آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

رده: خبر
زمان:

ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1401 خبر داد. وی با اعلام این خبر گفت: زمان شروع ثبت نام از روز چهارشنبه 10 اسفند ماه تا روز سه‌شنبه 16 اسفند ماه خواهد بود و داوطلبان باید حتماً شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را داشته و دفترچه راهنمای ثبت نام را به‌طور کامل مطالعه کنند ضمن اینکه در درج مشخصات و تمامی اطلاعات لازم دیگر دقت و توجه کافی به عمل آورند. وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون استخدامی از روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1402 در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ 8 اردیبهشت سال 1402 در تهران و با توجه به آمار شرکت‌کنندگان حسب مورد در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

آموختن مهارت‌های چند ساحتی لازمه موفقیت در ابعاد مختلف زندگی

آموختن مهارت‌های چند ساحتی لازمه موفقیت در ابعاد مختلف زندگی

الهام یاوری در اولین جشن ستارگان مدارس سمپاد استان اصفهان با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد آن از حضور در جمع دانش‌آموزان سمپاد ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: بهانه این مراسم، جشن‌گرفتن موفقیت فرزندان‌مان در ماه‌های گذشته تحصیلی و یادآوری ارزش‌هایی است که در وجود این بچه‌ها نهفته است. یاوری با اشاره به تحقیقی که سال گذشته در خصوص موفقیت دانش‌آموزان سمپادی در آزمون پایش کیفیت تحصیلی انجام شده است اذعان داشت: دانش‌آموزانی که در آزمون پیش پایش اعلام کردند که در طول هفته دست‌کم یک ساعت را به فعالیت‌های غیردرسی نظیر برنامه‌نویسی کامپیوتر یا زبان می‌پردازند به طور معناداری از دیگر دانش‌آموزان پیشرفت تحصیلی بیشتری داشتند. رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: بنابر نتایج این یافته‌ها که یافته‌های جهانی نیز آن را تأیید می‌کند، هرچه دانش‌آموزان ساعت‌های معینی را بیرون از فضای علمی محض، کار کنند و ذهنشان را به فعالیت و تفکر وادارند در ساحت علمی نیز دانش‌آموزان موفق‌تری خواهند بود.

ویرایش مدرسه‌ای سند تحول آموزش و پرورش

ویرایش مدرسه‌ای سند تحول آموزش و پرورش

علی پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با موضوع «ارائه برنامه‌های اجرای سند تحول بنیادین و رونمایی از پوستر رویداد بین‌المللی الف تا» که امروز در سازمان دانش آموزی برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه سند تحول بنیادین را به درستی اجرا کنیم باید به تجربه 10 ساله آن توجه می‌کردیم چون سابقه 10 ساله داشت و اولین پرسش که با آن مواجه شدیم این بود که تجربه 10 ساله چه آورده دارد و چرا توفیقات جدی نداشتیم؟ وی با بیان اینکه وقتی می‌توانیم بگوییم سند اجرا شده است که بگوییم در مدرسه چه اتفاقی افتاده است، گفت: این سوال مطرح است چرا به رغم زحمات کشیده شده در گذشته، سند تحول به خوبی اجرا نشده و چرا جواب نداده است؟ پارسانیا افزود: یک پاسخ این است که نظام برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش اشکال داشته است. چه وقتی معاونت‌ها بر اساس سند تحول فعالیت می‌کنند؟ وقتی فعالیت‌های سالانه واحد‌های آموزش و پرورش بر اساس راهکارهای سند باشد و خلأ جدی این بود که فعالیت‌های سالانه بر اساس سند تحول نبوده است که حتی تا سال 97 برنامه واحدها بر اساس سند نبوده است. مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول با بیان اینکه مخاطب مستقیم عمده راهکارها در سند تحول، مدیران ارشد آموزش و پرورش و به تبع، مدارس است. یعنی توجه و نتایج آن در مدارس مشاهده می‌شود، گفت: تاکنون جای ویرایش مدرسه‌ای از سند تحول خالی بوده است یعنی در مدرسه باید چه اتفاقی بیفتد.

کنکور ویژه برای جذب معلم از سال 1403

کنکور ویژه برای جذب معلم از سال 1403

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه شیوه‌های جذب دانشجو معلمان تغییر خواهد کرد، از برگزاری کنکور اختصاصی جذب معلم احتمالا از سال 1403 خبر داد. رضا مراد صحرایی اظهار کرد: یکی از مصوبات هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان جذب دکتر معلمان به عضو هیئت علمی دانشگاه است و افرادی که برای مصاحبه دعوت شدند عمدتا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خوب کشور هستند. وی افزود: از این به بعد دانشجو معلمان پس از پایان دوره تحصیل باید آزمون جامع داشته باشند و باید 12 مهارت را فرابگیرند. رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این دانشگاه 64 پردیس و 34 مرکز در کشور دارد و از این به بعد هر استان یک دانشگاه تربیت معلم خواهد داشت و پردیس‌ها تجمیع می‌شوند. صحرایی درباره شیوه‌های جذب دانشجو معلمان، بیان کرد: اکنون تنها شیوه جذب معلم دوره 4 ساله است اما شیوه‌های دیگری هم داریم مانند دو مدرکی و افراد بعد از گذراندن نیمی از واحدهای درسی و معدلی که اعلام خواهد شد و تایید در گزینش به عنوان معلم وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و این مسیر باعث تقویت علوم پایه در کشور خواهد شد و اکنون رشته‌های آموزش فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و کودکان با نیازهای ویژه مدنظر است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: