شروع ثبت نام فرهنگیان برای ورود به شورای عالی آموزش و پرورش

رده: خبر
زمان:
شروع ثبت نام فرهنگیان برای ورود به شورای عالی آموزش و پرورش

اصغر حصیری مسئول راهبری انتخابات معلمان و فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش، ضمن اشاره به ثبت نام فرهنگیان واجد شرایط برای کاندیدای شورای عالی آموزش و پرورش، اعلام کرد: ثبت نام فرهنگیان برای ورود به شورای عالی آموزش و پرورش از شنبه 29 دی ماه آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه 4 بهمن ماه ادامه دارد.

جزئیات ثبت نام فرهنگیان در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش

اصغر حصیری این انتخابات را مربوط به تعیین سه عضو صاحب‌نظر از بین فرهنگیان (معلمان و مدیران مدارس کشور) در شورای عالی آموزش و پرورش دانست و گفت: سامانه‌ی انتخابات مربوط به کاندید شدن فرهنگیان و رای‌گیری از دوشنبه 24 دی ماه به صورت آزمایشی آماده شد و در 26 دی ماه به صورت تصادفی در چند مدرسه، آزمایش شد تا کارکنان مدارس بتوانند وارد سامانه شده و فرآیند کاندید شدن در انتخابات را به صورت عملی انجام دهند. مسئول راهبری انتخابات فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در گذشته این سه عضو، توسط شورای معاونان انتخاب می‌شدند اما آموزش و پرورش با استناد به بند 14 ماده‌ی 9 قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش، می‌خواهد از اختیارات خود استفاده کند و افرادی را در قالب برگزاری انتخابات، با رای مستقیم فرهنگیان، به عنوان عضو اصلی شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب نماید.

شرایط ثبت نام فرهنگیان در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش

حصیری در مورد شرایط ثبت نام فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدیران و معلمان رسمی آموزش و پرورش، با سابقه‌ی خدمت حداقل 12 و حداکثر 31 سال، و با حداقل مدرک تحصیلی ارشد، می‌توانند از روز شنبه 29 دی ماه 97 در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش ثبت نام کنند. وی در ادامه اضافه کرد: هر یک از این سه عضو، باید در یکی از مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم باشند به گونه‌ای که هر مقطع تحصیلی، یک نماینده در شورای عالی آموزش و پرورش داشته باشد. هم‌چنین حتما باید یک نفر از سه عضو از بین فرهنگیان، خانم باشد.

نحوه‌ی برگزاری انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش

اصغر حصیری در ادامه‌ی صحبت‌هایش در رابطه با برگزاری انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: انتخابات فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش، در دو مرحله برگزار می‌گردد. مرحله‌ی اول به صورت استانی و الکترونیکی، انجام خواهد شد که در این میان سهمیه‌ی هر استانی با توجه به تعداد واجدین شرایط، از 3 تا 9 نفر تعیین شده است. با توجه به سامانه‌ای که برای این مرحله طراحی شده، فرهنگیان متقاضی در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش، می‌توانند خود را به همکاران خود معرفی کنند و برای بدست آوردن آرای بیشتر، به تبلیغ بپردازند. مرحله‌ی دوم انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش، با حضور 147 عضو انتخابی، در تهران و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

نحوه‌ی ثبت نام فرهنگیان در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش

وی درباره‌ی نحوه‌ی ثبت نام فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دو راه برای ثبت نام فرهنگیان در انتخابات وجود دارد؛ راه اول اینکه می‌توانند وارد پرتال رسمی وزارت آموزش و پرورش به آدرس http://medu.ir شوند، اپلیکیشن سینا را نصب کنند و در بخش انتخابات فرهنگیان در شورای عالی، اقدام به ثبت نام و کاندید شدن نمایند. راه دوم برای ثبت نام در شورای عالی آموزش و پرورش این است که فرهنگیان وارد سایت http://Sinarubik.ir شوند و ثبت نام کنند. حصیری در ادامه افزود: متقاضیان بعد از ورود به سامانه‌ی ثبت نام فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش، باید کد ملی و کد پرسنلی خود را وارد کنند، سپس یک کد شناسایی به همان شماره‌ی موبایلی که اطلاعات فیش حقوقی آن‌ها ارسال می‌گردد، فرستاده خواهد شد که این کد باید در سامانه ثبت شود. فرهنگیان متقاضی بعد از اعلام کاندیداتوری، تبلیغات خود را در سامانه، در قالب 3 محور مدیریتی، فرهنگی - آموزشی و اجتماعی انتخاب می‌کنند و باید در مورد هر کدام از این محورها حداقل یک خط توضیح دهند. بعد از پایان مراحل ثبت نام، یک کد انتخاباتی برای آن‌ها ارسال می‌شود. اصغر حصیری مسئول راهبری انتخابات فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: ثبت نام فرهنگیان در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش، در 4 بهمن ماه به پایان می‌رسد و فرآیند اخذ رای در 6 بهمن آغاز و تا 9 بهمن ماه ادامه دارد. وی افزود: تعداد اعضای شورای عالی آموزش و پرورش، 22 نفر می‌باشد که بعد از رای گیری از طرف فرهنگیان و همکاران، با ابلاغ رئیس جمهوری؛ به عضویت شورای عالی درمی‌آیند و از آن جایی که این سه نفر از اعضای اصلی به حساب می‌آیند، رای آن‌ها به طور مستقیم در سیاست‌گذاری‌ها، تاثیرگذار است. افرادی که به عنوان نمایندگان فرهنگیان، انتخاب می‌شوند، در کنار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود در ماه، باید دو بار در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش شرکت نمایند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: