آغاز ثبت سفارش کتب درسی

رده: خبر
زمان:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 27 فروردین 1402

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 27 فروردین 1402

در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403-1402 دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق سامانه سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی انجام می‌شود. برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از 27 فروردین تا 26 خردادماه فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی شامل اول دبستان، هفتم و دهم نیز از 5 تیر تا 10 شهریور ماه سال 1401 امکان ثبت سفارش کتاب های درسی وجود دارد. با توجه به اینکه ثبت سفارش و توزیع کتاب درسی دانش‌آموزان براساس اطلاعات موجود در سامانه سیدا انجام می‌شود، مدارس باید آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی دانش‌آموزان را در سامانه سیدا به روزرسانی و در اولین فرصت دانش‌آموزان را برای سال تحصیلی 1403-1402 ثبت نام کنند.

اعلام زمان ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد

اعلام زمان ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد

دستورالعمل آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 1403-1402 به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد. دستورالعمل آزمون های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان، با شماره 473.460 در تاریخ شانزدهم اسفند 1401 به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر، جهت ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد. زمان ثبت نام از روز سه‌شنبه مورخ 15 فروردین 1402 آغاز و تا روز جمعه مورخ 25 فروردین 1402 ادامه خواهد داشت. زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه مورخ اول تیرماه 1402 و زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ دوم تیر ماه 1402 اعلام شده است. علاقه‌مندان برای ثبت نام به پرتال وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنید.

توقف نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان

توقف نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سامانه نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که از چندی پیش آغاز شده بود، از هشتم اسفندماه به این سو غیرفعال شده است، گفت: این امر به علت مباحث مالی انتهای سال و امور باقی مانده داخلی سازمان انجام شد. وی افزود: به والدین اعلام کردیم که سامانه نوبت‌دهی از اول فروردین مجدد فعال می‌شود و تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد. البته اگر کسی نتوانست در این تاریخ به پایگاه‌ها مراجعه کند در تابستان هم امکان سنجش اضطراری برای جاماندگان وجود دارد. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره میزان استقبال خانواده‌ها از سنجش سلامت سال تحصیلی آتی در دو سه ماه گذشته گفت: اکنون در یک دوره گذار قرار داریم و بعد از سه دهه تمام فرایندهای سنجش، زمان اجرا، ابزارها، عوامل انسانی و محل اجرای آزمون‌ها را تغییر داده‌ایم. حتی متغیرهای سنجش هم تغییراتی کرده‌اند. لذا ممکن است باز هم بخشی باقی بمانند که در تابستان مراجعه کنند. طریفی افزود: هرچند با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم و تعداد نیروهایی که در پایگاه‌ها مستقر کردیم پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر خرداد کار سنجش به طور کامل انجام شود و تنها استثنائاتی برای تابستان باقی بمانند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: