آخرین اخبار از امتحانات پایان ترم دبستان و تکالیف عید

رده: خبر
زمان:

همان‌طور که می‌دانید وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، آموزش‌ها را برای دانش‌آموزان به ویژه کودکان دشوار کرده است. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش با هدف اطمینان از یادگیری دانش‌آموزان به ویژه پایه‌های اول و دوم ابتدایی امتحانات پایان ترم دبستان را به صورت حضوری برگزار می‌کند. همچنین طی آخرین خبرها تکالیف نوروزی 1400 نیز ممنوع شد. برای اطلاع از جزئیات این اخبار با ما همراه باشید.

برگزاری امتحانات پایان ترم دبستان به صورت حضوری

برگزاری امتحانات پایان ترم دبستان به صورت حضوری

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه‌ی آیین افتتاح نمایشگاه دبیرخانه‌های کیفیت بخشی و تولید محتوای حوزه‌ی ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان، گفت: موضوع مهم و اصلی در دوره‌ی ابتدایی، یادگیری مهارت‌های اساسی دانش‌آموزان به ویژه در پایه‌های اول و دوم دبستان است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که یادگیری محصلین ملاک اصلی پایان کلاس‌های درس است، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که امتحانات پایان ترم دبستان به خصوص در پایه‌های حساس اول و دوم به صورت حضوری برگزار شود. خواندن، نوشتن و حساب کردن از جمله مهارت‌های مهمی هستند که باید از یادگیری آن‌ها توسط دانش‌آموزان مطمئن شویم. وی در ادامه افزود: هدف اصلی بنده از سفر به هرمزگان علاوه بر پیگیری روند اجرای برنامه‌های ملی، حضور در جمع همکاران جهت تقدیر و تشکر از زحمات بی‌اندازه‌ی آن‌ها در چنین وضعیت دشواری است که با توجه به تمام مشکلات پیش‌رو آموزش با کیفیت را تحقق بخشیدند. بررسی برنامه‌های حوزه‌ی ابتدایی، ارزیابی کیفیت و دریافت دیدگاه‌ها و نگرش‌های فرهنگیان جهت بهبود برنامه‌های این حوزه از دیگر اهداف این سفر محسوب می‌شوند. حکیم زاده همچنین بیان کرد: در سایه‌ی حمایت و توجه مدیرکل استان هرمزگان به حوزه‌ی آموزش ابتدایی تلاش‌های ارزشمند معاون ابتدایی استان و مجموعه‌ی همکاران، دستاوردهای بسیار خوبی در تولید محتوای دروس توسط معلم‌ها انجام شده است. خوشبختانه این امور کمک زیادی به ارتقاء کیفیت بخشی به جریان یادگیری محصلان می‌کنند.

تکالیف نوروزی 1400 با مضمون هنر و داستان

معاون وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در رابطه با تکالیف نوروزی 1400 گفت: ارائه‌ی تکالیف سنتی یا پیک نوروزی برای دانش‌آموزان ابتدایی ممنوع است. به جای آن برنامه‌ی «عید، هنر و داستان» برای آن‌ها اجرا خواهد شد. رضوان حکیم زاده در جلسه‌ی شورای معاونین و رؤسای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به ممنوع بودن پیک نوروزی گفت: معلمان نباید برای ایام عید نوروز به دانش‌آموزان تکلیف دهند. ما برای محصلین برنامه‌ی «عید، هنر و داستان» را با اهدافی مانند: پرداختن به ابعاد عاطفی، هنری، تربیتی و فراهم کردن بستری مناسب جهت شکوفایی استعدادهای درونی و هنری دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: در این برنامه دانش‌آموزان می‌توانند از فیلم، نمایش، عکس، نقاشی و ابعاد مختلف هنری با موضوعات متفاوت مانند: دنیای قبل، بعد و همراه با کرونا، دلتنگی برای مدرسه و ... استفاده کنند. این کار در حقیقت برای شکوفایی خلاقیت محصلین در زمینه‌های داستان‌گویی، داستان‌خوانی و داستان نویسی است که منجر به تقویت کتابخوانی و مهارت نوشتن می‌شود. هدف از برگزاری امتحانات پایان ترم دبستان اطمینان از یادگیری مهارت‌های اساسی از جمله: خواندن، نوشتن و حساب کردن است. اما این عمل باید با توجه به شرایط کنونی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد. همچنین سلامت جانی تمامی دانش‌آموزان باید تضمین شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: