آخرین مهلت ثبت نام سرویس مدارس

رده: خبر
زمان:

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به آغاز ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند از اول خرداد، گفت: ثبت نام سرویس مدارس برای سال تحصیلی 1404-1403 از اول خردادماه آغاز شده است و تا پایان خرداد (31 خرداد) ادامه خواهد داشت. این امر بر اساس آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیأت وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش آموزان انجام می‌شود. وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام سرویس مدارس برای سال تحصیلی 1404-1403 از اول خرداد در سامانه سپند گفت: تاکنون بیش از 7 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند. والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سپند نسبت به ثبت درخواست سرویس خود اقدام کنند، در این سامانه اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد.

تحلیل نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی و میزان دشواری آن

تحلیل نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی و میزان دشواری آن

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طراحی سوالات در چارچوب کتاب درسی صورت گرفته است، تاکید کرد تشخیص میزان دشواری سوالات فعلاً امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان براساس نظرات افراد مدعی شد که سوالات دشوار است. وی درباره دشواری سوالات امتحانات هماهنگ کشوری درس علوم گفت: هدف آزمون‌های هماهنگ دوره ابتدایی و متوسطه اول، تثبیت ارزشیابی مبتنی بر اهداف برنامه درسی و تشخیص حد تسلط دانش‌آموزان در کسب شایستگی‌ها است. بنابراین آزمون‌های هماهنگ کشوری به‌صورت آزمون‌های عملکردی طراحی می‌شود. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا سوالات تحلیل هم می‌شوند تا اگر سوالی دارای اشکال بود، شناسایی و حذف شود، افزود: سال گذشته در امتحانات نهایی پایه دوازدهم تمام سوالات تحلیل شد و نتایج تحلیل تا سطح مدارس در اختیار دبیران محترم قرار گرفت و در نوبت جاری نیز در اختیار طراحان سوال قرار گرفت. همچنین گروه‌های آموزشی، سوالات طراحی شده را بررسی و اگر تشخیص داده شود سوالی اشکال دارد در راهنمای تصحیح ذکر خواهد شد.

حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان همچنان 24 سال

حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان همچنان 24 سال

مجادله برای شکستن سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان حتی با وجود رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری برای ابطال شرط سن و امکان انتخاب شغل معلمی تا 40 سال، با مداخله دولت و ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به سرانجام رسید. شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهریور سال 1402 با الحاق بند «ه» به ماده یک مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط کیفت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان»، اختیار تعیین شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی داوطلبان حرفه معلمی را به وزارت آموزش و پرورش و اختیار تصویب آن را به خود شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار کرد. بر این اساس شرط سن 24 سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تعیین شد. از آنجا که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است، هر شرط سنی که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود، دیگر قابل شکایت در دیوان عدالت اداری نخواهد بود. در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان حداکثر سن ورود به این دانشگاه 24 سال اعلام شده است یعنی متولدین اول مهر 1379 به بعد می‌توانند متقاضی بشوند.

اعلام زمان‌بندی پیش ثبت نام مدارس شاهد

به نقل از خبرگزاری‌ها، ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد آغاز شده است. پس از بارگذاری مدارک و مستندات لازم در سامانه در صورت تأیید نهایی، پیامک به خانواده‌ها ارسال می‌شود. زمان‌بندی ثبت نام مدارس شاهد بدین شرح است:

  • دوره ابتدایی: 1 تا 20 خرداد 1403
  • دوره متوسطه اول: 21 خرداد تا 10 تیر 1403
  • دوره متوسطه دوم: 1 تیر تا 20 تیر 1403
  • میان پایه: 1 مرداد تا 10 مرداد 1403
  • تحصیل در مدارس شاهد دارای شهریه است که اولیا موظفند در زمان ثبت نام قطعی کمک سرانه مشارکت مالی را به صورت کامل یا اقساط (با نظر مدیر مدرسه) به حساب مدرسه واریز کنند. همچنین شهریه دانش‌آموزان طرح شاهد (فرزند شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر) از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین و پرداخت می‌شود.

    b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :