آخرین اخبار از برگزاری کنکور سراسری کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری 99

رده: خبر
زمان:

تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا و تغییرات پی در پی تاریخ آزمون جامع این دغدغه و نگرانی را در داوطلبان درباره‌ی لغو یا به تعویق افتادن مجدد برگزاری کنکور سراسری کارشناسی 99 ایجاد کرده است. اما طبق آخرین اخبار مربوط به زمان نهایی برگزاری کنکور 99 تا 23 تیر، آزمون کارشناسی در موعد مقرر برگزار می‌شود. دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت در لایو اینستاگرام خود گفت: بزرگترین آرزوی بنده به عنوان خدمتگزار مردم، حفظ سلامت و تندرستی فرزندان این سرزمین است. احتمال آلودگی داوطلبان در جلسه‌ی آزمون جامع، یکی از نگرانی‌های والدین و دانش‌آموزان گزارش شده است. به همین دلیل جلسه‌ای طولانی با معاون وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و همکارانم در وزارت بهداشت برگزار کردیم. توصیه کردیم نشستی برای راحتی خیال خانواده‌ها، دانش‌آموزان و حتی دانشجویان برگزار شود تا بتوانیم خطرات را به حداقل برسانیم و از طرفی هیچ کس از این رقابت کشوری محروم نشود. وزیر بهداشت درباره‌ی شرایط برگزاری کنکور سراسری 99 گفت: با توجه به امکان همزمانی ویروس کرونا و آنفلوانزای فصلی در 15 شهریور، طولانی شدن زمان نهایی برگزاری کنکور 99 ممکن است با حذف همیشگی آن در سال جاری مصادف شود. به همین دلیل در تلاشیم تا بهترین، ایمن‌ترین و سالم‌ترین شرایط را برای برگزاری آزمون جامع فراهم کنیم. همچنین تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها را نیز اعمال خواهیم کرد. شرایط برگزاری آزمون جامع، مجدداً در اولین فرصت به اطلاع خانواده‌ها خواهد رسید. مردم اصلاً نسبت به این موضوع نگران نباشند، زیرا با بهترین روش‌ها این جریان را مدیریت می‌کنیم.

شرایط برگزاری کنکور سراسری 99 پزشکی و غیرپزشکی

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در رابطه با برگزاری کنکورهای پزشکی و غیرپزشکی گفت: همانطور که می‌دانید جمعیت مردم در مراکز خرید و حتی بازارهای دست دوم در برخی استان‌ها بسیار زیاد است. زمان برگزاری کنکور و حتی تعداد شرکت‌کننده‌های آزمون که با فاصله نیز قرار گرفته‌اند به اندازه‌ی این مراکز خطرناک نیست. معاون کل در جلسه‌ی بین مسئولین دو وزارتخانه علوم و بهداشت گفت: جلسه‌ی خوبی در سطح معاونان وزیر برگزار شد. امتحانات با وضعیت مناسبی برگزار خواهند شد و مردم خیالشان از این بابت راحت باشد. نظرات مختلف درباره‌ی تعویق یا لغو کنکور 99 حسین امامی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با درخواست برخی شرکت‌کنندگان کنکور نسبت به تعویق زمان برگزاری آزمون گفت: در نشست وزارت علوم و آموزش و پرورش برای تعیین زمان کنکور، به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر هیچ گونه ابهامی برای تاریخ کنکور وجود ندارد. زمان نهایی برگزاری کنکور 99 همان 30 و 31 مرداد است.

زمان نهایی برگزاری کنکور 99

زمان نهایی برگزاری کنکور 99

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به دغدغه‌های مسئولین نسبت به آزمون جامع، تصمیم بر این شد که کنکور با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های ویژه در همان تاریخ مقرر برگزار شود. دانش‌آموزان سال آخر امتحاناتشان به صورت حضوری برگزار شد. این در حالی است که آزمون جامع بیشتر از 3 ساعت طول نمی‌کشد. پس کنکور سراسری نیز می‌تواند با رعایت تمامی نکات بهداشتی برگزار شود. از طرفی تمامی صندلی‌ها با فاصله‌ای بیش از سال‌های گذشته و طبق استانداردهای وزارت بهداشت چیده می‌شوند. تعداد مراکز و شعبه‌های آزمون نیز بیشتر شده و همه‌ی داوطلبان می‌توانند در شهرهای خود امتحان دهند. غلامی در پاسخ به این سؤال " آیا این تصمیمات فقط معطوف به کنکور سراسری کارشناسی است؟" گفت: خیر، این تصمیمات برای تمامی آزمون‌ها گرفته شده است. نباید با تأخیر کنکور باعث ایجاد دغدغه‌ی فکری برای داوطلبان شویم.

برخی تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش و شرایط برگزاری کنکور سراسری 99

برخی تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش و شرایط برگزاری کنکور سراسری 99

سازمان سنجش در راستای ایجاد محیطی امن برای برگزاری کنکور، دستورالعمل‌های بهداشتی مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌ها و مؤسسات مجری آزمون‌های سراسری ابلاغ کرده است. برخی از این تمهیدات به صورت زیر هستند:

  • افزایش تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در سال 99 به منظور مساعدت بیشتر داوطلبان
  • اطمینان از سلامتی کامل عوامل اجرایی و حفاظتی
  • الزام استفاده از ماسک و دستکش برای تمامی عوامل اجرایی و رعایت فاصله‌گذاری
  • وجود کارشناسان بهداشت و سلامت جهت ارائه‌ی مشاوره‌های بهداشتی در حوزه‌ها
  • استفاده از مواد ضدعفونی کننده که واکنش آلرژیک برای داوطلبان و عوامل اجرایی به دنبال نداشته باشد
  • انتخاب سالن آزمون متناسب با گنجایش و رعایت فاصله‌ی 160 سانتی‌متری صندلی‌ها از هم
  • تمهیدات لازم جهت بهبود تنفس افراد با توجه به شرایط آب و هوایی و آلودگی هوا (تهویه‌ی مناسب، بازکردن درب و پنجره‌ها و ...)
  • ورود داوطلبان به حوزه با رعایت اصول و فاصله‌ی اجتماعی
  • -
  • ضدعفونی کردن تمامی حوزه‌ها قبل از شروع هر نوبت آزمون
  • استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا در هر استان
  • مجهز بودن بازرسان بدنی به لباس گان، ماسک سه لایه، شیلد و دستکش لاتکس

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

طبق اطلاعیه‌ی جدید سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری که قرار بود در تاریخ 26 تیر و 2 مرداد برگزار شود به تعویق افتاد. در پی این خبر تاریخ و زمان برگزاری جدید آزمون‌های فوق الذکر پس از ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع‌رسانی خواهد شد. سخن آخر از آنجایی‌که شرایط کرونا غیرقابل پیش‌بینی است و احتمال شیوع آن در نیمه‌ی دوم سال بیشتر است، طی آخرین خبر از جلسه‌ی مسئولین تا 23 تیر ماه، زمان نهایی برگزاری کنکور کارشناسی 99 با رعایت نکات بهداشتی، همان تاریخ‌های مقرر است. بنابراین بهترین کار برای کاهش خطرات، حفظ فاصله‌ی اجتماعی و زدن ماسک است. برای حفظ سلامت خود و دیگران باید همه نکات بهداشتی را رعایت کنند. با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده دیگر جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: