آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور

رده: خبر
زمان:

آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور

آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 برای شرکت در امتحان لازم است از 11 تیر ماه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند. داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند مانند گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، دارای 2 یا 3 کارت هستند و داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اصلاحات احتمالی اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون گفت: چون اطلاعات شناسنامه‌ای از ثبت احوال اخذ شده است، اصلاح این مشخصات میسر نیست و داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در این نوع اطلاعات باید به ثبت احوال منطقه خود مراجعه کنند. وی خاطرنشان کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 با بیش از یک میلیون و 119 هزار داوطلب در صبح و عصر روزهای چهارشنبه 14 و پنج‌شنبه 15 تیرماه در 417 شهرستان، 662 حوزه اصلی و 1955 حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

آخرین روز مردادماه، آخرین فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان

آخرین روز مردادماه، آخرین فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان

ثبت نام دانش‌آموزان ساکن در مدارس محدوده مرزی مناطق آموزش و پرورش به‌ویژه در کلان‌شهرها با هماهنگی ستادهای ثبت‌نام مناطق هم‌جوار امکان‌پذیر است. در حال حاضر ثبت نام دانش‌آموزان در حال انجام است، البته ثبت نام پایه دهم بعد از انتخاب رشته تحصیلی از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد. امسال در کنار ثبت نام حضوری امکان ثبت نام الکترونیکی هم فراهم است و خانواده‌ها می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مدارس از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند. برای دانش‌آموزان میان پایه (به جز پایه اول دبستان، هفتم و دهم) چنانچه والدین درخواست انتقال فرزند به مدرسه جدیدی را داشته باشند، زمان ثبت نقل و انتقال مدارس به صورت الکترونیکی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. طبق دستورالعمل ثبت نام که از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، امسال امکان ثبت نام در مدارس خارج از محدوده زندگی فراهم شده است. در دستورالعمل ذکر شده است که ثبت نام دانش‌آموزان ساکن در محدوده مرزی مناطق آموزش و پرورش به‌ویژه در کلان‌شهرها با هماهنگی ستادهای ثبت نام مناطق همجوار جهت رعایت حقوق والدین الزامی است.

رصد اقدامات شبکه‌های کلاهبردار مدعی تقلب در فضای مجازی

رصد اقدامات شبکه‌های کلاهبردار مدعی تقلب در فضای مجازی

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اقدامات شبکه‌های کلاهبردار مدعی تقلب در فضای مجازی توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رصد می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان و خانواده‌های فهیم آنان انتظار دارد فریب افراد کلاهبردار و شبکه‌های متخلف مدعی تقلب در فضای مجازی را نخورند. قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مراحل اجرایی و حفاظتی برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 گفت: گام نخست روند برگزاری آزمون سراسری آموزش تمامی عوامل اجرایی و حفاظتی است که در نشست‌های متعدد مسئولین سازمان سنجش با عوامل اجرایی و حفاظتی آزمون در همه استان‌های برگزار شده و آموزش لازم به تمام دست‌اندرکاران ارائه شده است. وی افزود: در گام دوم رصد فضای مجازی با دقت و هوشیاری بالای نهادهای امنیتی و انتظامی در حال اجرا است چراکه یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای ورود شایستگان علمی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است. رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری خاطرنشان کرد: اقدامات شبکه‌های کلاهبردار مدعی تقلب در فضای مجازی توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رصد می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان و خانواده‌های فهیم آنان انتظار دارد فریب افراد کلاهبردار و شبکه‌های متخلف مدعی تقلب در فضای مجازی را نخورند و توجه داشته باشند حتی عضویت در این شبکه‌ها نیز مشکلاتی برای داوطلبان ایجاد خواهد کرد.

نمرات امتحان نهایی امروز اعلام می‌شود؟

نمرات امتحان نهایی امروز اعلام می‌شود؟

با توجه به اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در خصوص تصحیح 90 درصدی کل پاسخبرگ‌های شرکت‌کنندگان در آزمون نهایی خرداد ماه سال جاری، همین روزها باید شاهد اعلام نمرات امتحانات نهایی در سراسر کشور باشیم. ابتکاری که امسال انجام شد این است که تصحیح اوراق در استان‌های مختلف و برگه هر استانی در یک استان دیگر که مشخص نیست کدام استان است، انجام می‌شود، بنابراین اینگونه نیست که تصحیح اوراق هر دانش‌آموزی در همان استان انجام شود. هفته گذشته فرخ طبر، رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت و گو با ایسنا پیش‌بینی کرد که تا دهم تیرماه تمامی مدارس کشور بتوانند نتیجه اولیه امتحانات نهایی را اعلام کنند. اخیرا نیز محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرده که گزارش‌های جاری نشانگر پیشرفت کار و تصحیح نزدیک به 90 درصد از کل پاسخبرگ‌های شرکت کنندگان در آزمون نهایی خرداد ماه سال جاری است. بنابراین همین روزها باید شاهد ثبت نمرات تمامی شرکت‌کنندگان آزمون نهایی خردادماه امسال باشیم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: