فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تم 16 ریاضی با موضوع نظم و آداب صف بستن در کلاس آغاز کردیم. صفحات 108،109،110 با موضوعات جدول سودوکو،الگویابی،جدول ارزش مکانی و اعداد حل شد. عدد نویسی با هدف شناخت اعداد قبل و بعد نوشته شد
تکلیف: کتاب ریاضی صفحه 110 سوال قرینه انجام شود اعداد 1 تا 20 به صورت شناخت عدد قبل و بعد و و دسته بندی و شناخت اعداد تکرار و تمرین شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تدریس درس جدید نشانه (ل) را همراه با قصه و شعر در کلاس انجام دادیم. درس فارسی تکرار شد،کلمات و جملات خوانده شد. نمایش ببین بگو کتاب فارسی در کلاس انجام شد، متن درس کل خوانی شد

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز نگارش و ترکیب های نشانه (ل) تدریس شد . جایگاه نشانه در اول و وسط و اخر کلمات تکرار شد. 3 صفحه کتاب کار فارسی علوی توسط مشارکت خود دانش اموزان حل شد و 2صفحه کتاب نگارش در کلاس انجام شد. روان خوانی قاشقی جهت تثبیت بهتر کلمات جدید مختوم به (ه )را داشتیم .
تکلیف: املا و روان خوانی تکرار و تمرین شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس سیزدهم (کارآفرینی) تدریس شد. انیمیشن کارآفرین گذاشته شد. در رابطه با کارآفرینی و مزایای آن با بچه ها صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد. معرفی کتاب: فنجان های سفارشی
تکلیف: خواهشمند است تکلیف درس سیزدهم صفحه 104 را انجام دهند.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نحوه باز کردن و پیدا کردن نرم افزار اسکرچ جونیور آموزش داده شد. دانش آموزان با نحوه حرکت دادن اشکال در برنامه آشنا شدند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی تلفیقی فارسی ریاضی با ابزار داشتیم . اعداد ده تایی و یکی مرور شد . نمونه سوال در دفتر تلاش حل شد.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ق مرور شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 159 خوانده شد . و 160 روان خوانی شد . و صفحه 161 با توجه به متن پاسخ داده شد .
تکلیف: 1) املا مروری نوشته شود. 2) ارمغان شماره 18 حل شود . 3) لطفا پسرهای گلم با توجه به درس چه می خواهم بسازم علوم با ابزار متنوع و بازیافتی و ... یک ساخت و ساز با خلاقیت خود انجام دهند و روز شنبه با خود به کلاس بیاورند (انجام کاردستی اختیاری و امتیازی می باشد) کتاب ها : کتاب نگارش و فارسی و کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا مشارکتی شنیداری به صورت جمله ای ' جهت تقویت حافظه شنیداری داشتیم . 2 به 2 انجام شد .

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی استوپ رقص جهت تثبیت نشانه ق انجام شد . دانش اموزان به صورت تیمی بازی فکری های متنوعی را بازی کردند .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: پروژه سیرک واشری انجام شد. دانش اموزان با اهنربا و جذب و عدم جذب وسایل مختلف اشنا شدند و ازمایش انجام دادند . سپس سیرک اهنربا چیدمان سپس اجرا شد. واشر ها در میدان مغناطیسی قرار گرفتند. و خودشان اهنربا شدند . با فوت کردن توسط دانش اموران واشر به حرکت در امد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تدریس نشانه ی جدید ( ق) را با قصه و ساخت اوریگامی داشتیم . درس 12 فارسی ( همکاری) تدریس شد. کلمات تکرار و تمرین شد. دانش اموزان جهت تثبیت نشانه ق ' قایق ساختند و بر روی اب قایق را شناور کردند .
تکلیف: متن درس 12 کتاب فارسی کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه ق با کد گذاری گفته شد. ترکیبات نشانه ق نوشته شد صفحه 83 و 84 کتاب نگارش حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 155 و 156 و 157 حل شد .
تکلیف: اگر دانش اموزی صفحه 157 را تکمیل نکرده است تکمیل کند . فردا املا تا نشانه ف تمرین و تکرار شود. املا تا نشانه ف خواهیم داشت . کتاب ها : فردا کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و دفتر املا همراه دانش اموزان باشد .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس هشتم علوم با موضوع چه می خواهم بسازم تدریس شد . کتاب کار علوم علوی تا صفحه 84 حل شد . امروز در اولین آزمایش از هفته ی ملی علوم آزمایش خمیر جادویی را انجام دادیم . (زمانیکه دست خود را به آرامی در محلول وارد کنند،محلول خواصی مانند مایع از خود نشان می دهد.اما زمانیکه ضربه محکم به آن وارد شود سطح آن مانند یک جامد رفتار می کند) امروز دومین آزمایش طبقات رنگی را با پسرهای گلم انجام دادیم. این آزمایش تفاوت غلظ یا چگالی مواد را نشان می‌داد. هرچه چگالی مواد بیشتر بود در طبقات زیرین قرار می‌گرفتند مواد،هرچه چگالی کمتر بود در طبقات بالاتر قرار می‌گرفت مواد و مواد با چگالی مابین در طبقات وسط قرار می‌گرفتند.
تکلیف: صفحه 85 و 86 و 87 کتاب کار علوم علوی حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جهت تثبیت نشانه خ متن در مورد درخت در دفتر تلاش نوشته شد . و نقاشی ان با معرفی اجزای درخت کشیده شد .
تکلیف: نوشتن املا تا نشانه خ دلخواه می باشد . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا خلاق (تمرین و تکراری )احساسات با نمایش نوشته شد . هدف : تقویت اعتماد به نفس' اشنایی با احساسات و کنترل خشم و تشویق به خنده رو بودن

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
تکلیف: برای اعداد زیر با دسته های ده تایی شکل کشیده شود سپس وارد جدول ارزش مکانی شود. 39،40،55،19،14.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: پروژه ترفند نمکی تعادل تخم مرغ انجام شد. ابتدا در مورد خواص تخم مرغ صحبت شد. سپس تپه نمکی درست کردیم و تخم مرغ در حالت تعادل روی نوک تپه قرار گرفت و با دمیدن نمک اضافی کنار شد. بلور های نمک مکعب های کاملی هستند که به شکل گیری یک پایه برای حفظ تعادل تخم مرغ کمک می کنند . امروز در دومین روز از هفته ملی علوم آزمایش اهنربای گیج را انجام دادیم. مراحل انجام گام اول: دو عدد سیخ چوبی برداشته و انتهای آنها را توسط کش به یکدیگر ببندید گام دوم: یک سیخ چوبی دیگر برداشته به انتهای دو سیخ چوبی مرحله قبل توسط کش ببندید تا مانند یک مثلث بشود. گام سوم: به هر سر مثلث ، یک سیخ چوبی با کش وصل کنید گام چهارم: سه سر باز سیخ ها را نیز توسط کش به هم وصل کنید تا به شکل هرم در آید. گام پنجم: یک سر نخ را به دو آهنربا گره بزنید گام ششم: سر دیگر نخ را طوری به نوک هرم گره بزنید که آهنربا کمی از زمین فاصله داشته باشد. گام هفتم: حال سه عدد آهنربا را مانند شکل داخل پایه هرم قرار دهید به طوریکه قطب های هم نام همگی رو به بالا باشد. گام هشتم:اکنون آهنربای آویزان را گرفته، به عقب بکشید و رها کنید. مشاهده می کنید که آهنربای آویزان بین سه آهنربای پایینی گیج می شود

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: روان خوانی پرسیده شد . جمله بهم ریخته کار شد . صفحه 153 روان خوانی شود و سپس درک مطلب صفحه 154 حل شد .
تکلیف: امروز در (صورت اختیار ) یک املای آزاد از قسمت هایی که اشکال دارید به هر صورتی که دوس دارید تمرین کنید . کتاب ها : دفتر املا ' کتاب علوم و کتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: