22 اسفند، آخرین مهلت ثبت نام در المپیاد دانش آموزی نانو

رده: خبر
زمان:
22 اسفند، آخرین مهلت ثبت نام در المپیاد دانش آموزی نانو

المپیاد دانش آموزی علم و فناوری نانو به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود. در این المپیاد دانش آموزی، تمامی مباحث اصلی علوم و فناوری نانو مطرح می‌شود و دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. تاکنون 9 دوره‌ی المپیاد دانش آموزی نانو در کشور برگزار شده است و دهمین دوره‌ی آن نیز در اردیبهشت ماه 98 برگزار می‌شود. ثبت نام در المپیاد دانش آموزی نانو از 15 اسفند ماه آغاز شده و تا 22 اسفندماه ادامه دارد، لذا دانش آموزان علاقه‌مند لازم است که تا 22 اسفند 97 نسبت به ثبت نام در این المپیاد اقدام کنند.

نحوه‌ی برگزاری المپیاد دانش آموزی نانو

المیپاد دانش آموزی نانو که با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه‌ی فناوری نانو و کمک به پیش‌تازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه‌ی نانو برگزار می‌شود، در دو مرحله‌ی تئوری و عملی انجام می‌گیرد. در مرحله‌ی اول، آزمون تئوری در سطح کشور برگزار می‌گردد. در مرحله‌ی دوم، برای افرادی که در مرحله‌ی اول امتیاز کافی را کسب کرده‌اند یک اردوی علمی برگزار می‌شود و با توجه به آزمون‌های مرحله دوم، برگزیدگان نهایی معرفی می‌شوند.

برگزاری المپیاد به صورت فردی و گروهی

این المپیاد به صورت انفرادی و گروهی (توسط نهادهای ترویج) انجام می‌شود و برای اولین بار با همکاری و نظارت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان برگزار می‌گردد. دانش آموزان علاقه‌مند به شرکت در این رقابت، تا 22 اسفندماه مهلت دارند تا از طریق سامانه‌ی ثبت نام باشگاه نانو به نشانی www.nanoclub.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مرحله‌ی دوم به صورت تستی و تشریحی

مرحله‌ی اول المپیاد دانش آموزی نانو در قالب یک آزمون کتبی تستی با احتساب نمره‌ی منفی، به صورت هم‌زمان در سراسر کشور، در اردیبهشت ماه 98 برگزار می‌شود و دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم، یازدهم و پیش‌دانشگاهی می‌توانند در این مرحله شرکت کنند. مرحله‌ی دوم نیز در تیرماه 98 در قالب یک آزمون کتبی شامل 20 سوال تستی و 4 سوال تشریحی در محورهای نانو فیزیک، نانو شیمی، نانو زیست فناوری و شبیه‌سازی انجام می‌گیرد. محتوای سوالات در این چهار محور را مباحث مبانی نانو، روش‌های سنتز، مشخصه‌یابی و کاربردهای فناوری نانو تشکیل می‌دهد. برگزیدگان مرحله‌ی دوم در شهریور 98 تحت عنوان اردوی علمی - آموزشی 10 تا 15 روزه، به رقابت می‌پردازند.

در مرحله‌ی برگزاری اردوی علمی - آموزشی المپیاد دانش آموزی نانو، دانش آموزان در کنار یادگیری روش‌های ساخت و کاربرد نانو، مواد در آزمایش‌گاه و شرکت در کارگاه‌های شبیه سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه‌های فناوری نانو نیز بازدید می‌کنند. در پایان، دانش آموزان برای کسب مدال طلا، نقره و برنز المپیاد دانش آموزی نانو، در قالب یک آزمون به رقابت می‌پردازند. این آزمون در دو بخش سوالات کتبی و ارائه‌ی دستاوردهای علمی در قالب مقاله‌ی علمی و ارائه‌ی شفاهی برگزار می‌شود. این مرحله با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو انجام می‌گیرد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: