: 1)املا تا نشانه ی ط از متن درس کتاب فارسی و کتاب کار فارسی علوی خواهیم داشت لطفا به خوبی تمرین و تکرار شود . 2) کلید واژه ها ی زیر تکرار شود.جغد،مرغابی،قورباغه،غاز،اصغر،باغبان،باغ،مشغول،تیغ،غروب،شلغم،مرغ،الاغ،غار،غمگین،دروغ،زغال،اشغال،جیغ. کتاب ها: کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و دفتر املا و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری بر دفاع ضعیف سیاه و مات لگال کرده و نتیجه زود آمدن وزیر به بازی را به عزیزانمان نشان دادیم. در واقع ما می خواهیم بچه ها با شناخت درست از جایگاه مهره ها ، آنها را وارد بازی کنند ،مثلا وزیر نباید برای دفاع از یک پیاده وارد بازی شود .ما وزیر را زود نمی آوریم زیرا اگر مورد حمله قرار گیرد باید مدام جای او را تغییر دهیم ،اینکار باعث عقب افتادن از گسترش مهره ها خواهد شد من در زیر بازی را ارسال می کنم. راستی عزیزانمان حتما بازی کرده و تمرین داشته باشند ،تا بتوانند در 11 اردیبهشت ماه در مسابقات شرکت نمایند.من درس را در زیر ارسال می کنم.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 24 کتاب ریاضی تدریس شد . کتاب ریاضی صفحه 163 با موضوعات حل مسئله،صفحه 164 الگوی 6تا 6تا،صفحه 165 ساعت و قرینه انجام شد. عبارت های جمع در دفتر تلاش حل و رفع اشکال و مرور شد .
تکلیف: عبارت های زیر حل شود. 17+5= 18+9= 20+5= 36+9= 78+7= از 0 الگوی شمارش 6 تا 6 تا نوشته شود.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس 13 با موضوع اهنربای من تدریس شد . در رابطه با خواص و موارد استفاده و شکل های مختلف و قدرت اهنربا صحبت کردیم . کتاب کار علوم علوی درس 13 اهنربای من به طور کامل تا صفحه 131 حل شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلید واژه های نشانه ط مرور شد . جهت تثبیت دانش اموزان کلماتی را حدس زدند و در کاربرگ قطار نوشتند سپس رنگ امیزی کردند .
تکلیف: 1) املا از نشانه ط نوشته شود. 2) متن درس ط روان خوانی شود . کتاب ها: کتاب ریاضی و کتاب فارسی و کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد. والدین گرامی عرض سلام و احترام فردا در مدرسه عکاسی خواهیم داشت لطفا دانش آموزان با لباس کامل فرم باشند و غیب نداشته باشند. و با توجه به تدریس نشانه ی (غ) جهت ایجاد انگیزه تصمیم بر برگزاری جشنواره ی غذا داریم لذا از شما عزیزانم تقاضا مندیم یک غذا به انتخاب دانش اموز و ترجیحا غذای مورد علاقه او باشد به میزان کم و برای خود دانش اموز فردا همراهشان باشد سپاس از همراهی شما عزیزان

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا نشانه ض در دفتر املا گفته شد .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: مهارت جابجایی حرکات یک سویه هماهنگی چشم و پا و چشم و دست آگاهی محیطی هوش فضایی مهارت دستکاری مهارت استواری

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به ازمایشگاه رفتیم و ازمایش کاغذ را با خرده کاغذ و بادکنک و مغناطیس موی سر انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جمع و تفریق های چند تایی در دفتر تلاش حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: لطفا دانش اموزان هر روز از روی جدول اعداد به صورت برعکس بخوانند تا تثبیت اتفاق بیفتد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب کار فارسی علوی صفحه 247 و248 حل شد متن صفحه 249 روان خوانی شد و درک مطلب صفحه 250 حل شد . به حیاط رفتیم و جهت تثبیت نشانه ط در حیاط بازی و طناب بازی کردند
تکلیف: 1) متن صفحه 243 کتاب کار فارسی علوی و متن درس رضا کتاب فارسی به خوبی مطالعه شود و املا تمرین و تکرار شود . 2)فردا املا از نشانه ض خواهیم داشت .دفتر املا ایجاد انگیزه نشانه ض داشته باشد . 3)ارمغان شماره 26 حل شود . کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با وسایل نقلیه آشنا شدند و خودشون انتخاب کردند کدام را بکشند و رنگ آمیزی کردند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ط با قصه و شعر اموزش داده شد . درس خاطرات انقلاب تدریس شد و متن درس روان خوانی شد. سوالات درک مطلب از متن درس پرسیده شد . شعر جشن بهمن خوانده شد . صفحه 96 و 97 و 98 و 99 کتاب فارسی تدریس شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه ط تدریس شد . کتاب نگارش صفحه 124 و 125 و 126 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 245 و 246 حل شد . جهت تثبیت نشانه ط بازی پرتاب بطری داشتیم و دانش اموزان با خط کش اندازه گیری انجام دادند .
تکلیف: 1) متن درس خاطرات انقلاب روان خوانی شود دانش اموزان بر موضوع متن درس خاطرات انقلاب مسلط باشند. از روی متن درس خاطرات انقلاب کتاب فارسی خوش خط و خوانا رو نویسی شود. 2) دانش اموزانی که کتاب کار فارسی علوی صفحه 246 را تکمیل نکردند تکمیل کنند. 3) کلمات زیر را بخوان و هرروز به صورت دیداری مشاهده کن. طوطی،طناب،خاطرات،حیاط، طاووس،مستطیل،قطار،فاطمه،طاهره،طبیعت،طالبی،طول کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . اگر دانش اموزی طناب بازی یا طناب کشی یا میوه طالبی ( به اندازه تغذیه خودش ) دارد با خود بیاورد .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: تکرار و تمرین برای آزمون پایان نوبت کتاب ها چک شد.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: مفهوم drop and drag در کد استودیو تدریس شد. نحوه رسم خط با بلوک های حرکتی و الگوریتم در کلاس کار شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: