آغاز المپیادهای دانش‌آموزی کشور

رده: خبر
زمان:
آغاز المپیادهای دانش‌آموزی کشور

آغاز مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور

به گزارش روابط عمومی باشگاه دانش‌پژوهان جوان، با زحمات مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش کارت‌های شرکت در آزمون‌های مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری در سال تحصیلی 1402-1403 از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش دسترس داوطلبین است. داوطلبین برای جهت شرکت در آزمون علاوه بر کارت ورود به جلسه باید کارت ملی و یا شناسنامه خود را به همراه داشته باشند و نیازی به مهر کردن کارت ورود به جلسه نیست؛ همچنین لازم به ذکر است در صورتی که تصویر بر روی کارت ورود به جلسه داوطلبین با تصویر فعلی ایشان هم‌خوانی نداشت، یک قطعه عکس یا یک مدرک شناسایی عکس‌دار به همراه خود داشته باشید. لازم به ذکر است که جدول زمان‌بندی آزمون‌های مرحله دوم المپیادهای علمی سال تحصیلی 1402-1403 پیشتر در سایت باشگاه دانش‌پژوهان جوان به اطلاع شرکت‌کنندگان رسیده است؛ آزمون‌های مرحله دوم از ساعت 8 روز شنبه، 25ام فروردین‌ماه به طور رسمی آغاز خواهد شد.

31 اردیبهشت، آخرین مهلت «سنجش سلامت» نوآموزان

31 اردیبهشت، آخرین مهلت «سنجش سلامت» نوآموزان

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه آخرین زمان سنجش نوآموزان کلاس اول ابتدایی پایان اردیبهشت‌ماه اعلام شده است گفت از حدود یک میلیون و 500 هزار نوآموز پایه اول ابتدایی که امسال پیش‌بینی می‌شود به کلاس اول بروند، حدود 970 هزار نفر کار نوبت‌گیری یا سنجش را انجام داده‌اند. حجت الله الماسی درباره سنجش سلامت نوآموزان گفت: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به‌طوری که سنجشی که هر ساله در تیرماه انجام می‌شد از آذرماه انجام شد تا فرصت لازم برای توان‌بخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد موثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می‌شود افزود: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت‌ماه اعلام شده و بعد از آن در خردادماه کار توان‌بخشی دانش آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

ارائه ساختار جدید مقطع متوسطه در سال جاری

ارائه ساختار جدید مقطع متوسطه در سال جاری

به نقل از خبرگزاری‌ها، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت سال 1403 سال آغاز تولید بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی خواهد بود‌؛ در مهر 1403 اجرای آزمایشی و کاملاً محدود این بسته‌ها را خواهیم داشت و اجرای این طرح سراسری نخواهد بود. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در زمینه فعالیت‌ها و عملکردها و برنامه‌های پیش روی این سازمان در سال 1403 گفت: بر اساس مسیری که در دو سال گذشته برای تحول مدنظرمان طی کردیم، طرح‌واره اجرای برنامه درسی ملی مدرسه را خواهیم داشت که تلقی همان نقشه راهی است که باید پیش برویم. بر این اساس سال 1403 سال آغاز تولید بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی خواهد بود‌؛ در مهر 1403 اجرای آزمایشی و کاملاً محدود این بسته‌ها را خواهیم داشت و اجرای این طرح سراسری نخواهد بود.

ابلاغ و تصویب «برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش»

ابلاغ و تصویب «برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش»

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش از تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش در ابعاد ملی و استانی با همکاری معاونت‌ها و سازمان‌های وزارت در آینده نزدیک خبر داد. ضرغام پرنیان گفت: «برنامه ملی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در سال 1403 را در ابعاد ملی، استانی در هفته پیش رو به تصویب رسانده و به وزیر تقدیم کنیم. در سال 1403 با کمک تمامی معاونت‌ها و سازمان‌های وزارت آموزش و پرورش برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش را با همین عنوان «برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش» به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌کنیم.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: