آغاز ثبت نام المپیادهای دانش‌آموزی

رده: خبر
زمان:

آغاز ثبت نام المپیادهای دانش‌آموزی

آغاز ثبت نام المپیادهای دانش‌آموزی

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان از شروع ثبت نام المپیادهای دانش‌آموزی سال تحصیلی 1403-1402 خبر داد و گفت از 19 آذرماه، ثبت نام المپیادهای دانش‌آموزی آغاز شده است و دانش‌آموزان تا یک هفته فرصت ثبت نام دارند. سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: بهمن ماه هر سال مرحله اول المپیادهای مختلف برگزار می‌شود، سال گذشته 110 هزار نفر در مرحله اول المپیادهای 14‌گانه شرکت کردند و پذیرفته‌شدگان در مرحله اول 12 هزار نفر بودند که به مرحله دوم رفتند. حسینی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان مرحله دوم در 14 رشته جمعا 650 نفر می‌شوند که این پذیرفته‌شدگان پس از دوره تابستان که شبانه‌روزی و اردویی است، آزمون اعلام مدال را در 14 رشته می‌دهند و در بیش از یک آزمون در هر رشته شرکت خواهند کرد‌.

برگزاری آزمون سنجش ملی امسال برای دانش‌آموزان پایه ششم و نُهم

برگزاری آزمون سنجش ملی امسال برای دانش‌آموزان پایه ششم و نُهم

امسال سنجش ملی برای دانش‌آموزان پایه‌های ششم و نهم دنبال می‌شود که این سنجش، بیشتر سنجش نظام آموزشی است که تا چه میزان در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است. صحرایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص آزمون سنجش دوره‌ای دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه، تصویب کرده‌ایم که هر سال 4 آزمون برگزار کنیم. تاکنون هیچ سنجش ملی از میزان اثرگذاری آموزش‌ها نداشتیم. نظام آموزشی ما 4 دوره 3 ساله است که در پایان هر دوره باید بدانیم دانش‌آموز به چه توانایی باید برسد و سپس باید بسنجیم که چقدر به توانمندی مذکور رسیده است. امسال سنجش ملی برای دانش‌آموزان پایه‌های ششم و نهم را دنبال می‌کنیم که این سنجش، بیشتر سنجش خود ماست که ببینیم نظام آموزشی تا چه میزان در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.

اجرای ورزش باستانی یا زورخانه‌ای در تمام مدارس کشور

اجرای ورزش باستانی یا زورخانه‌ای در تمام مدارس کشور

صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار در شهریورماه 1401 از اجرایی‌سازی طرح ورزش زورخانه‌ای در مدارس ابتدایی خبر داد و گفت طرح شهید طوقانی را برای اجرای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی به عنوان ورزش صبحگاهی دنبال می‌کنیم و تلاش بر این است تا در مهر سال جاری همزمان با بازگشایی مدارس این طرح در 6 استان اجرا شود تا به تحقق اهداف ساحت زیستی و بدنی و تربیت تمام‌ساحتی دست یابیم. در همین راستا مهرعلی باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اظهار کرد: «این ورزش باستانی در 84 کانون مستقر مدارس در حال آموزش است و برای توسعه آن باید بیش از گذشته تلاش کنیم. همچنین طرح شهید طوقانی که برای آشنایی دانش‌آموزان با ورزش زورخانه‌ای در مدارس اجرا شده نیز مورد توجه رهبری قرار گرفته است.»

اعلام زمان و منابع آزمون 14 المپیاد علمی دانش‌آموزی

اعلام زمان و منابع آزمون 14 المپیاد علمی دانش‌آموزی

زمان برگزاری آزمون‌های مرحله اول المپیادهای علمی از 7 تا 13 بهمن سال جاری خواهد بود. سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی در 14 رشته در سطح کشور اظهار کرد: 7 مورد از رشته‌های المپیادهای علمی، قدیمی هستند و سهمیه کنکور دارند اما 7 رشته دیگر جدید و نوین هستند و هنوز سهمیه‌ای به آن‌ها تعلق نگرفته و از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری هستیم که خیلی زودتر به برگزیدگان المپیاد این رشته‌ها نیز تسهیلاتی داده شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: