آغاز ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

رده: خبر
زمان:
آغاز ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد 1403 برای پایه‌های هفتم و دهم و ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه دهم از تاریخ 18 تا تاریخ 28 فروردین انجام می‌شود. علاقه‌مندان به تحصیل در این مدارس می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌های ورودی دوره اول و دوم متوسطه مدارس سمپاد و دوره دوم مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی 1403- 1404 را مطالعه کنند و به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. شرایط لازم برای ثبت‌نام در آزمون سمپاد 1403 - 1404 در ورودی متوسطه اول در پایه هفتم اشتغال به تحصیل در پایه ششم در سال تحصیلی 1402 - 1403‌، کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس پایه‌های پنجم و ششم و کسب نمره قبولی از آزمون 120 سواله استعداد تحلیلی در دو دفترچه 60 سوالی است. همچنین شرایط لازم برای ثبت‌نام در آزمون سمپاد 1403 - 1404 در ورودی متوسطه دوم در پایه دهم اشتغال به تحصیل در سال تحصیلی فعلی است. متولدین قبل از 1375/1/7 مجاز به ثبت‌نام نیستند. برای دانش‌آموزان غیر سمپادی معدل خرداد پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم باید بالای 19 باشد. دانش‌آموزان نهم سمپادی در صورت کسب معدل کمتر از 18 در پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم باید برای ورود به مدارس سمپاد در پایه دهم مجدد در آزمون شرکت کنند.

وجود بیش از 8 هزار پروژه فعال آموزشی و پرورشی در 8 هزار نقطه کشور

وجود بیش از 8 هزار پروژه فعال آموزشی و پرورشی در 8 هزار نقطه کشور

دیدار نوروزی کارکنان واحد‌های مختلف ستادی با حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه باید قدر فرصت‌های زندگی و خدمت را بدانیم، افزود: چه خوب است در ابتدای سال جدید مروری بر عملکرد خود در سال گذشته داشته باشیم، نقاط قوت و ضعف را پیدا کرده و تحلیل کنیم و اهداف خود را در سال پیش رو ترسیم و برنامه‌ریزی کنیم. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به حجم بالای فعالیت‌های این مجموعه، گفت: راهبری و هدایت این حجم عمده کار نیازمند یک برنامه‌ریزی و دقت نظر خاصی است که همکاران حوزه ریاست نقش مهمی در پیشبرد آن دارند که باید به خوبی تبیین و اطلاع رسانی شود و خدارا شکر بازنمایی خوبی نیز توسط کارکنان حوزه روابط عمومی انجام شده است.

جزئیات اجرای طرح «نسیم مهربانی»

جزئیات اجرای طرح «نسیم مهربانی»

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران جزئیات اجرای طرح نسیم مهربانی که با همکاری وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و اقتصاد به‌منظور در اختیار گذاشتن اموال تملیکی به مدارس کشور در حال انجام است را تشریح کرد. مسعود بهرامی در گفت‌وگویی به همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت اقتصاد و دارایی در طرح «نسیم مهربانی» اشاره کرد و درباره هدف این طرح گفت: «موضوع طرح نسیم مهربانی بحث توزیع اقلام و لوازمی است که ما با کمک وزارت اقتصاد و دارایی به واسطه تفاهمی که با این وزارتخانه داشتیم، از طریق سازمان اموال تملیکی در اختیارمان گرفتیم و به توزیع در میان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار می‌پردازیم.» وی درباره وضعیت کنونی طرح نسیم مهربانی گفت: «تا این لحظه یک مرحله به صورت کامل انجام شده و در حال اتمام مرحله دوم هستیم. در مرحله اول 16 استان کمتربرخوردار در فهرست قرار داشتند. اقلامی که در مرحله اول داشتیم عموما لوازم‌التحریر و پوشاک بود. شیوه کار در این مرحله به این صورت بود که سازمان اموال تملیکی این اموال را در انبار‌هایی که در استان‌های مختلف دارد، فهرست‌برداری و صورت‌برداری می‌کنند، در ادامه اموال را به صورت بسته‌بندی‌های بزرگ به انبار مرکزی طرح که در شهرستان‌های استان تهران و در شهرری مستقر است منتقل می‌شود.»

تامین مدرسه مناسب دانش‌آموزان استثنایی تکلیف سند تحول

تامین مدرسه مناسب دانش‌آموزان استثنایی تکلیف سند تحول

رییس سازمان نوسازی مدارس گفت: بر اساس تکلیف سند تحول بر خود وظیفه می‌دانیم تا متناسب با تمامی کودکان و آینده‌سازان، به خصوص دانش‌آموزان استثنایی فضای آموزشی مناسب فراهم کنیم. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اذعان داشت: وفق تکلیف سند تحول بر خود وظیفه می‌دانیم تا متناسب با تمامی کودکان و آینده‌سازان، به خصوص دانش‌آموزان استثنایی هم‌چون سایر فراگیران تعلیم و تربیت وقت و انرژی مضاعف گذاشته و شرایط و فضای آموزشی و پرورشی مناسب و استاندارد را برای این دسته از فراگیران فراهم نمائیم. معاون وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم با بیان اینکه مدرسه اولین زیرساخت و بن مایه‌ی تربیت است، ابراز داشت: در امر مدرسه سازی طی این سال‌ها خیرین گران‌قدر سنگ تمام گذاشتند و همواره یار و یاور و در کنار خانواده بزرگ نوسازی مدارس کشور بوده‌اند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: