31 اردیبهشت آخرین مهلت شرکت در جشنواره دانش آموزی رسانش

رده: خبر
زمان:

محمد صالح جباری دبیر جشنواره دانش آموزی رسانش با اشاره به این که جشنواره رسانش، حلقه‌ی اتصال بین بدنه‌ی دانش آموزان علاقه‌مند به رسانه و عرصه‌ی نیاز رسانه‌ای کشور است گفت: جشنواره دانش آموزی رسانش برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود. این جشنواره که ویژه‌ی دانش آموزان است، با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان مواجه شده است. وی عنوان کرد: دانش آموزان سراسر کشور که به حوزه‌ی رسانه علاقه‌مند هستند می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه برای شرکت در جشنواره دانش آموزی رسانش از طریق سایت اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان (resaanesh.ir) نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام نمایند.

31 اردیبهشت آخرین مهلت شرکت در جشنواره دانش آموزی رسانش

دبیر جشنواره دانش آموزی رسانش گفت: رسانه به دلیل قیمت ارزان و در دسترس بودن، مخاطب فروانی دارد و می‌تواند طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه را زیر پوشش اطلاعاتی قرار دهد. به همین دلیل می‌توان رسانه را مجتمع برون‌ریزی‌های اندیشه‌ای، هنری و حسی هر جامعه و نمود پویایی اجتماعی عنوان کرد. وی افزود: متاسفانه یکی از حوزه‌هایی که در زمینه‌ی فعالیت رسانه در بخش‌های مختلف به خصوص روزنامه‌نگاری و فعالیت در فضای مجازی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، آموزش این مهارت به دانش آموزان است. در حقیقت با آموزش دادن در زمینه‌ی چگونگی فعالیت در این بخش‌ها، می‌توان به رشد و شکوفایی دانش آموزان کمک کرد.

موضوعات جشنواره دانش آموزی رسانش

جباری تصریح کرد: اولین دوره‌ی جشنواره دانش آموزی رسانش، با شعار "رسانش؛ خیزش هوش‌مندانه‌ی نوجوان در دنیای رسانه" برای دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود. وی ادامه داد: جشنواره دانش آموزی رسانش در 6 موضوع اسطوره‌های شهر من (معرفی شهدا و یا شخصیت‌های معروف و اثرگذار انقلابی شهر)، همکلاسی آسمانی من (معرفی دانش آموزان شهید مدرسه، شهرستان و یا استان)، لشکر فرشتگان (بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت‌های یک بانوی مسلمان در عرصه‌های مختلف جهاد)، دانش‌آموزان کارآفرین (معرفی دانش‌آموزان کارآفرین شهر و یا استان)، معلم نمونه‌ی مدرسه و شهر من (معرفی مهم‌ترین نقاط قوت)، چهل سالگی انقلاب و تاریخ شفاهی انقلاب می‌باشد و دانش آموزان باید در این 6 موضوع، به تولید محتوا بپردازند.

قالب‌های جشنواره دانش آموزی رسانش

دبیر جشنواره دانش آموزی رسانش درباره‌ی قالب‌های جشنواره گفت: دانش آموزان شرکت‌کننده درجشنواره دانش آموزی رسانش در بخش مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی و مجلد)، روزنامه‌ی دیواری و قطعات صوتی (رادیو مدرسه و پادکست) و در مقطع متوسطه دوم باید آثار خود را در بخش‌های نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافی، روزنامه ی دیواری، قطعات صوتی، فضای مجازی و فیلم و مستند تولید کنند.

شرکت دانش آموزان از سرتاسر کشور

مسئول اتحادیه‌ی انجمن اسلامی دانش‌آموزی استان همدان گفت: جشنواره دانش آموزی رسانش، تنها برای داشن آموزانی که عضو انجمن هستند، نیست و همه‌ی دانش آموزان از سرتاسر کشور می‌توانند در جشنواره رسانه‌ی ملی شرکت کنند. به گزارش روابط عمومی اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، تاکنون بیش از 1100 دانش آموز و گروه از سراسر کشور در جشنواره دانش آموزی رسانش شرکت کرده‌اند. آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره 31 اردیبهشت ماه می‌باشد و مرحله‌ی پایانی آن در مرداد ماه و در قالب اردوهای آموزشی خواهد بود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: