آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1402

رده: خبر
زمان:

ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1402 (نوبت اول) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و هم‌چنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه 8 آبان منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده است و داوطلبان تا روز شنبه 14 آبان 1401 فرصت دارند که در آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام در کنکور سراسری از 8 تا 14 آبان ماه

ثبت نام در کنکور سراسری از 8 تا 14 آبان ماه

ثبت‌نام در کنکور سراسری از روز یکشنبه 8 آبان منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است و داوطلبان تا روز شنبه 14 آبان 1401 فرصت دارند که در کنکور سراسری ثبت نام کنند. لذا داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال 1402 ثبت‌نام کنند. هم‌چنین با مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی dipcode.medu.ir برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

سهم 26 درصدی دروس عمومی از سوابق تحصیلی کنکور

سهم 26 درصدی دروس عمومی از سوابق تحصیلی کنکور

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش حسن مروتی با آغاز ثبت‌نام مرحله اول کنکور سراسری سال 1402 و تغییرات آن گفت: «امسال دو نوبت آزمون برگزار می‌شود ولی همه داوطلبان باید دقت کنند که یک پذیرش بیشتر وجود ندارد و داوطلبان در صورت قبولی، در مهرماه سال 1402 پذیرش می‌شوند.» ایشان گفت: «هر کدام کنکورهای جداگانه هستند که نمره آن‌ها استخراج می‌شود و بعد در مرداد سال 1402 با سوابق تحصیلی در کنار هم قرار می‌گیرد و به نمره و رتبه فرد تبدیل می‌شود. در واقع هر آزمونی که نمره آن بالاتر باشد برای داوطلب ملاک قرار می‌گیرد و به عنوان رتبه و تراز فرد تعیین می‌شود و سپس داوطلب انتخاب رشته می‌کند و در مهرماه 1402 وارد دانشگاه می‌شود.» وی در ادامه تاکید کرد: «دروس عمومی 26 درصد از 40 درصد سوابق تحصیلی را به خود اختصاص می‌دهد و فقط نمرات سال دوازدهم محاسبه می‌شود.» به گفته وی، دروس اختصاصی نیز 14 درصد از سهم 40 درصدی سوابق تحصیلی را شامل می‌شود.

راه‌اندازی مدرسه کنکور

راه‌اندازی مدرسه کنکور

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تهران برگزار شد، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: رئیس‌جمهور برای اولین بار بود که در وزارت آموزش و پرورش حضور پیدا می‌کرد، لذا با اشراف و اطلاعات کامل در این جلسه شرکت کرد و 19 راه‌برد و تکلیف را برای آموزش و پرورش ابلاغ کرد. ایشان با بیان اینکه مدرسه کنکور در آینده راه‌اندازی می‌شود، گفت: مدیر مدرسه باید بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند و صبور باشد؛ همچنین در حوادث و اتفاقات، تصمیم‌های ناگهانی و بعضاً عجولانه‌ای که ممکن است هزینه‌زا باشد، نگیرد و به اخلاق و معنویت، تعهد داشته باشد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

مهلت ارسال آثار و شرکت در پنجاه و دومین جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، به درخواست فیلم‌سازان و هنرمندان تا نوزدهم آبان‌ماه تمدید شد. این جشنواره امسال در سه بخش اصلی بین‌الملل، معلمان فیلم‌ساز و دانش‌آموزان فیلم‌ساز توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار می‌شود. در این دوره سه جایزه ویژه به آثاری در موضوعات «مدرسه، مبدأ پیشرفت اسلامی - ایرانی و الهام‌بخش جهان اسلام»، «نشان ویژه معلم»، «نشان ویژه ایثار و ازخودگذشتگی» اهدا خواهد شد. پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از هفتم تا پانزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار خواهد شد. علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا نهم آبان‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. اطلاع‌رسانی خبرها و رویدادهای مربوط به این دوره جشنواره در پایگاه اینترنتی به نشانی eff.roshd.ir صورت خواهد گرفت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: