آزمون جذب آموزگار ابتدایی 18 اسفند برگزار می‌شود‌

رده: خبر
زمان:
آزمون جذب آموزگار ابتدایی 18 اسفند برگزار می‌شود‌

آزمون جذب آموزگار ابتدایی 18 اسفند برگزار می‌شود‌؛

سخنگوی آموزش و پرورش ضمن تکذیب برخی شایعات درباره احتمال تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی این وزارت‌خانه به خاطر انتخابات، از برگزاری آزمون آموزگاری در تاریخ 18 اسفند‌ماه 1402 خبر داد. همزمان با اعلام تاریخ آزمون آموزگاری، اخباری تحت عنوان تعویق تاریخ این آزمون به دلیل برگزاری انتخابات، منتشر شد که علی فرهادی سخنگوی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا، این خبر را تکذیب کرد و گفت: «آزمون آموزگاری به طور قطع در تاریخ 18 اسفند‌ماه برگزار خواهد شد و هیچ تعویق و تاخیری در روند برگزاری این آزمون وجود نخواهد داشت.» بر این اساس زمان برگزاری آزمون مشاغل آموزگاری (آموزگار ابتدایی و استثنایی) روز جمعه مورخ 1402/12/18 و زمان برگزاری آزمون مشاغل دبیری روز جمعه مورخ 1403/02/28 خواهد بود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش‌و‌پرورش با معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده

امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش‌و‌پرورش با معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده

به نقل از پانا، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده امضا شد. مهارت افزایی دختران، آموزش سواد زندگی, توان‌افزایی و ... از محورهای همکاری این تفاهم نامه است. رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی دختران دانش‌آموز و زنان فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. عاطفه سادات مدبرنژاد مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان گفت: مهارت افزایی دختران و بانوان، الگو‌سازی از زنان موفق در گفتمان الگوی سوم، آموزش سواد زندگی, توان‌افزایی و بهبود وضعیت زنان فرهنگی سرپرست خانوار و .....از محورهای همکاری این تفاهم نامه است.

خبر مهم آموزش و پرورش درباره پاداش بازنشستگان

خبر مهم آموزش و پرورش درباره پاداش بازنشستگان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درخصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان 1401 و نیز پرداخت حقوق معوقه معلمان حق‌التدریس تا پایان سال توضیح داد. علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 70 درصد پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 1401 به حساب آنها واریز شده است، گفت: اعتبار 30 درصد باقیمانده نیز تامین شده و سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص داده و اکنون در خزانه‌داری کل است که مقرر شده بعد از حقوق بهمن و قبل از واریز حقوق اسفند پرداخت شود. در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای پرداخت حق‌الزحمه حق‌التدریسی‌ها افزود: قرار بود معلم‌هایی که اضافه تدریس یا حق‌التدریس دارند هر 2 ماه یک بار اضافه تدریس آنها واریز شود، اما ناظر به یک‌سری مشکلات که اصلیت آن تامین اعتبار بود، این پرداخت به تاخیر افتاد. وی ادامه داد: قبل از پایان سال نیز 2 تا 3 ماه حق‌التدریس معلمان و تمام آن بعد از پایان سال تحصیلی یعنی خرداد ماه واریز می‌شود.

اعتراضات رتبه‌بندی معلمان رسیدگی و معوقات پرداخت شد؛

اعتراضات رتبه‌بندی معلمان رسیدگی و معوقات پرداخت شد؛

به نقل از پانا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از اتمام رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان خبر داد. علی فرهادی سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به بررسی اعتراضات رتبه‌بندی فرهنگیان، بیان کرد: «کل اعتراضاتی که در شهریورماه تجمیع شده بود، تحت عنوان اعتراضات رتبه‌بندی بررسی شد و معوقات سال 1402 آنان از فروردین ماه، واریز شد.» وی افزود: «تقریبا احکام همه افراد صادر شده و معوقات آنان نیز پرداخت شده است. حدود 2 تا 3 هزار نفر بودند که دیر اعلام اعتراض کرده بودند ولی آن‌ها هم به طبع، جز آخرین نفرات بررسی شدند و احکامشان در اسفند ماه صادر شده است.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: