آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت

رده: خبر
زمان:

آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت

آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 19 اردیبهشت ماه ثبت نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود گفت: سال گذشته از اواخر اردیبهشت ماه شرایط پیش ثبت نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیک فراهم شد که تجربه موفقی بود، امسال با توجه به اولویت‌های وزارتخانه، جلو کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور کار است و از 19 اردیبهشت ماه فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود. وی افزود: والدین کودکانی که شش سال آن‌ها تمام و کار سنجش‌شان انجام شده، می‌توانند از 19 اردیبهشت برای ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند. حمید طریفی حسینی با بیان اینکه ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش 19 اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است افزود: این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است. تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آنها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه کنند.

تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور تا 18 اردیبهشت

تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور تا 18 اردیبهشت

مهلت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور از 9 اردیبهشت آغاز شده بود و تا 15 اردیبهشت 1403 فرصت داشت که این فرصت تا روز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 تمدید شده است. داوطلبانی که در کنکور سال 1403 ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش می‌توانند وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان نوبت‌های اول یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است. یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود. ثبت‌نام برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره اختیاری است و افراد واجد شرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند. ثبت‌نام برای ترمیم نمرات هنوز در سامانه فعال نشده است و داوطلبان باید منتظر اطلاع رسانی آموزش و پرورش باشند‌.

بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان

بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان

وزیر ارتباطات عیسی زارع‌پور، در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: به مناسبت روز معلم، برای معلمانی که از طریق اپلیکیشن شاد فعال هستند، یک بسته اینترنتی 30 گیگابایتی فعال می‌کنیم. وی گفت: پایگاه پرتاپ فضایی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کار ساخت آن کلید خورد. امیدواریم که امسال بتوانیم فاز اول به اتمام برسانیم و اولین پرتاپ را تا پایان سال جاری در این پایگاه استراتژیک و راهبردی داشته باشیم. زارع پور در واکنش به ادعای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه رفع فیلترینگ فضای مجازی صرفاً با امضای رئیس جمهور امکان‌پذیر خواهد بود،‌گفت: در این رابطه قانون و سازوکار وجود دارد و من توصیه می‌کنم که دوستان یک بار قانون جرائم رایانه‌ای را بخوانند تا ببینند که سازوکار قانونی در این رابطه چگونه است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: