آغاز ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی‌

رده: خبر
زمان:
آغاز ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی‌

ثبت نام بیست‌و‌ششمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش‌آموزی آغاز شد. فرآیند ثبت‌نام بیست و ششمین دوره جشنواره جوان خوارزمی از ابتدای دی‌ماه سال جاری شروع شده است و تا 22 خردادماه سال 1403 ادامه دارد. دانش‌آموزان هم‌اکنون می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. دانش‌آموزان ابتدا می‌توانند اقدام به ثبت مشخصات خود و پرداخت هزینه ثبت‌نام کنند و سپس مستندات خود را در فرصت دیگری تا 31 خرداد سال تحصیلی جاری در سامانه جشنواره بارگذاری کنند. شرکت‌کنندگان باید تا پایان خرداد 1403 دانش‌آموز یا هنرجوی مراکز آموزشی دولتی یا غیر دولتی روزانه یا بزرگسال باشند. همه دانش‌آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه (نظری، فنی حرفه‌ای، کاردانش و استثنایی) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. شرکت در جشنواره جوان خوارزمی دارای تسهیلاتی برای دانش‌آموزان است که از آن جمله می‌توان به تسهیلات ورود به دانشگاه و همچنین تسهیلات بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره خوارزمی یا مدیران مدارس خود مراجعه کنند.

برگزاری‌امتحانات پایان ترم دانشگاه فرهنگیان بصورت «حضوری»

برگزاری‌امتحانات پایان ترم دانشگاه فرهنگیان بصورت «حضوری»

امتحانات پایان ترم کلیه دانشجو‌معلمان ورودی 99 دانشگاه فرهنگیان به صورت حضوری برگزار می‌شود. به نقل از پانا، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان خبر‌های برخی رسانه‌ها تحت عنوان غیرحضوری بودن امتحانات پایان ترم دانشجو‌معلمان ورودی 99 را تکذیب کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، امتحانات پایان ترم کلیه دانشجو‌معلمان ورودی 99 دانشگاه فرهنگیان در پردیس‌ها و مراکز سراسر کشور به صورت حضوری و براساس زمان‌بندی اعلام شده برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

آغاز ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی‌

برگزاری رویداد ملی مدارس آینده، 26 دی

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد دومین دوره رویداد ملی «مدارس آینده» 26 دی‌ماه برگزار خواهد شد. این مقام مسئول در خصوص دومین رویداد ملی مدارس آینده اذعان داشت: رویداد امسال در 4 محور کلی مدرسه آینده و نظام آموزشی، مدرسه آینده کانون تربیت و پیشرفت محله (مدرسه در مقیاس شهر)، مدرسه آینده و محیط کالبدی (مدرسه در مقیاس کالبد) و مدرسه آینده و تجهیزات و فناوری‌های آموزشی (مدرسه در مقیاس اجزاء) برنامه‌ریزی شده است. وی همچنین گفت: نیازها به طور مداوم در طول دوران مدرسه تغییر می‌کنند. ما ممکن است ندانیم که مدارس در 50 سال آینده چه چیزی یا چگونه تدریس می‌کنند، اما می‌دانیم که تفاوت‌های زیادی وجود خواهد داشت و راهبرد ما اتصال مدارس مناطق کم برخوردار به امکانات و ظرفیت های کشور و مدارس برخوردار است.

‌توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در دستورکار سازمان مدارس غیردولتی‌

‌توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در دستورکار سازمان مدارس غیردولتی‌

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت توسعه مدارس غیردولتی به‌صورت کیفی و با محوریت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مد نظر است اما به لحاظ قانونی اگر درخواستی برای تاسیس مدارس در مقطع ابتدایی و دیگر حوزه‌ها هم باشد مجوز صادر می‌شود. وی با تاکید بر اینکه توسعه کیفی با محوریت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای، بیشتر مد نظرمان است، خاطرنشان کرد: «توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را در رویکردها ملاک قرار می‌دهیم و علاقه‌مند به توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای هستیم.» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: «یک ظرفیت بزرگی را با این اقدام ایجاد کرده‌ایم. ضمن اینکه از موسسان حقیقی نیز با توجه به تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم برای توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای حمایت خواهیم کرد.»

جشنواره کتاب رشد، محفل معرفی آثار فاخر دانش‌آموزی‌

جشنواره کتاب رشد، محفل معرفی آثار فاخر دانش‌آموزی‌

به نقل از پانا، فراخوان ارسال اثر به بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد منتشر شد. جشنواره‌ای که وزیر آموزش و پرورش نیز یکی از برگزیدگان ادوار گذشته آن است. ناشران و نویسندگان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره پس از ثبت مشخصات کتاب‌های مرتبط در سامانه دبیرخانه جشنواره ملی کتاب رشد باید 2 نسخه از کتاب‌های خود را تا 4 بهمن 1402 به دبیرخانه جشنواره کتاب رشد ارسال کنند. آیین پایانی بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد نیز پایان بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: