آخرین خبر از وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

رده: خبر
زمان:

همان‌طور که می‌دانید حدود یک سال می‌شود که جهان با ویروس کرونا درگیر است. بسیاری از مشاغل برای مدت طولانی تعطیل شدند و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده است. در این بین مجازی شدن آموزش نیز با مشکلاتی همراه بود و دانش‌آموزان زیادی از تحصیل محروم ماندند. اما این تعطیلی‌ها تا چه زمانی ادامه خواهند داشت؟ آیا احتمال بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات اخیر وجود دارد؟ با نزدیک شدن به انتهای دوره‌ی اول سال تحصیلی، امتحانات پایان ترم مدارس به چه صورت برگزار می‌شوند؟ آموزش و پرورش در راستای بهبود آموزش مجازی در کرونا و مشکلات شبکه‌ی شاد چه اقداماتی انجام داده است؟

بخشنامه‌ی جدید وزارت علوم در رابطه با شرایط تعطیلی دانشگاه‌ها

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بخشنامه‌ای را به منظور اعلام شرایط و ضروریات تعطیلی دانشگاه‌ها و مجموعه‌های وابسته به وزارت علوم در هفته‌ی آینده به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: پیرو بخش‌نامه‌های قبلی در رابطه با کاهش حضور کارکنان و اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی در وضعیت همه‌گیری کرونا با توجه به دستورات ریاست جمهوری، فعالیت‌های جاری تمامی مؤسسات تا 1399/09/14 تعطیل است. تمامی کلاس‌ها باید به صورت مجازی برگزار شوند. همه‌ی پروژه‌های ضروری تحصیلات تکمیلی با تشخیص رئیس مؤسسه و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند. در ستاد وزارت عتف (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) حضور معاونان با تشخیص مدیران و رؤسای مراکز و حضور کارکنان با تشخیص مدیران واحدهای مربوطه انجام خواهد شد. سایر کارمندان فعالیت‌های خود را به صورت دورکاری انجام خواهند داد.

امتحانات پایان ترم مدارس حضوری برگزار می‌شوند

امتحانات پایان ترم مدارس حضوری برگزار می‌شوند

امتحانات پایان ترم مدارس حضوری برگزار می‌شوند محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در رابطه با امتحانات پایان ترم مدارس، گفت: ترجیح ما در برگزاری امتحانات به صورت حضوری است زیرا از زمانی که ارتباط ما با دانش‌آموزان مجازی شده، باید میزان یادگیری آن‌ها از دروس برای ما مشخص باشد. به همین دلیل تمامی امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شوند؛ مگر آن‌که در شرایطی قرار بگیریم که متخصصان بهداشت اجازه‌ی این کار را به ما ندهند.

مشکلات آموزش مجازی در کرونا و اقدامات آموزش و پرورش

مشکلات آموزش مجازی در کرونا و اقدامات آموزش و پرورش

حاجی میرزایی درباره‌ی مشکلات برنامه‌ی شاد گفت: در این شبکه مشکلاتی در زیرساخت فنی و بخش نرم‌افزاری وجود داشت که شناسایی شده و در حال بازسازی است. تیم مسئولین فنی به ما این وعده را داده‌اند که تا دو هفته‌ی آینده این مسائل برطرف خواهند شد. وزیر آموزش و پرورش همچنین در برنامه‌ی تلویزیونی شبکه‌ی پنجم سیما گفت: از آن‌جاکه در دوره‌ی کنونی روش آموزش، نقش خانواده و دانش‌آموز، شیوه‌های ارزشیابی، ارتباط گرفتن دانش‌آموز با معلم و بالعکس تغییر کرده، نحوه‌ی نظارت مدیران بر انجام فعالیت‌های مدرسه نیز دچار تحول شده است. آموزش مجازی در کرونا، آموزش در بحران است. به این معنی که حال هیچ‌کس در این شرایط طبیعی نیست و همه در این وضعیت خاص و مضطرب، کار خود را دنبال می‌کنند؛ گرچه کار در این موقعیت بسیار سخت و دشوار است. اما همه‌ی تلاش خود را می‌کنیم تا محیطی امن و مناسب برای همکاران فراهم کنیم، همچنین پیگیر هستیم که دانش‌آموزان نیز در این وضعیت آسیبی نبینند، محتوای آموزشی به درستی به آن‌ها منتقل شود و شاهد ترک تحصیل کسی نباشیم. وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نارضایتی از وضعیت فعلی خدمات، پشتیبانی و روش‌های آموزش در مدارس گفت: به خاطر شرایط کنونی کشور همه چیز تغییر کرده و ما در راهی قدم گذاشتیم که قبلاً با آن مواجه نشده بودیم؛ اما این وضعیت روز به روز بهتر خواهد شد. توصیه‌ی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات، به ویژه برای کلاس اولی‌ها محسن حاجی میرزایی درباره‌ی بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات دو هفته‌ای گفت: بعد از اتمام این دو هفته به خانواده‌ها توصیه‌ی آموزش حضوری به خصوص برای کلاس اولی‌ها را داریم. خودمان نیز بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تأکید می‌کنیم. با وجود وضعیت کنونی کشور حتی بعد از تعطیلات دو هفته‌ای باز هم احتمال مبتلا شدن به کرونا بالاست. به همین دلیل بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات، به ویژه برای بچه‌های ابتدایی که به شدت بازیگوش هستند، بسیار خطرناک است. از طرفی حدود 20 درصد دانش‌آموزان از آموزش مجازی در کرونا محرومند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: